iPhne Game-update #36: Tapper World Tour, The Smurfs en Starfront. iPhoneclub houdt je elke dag op de hoogte over het laatste nieuws rondom games op je iPhone.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 12 reacties
Patrick
“Starfront eindelijk uit de App Store” moet zijn “Starfront eindelijk in de App Store”?
Details 😉
Flieps
Ik ben altijd wel van:”Ieder zijn eigen verantwoordelijkheid houden laten houden”, dus ik moedig ouder van harte aan op de iPhone en iPad te kijken naar de optie ‘beperkingen’. Als je besluit om je iDevice als speelgoed aan je kinderen te geven, moet je echt even alle opties uitzetten om aankopen te doen.
In het specifieke geval van “Smurfs’ vindt ik het echter wel oplichterij. EUR 45 voor een virtuele kruiwagen. Dat koopt toch niemand met een gezond verstand? Capcom doet in feite niets fout, zeggen jullie. Er bestaat echter ook nog zoiets als ethiek. En dat is bij dit bedrijf ver te zoeken. Iemand heeft daar bewust besloten gebruikers een poot uit te draaien en in te spelen op naiviteit van gebruikers en mogelijkheden van de App store. Zelfde smerige business als de belspelletjes op tv of het aanbieden van ringtones met verborgen abonnementen. Je kunt je dan niet verschuilen achter voorwaarden of verantwoordelijkheden. Het blijft daarmee foute business.
@rno
Dat er nu nog ” onrechtmatig” geld verdiend zou worden door Capcom komt niet door Capcom en ook niet door Apple. Dit komt dan echt door de persoon die het wachtwoord in voert. Zonder wachtwoord geen aankopen.
Sdasf
Hoe simpel is dit op te lossen zeg. Gewoon onder parental control een optie “don’t allow appstore purchases” “don’t allow in-app purchases”
Origineel geplaatst door @rno Dat er nu nog †onrechtmatig†geld verdiend zou worden door Capcom komt niet door Capcom en ook niet door Apple. Dit komt dan echt door de persoon die het wachtwoord in voert. Zonder wachtwoord geen aankopen.
Klopt, maar als ik net een app heb geinstalleerd en dan binnen 15min de ipad aan mijn dochter geef en die vrolijk verder smurft ben ik wel geld kwijt want dan vraagt hij dus niet meer om een passwoord. en als dit na elke aankoop weer 15min verder gaat dan wordt het een duur geintje.
Heb al ergens gelezen dat het om meer dan 1000$ ging bij 1 gebruiker, en de kids? lekker verder smurfen! 😉
Stevie J.
“Capcom doet in feite niets fout” schrijven jullie. Feitelijk bedoelen jullie, ze maken misbruik van het huidige systeem, maar kunnen er niet op gepakt worden. Deze game is echt gemaakt voor kleine kinderen, die vaak nog niet eens kunnen lezen. Als ik een keer na een aankoop vergeet in game purchases weer onmogelijk te maken hang ik. Welke persoon bij zijn volle verstand koopt een kruiwagen voor 45 euro?!? Juist alleen diegenen die niet kunnen lezen! Dit is echt oplichterij en Apple mag voor mij weer eens op zijn puriteinse stoel gaan zitten en deze app verwijderen. Zou een geweldig voorbeeld zijn voor andere partijen die met zulke snode plannen rondlopen. Games van deze maker komen intussen niet meer op mijn iPad!
Daejji
Ff buiten de wachtwoord etc om, hoe durf je het, waar haal je het lef vandaan, om zulke gestoorde prijzen te vragen voor virtuele dingen??? Gewoon oppakken die gasten ofzo, niet normaal
Jeroen
Don Bluth is ook van de klassieke games Space Ace en Dragon’s Lair. Die zien er top uit, dus Tapper zal niet minder zijn.
Nick
Is Apple nou echt zo een warboel dat ze dit over het hoofd zien? De meest logische oplossing is de App Store en in-app purchases van elkaar te scheiden qua inlogmodus. En dan laat je in-app logins na 60 seconden verlopen, klaar!
Nick
Verrek 700 MB voor StarFront! Die anderhalve gig zat ik voor NOVA2 nog vrij te maken toen ik in slaap viel en die prijs omhoog ging.. Kan ik dat mooi gebruiken voor SF!
Zucht weer tien apps er afgooien :p
Dimorphic
Gameloft is het blijkbaar zat met de jailbreak piraten.
Ook al kun je in-app aankopen blokkeren, dan nog vind ik dat er een beleid moet zijn/komen dat je niet zomaar extreme bedragen mag vragen voor zaken als virtuele attributen in spelletjes zoals Smurfs. Er zou een maximum ingesteld moeten worden net als bv. wanneer je je parkeerkaartje verliest je max. een dagtarief kwijt bent. Deze Smurfs app neigt idd sterk naar een vorm van oplichting, legaal of niet!
“Starfront eindelijk uit de App Store” moet zijn “Starfront eindelijk in de App Store”?
Details 😉
Ik ben altijd wel van:”Ieder zijn eigen verantwoordelijkheid houden laten houden”, dus ik moedig ouder van harte aan op de iPhone en iPad te kijken naar de optie ‘beperkingen’. Als je besluit om je iDevice als speelgoed aan je kinderen te geven, moet je echt even alle opties uitzetten om aankopen te doen.
In het specifieke geval van “Smurfs’ vindt ik het echter wel oplichterij. EUR 45 voor een virtuele kruiwagen. Dat koopt toch niemand met een gezond verstand? Capcom doet in feite niets fout, zeggen jullie. Er bestaat echter ook nog zoiets als ethiek. En dat is bij dit bedrijf ver te zoeken. Iemand heeft daar bewust besloten gebruikers een poot uit te draaien en in te spelen op naiviteit van gebruikers en mogelijkheden van de App store. Zelfde smerige business als de belspelletjes op tv of het aanbieden van ringtones met verborgen abonnementen. Je kunt je dan niet verschuilen achter voorwaarden of verantwoordelijkheden. Het blijft daarmee foute business.
Dat er nu nog ” onrechtmatig” geld verdiend zou worden door Capcom komt niet door Capcom en ook niet door Apple. Dit komt dan echt door de persoon die het wachtwoord in voert. Zonder wachtwoord geen aankopen.
Hoe simpel is dit op te lossen zeg. Gewoon onder parental control een optie “don’t allow appstore purchases” “don’t allow in-app purchases”
Klopt, maar als ik net een app heb geinstalleerd en dan binnen 15min de ipad aan mijn dochter geef en die vrolijk verder smurft ben ik wel geld kwijt want dan vraagt hij dus niet meer om een passwoord. en als dit na elke aankoop weer 15min verder gaat dan wordt het een duur geintje.
Heb al ergens gelezen dat het om meer dan 1000$ ging bij 1 gebruiker, en de kids? lekker verder smurfen! 😉
“Capcom doet in feite niets fout” schrijven jullie. Feitelijk bedoelen jullie, ze maken misbruik van het huidige systeem, maar kunnen er niet op gepakt worden. Deze game is echt gemaakt voor kleine kinderen, die vaak nog niet eens kunnen lezen. Als ik een keer na een aankoop vergeet in game purchases weer onmogelijk te maken hang ik. Welke persoon bij zijn volle verstand koopt een kruiwagen voor 45 euro?!? Juist alleen diegenen die niet kunnen lezen! Dit is echt oplichterij en Apple mag voor mij weer eens op zijn puriteinse stoel gaan zitten en deze app verwijderen. Zou een geweldig voorbeeld zijn voor andere partijen die met zulke snode plannen rondlopen. Games van deze maker komen intussen niet meer op mijn iPad!
Ff buiten de wachtwoord etc om, hoe durf je het, waar haal je het lef vandaan, om zulke gestoorde prijzen te vragen voor virtuele dingen??? Gewoon oppakken die gasten ofzo, niet normaal
Don Bluth is ook van de klassieke games Space Ace en Dragon’s Lair. Die zien er top uit, dus Tapper zal niet minder zijn.
Is Apple nou echt zo een warboel dat ze dit over het hoofd zien? De meest logische oplossing is de App Store en in-app purchases van elkaar te scheiden qua inlogmodus. En dan laat je in-app logins na 60 seconden verlopen, klaar!
Verrek 700 MB voor StarFront! Die anderhalve gig zat ik voor NOVA2 nog vrij te maken toen ik in slaap viel en die prijs omhoog ging.. Kan ik dat mooi gebruiken voor SF!
Zucht weer tien apps er afgooien :p
Gameloft is het blijkbaar zat met de jailbreak piraten.
@Flieps: 100% mee eens!
Ook al kun je in-app aankopen blokkeren, dan nog vind ik dat er een beleid moet zijn/komen dat je niet zomaar extreme bedragen mag vragen voor zaken als virtuele attributen in spelletjes zoals Smurfs. Er zou een maximum ingesteld moeten worden net als bv. wanneer je je parkeerkaartje verliest je max. een dagtarief kwijt bent. Deze Smurfs app neigt idd sterk naar een vorm van oplichting, legaal of niet!