Volgens gamesontwikkelaar LemonQuest gaan iPhone-games in de App Store straks zo'n 17 tot 18 euro kosten. Dat is drieënhalf keer meer dan de gemiddelde Java-game en vier keer meer dan de huidige iPod-games.
Als die spelletjes echt zo groot worden moet er eigenlijk wel een 64gb versie komen van iphone 3g vind ik
Pieter
Waarom zegt LemonQuest dat het Apple is die zo’n prijs gaat vragen als bij de introductie van de SDK Steve vertelde dat het de ontwikkelaar is die de prijs bepaald?
Het lijkt dus dat LemonQuest de hoge prijs gaat vragen en probeert om Apple de zwarte piet toe te spelen…
Als Apple zelf voor Apple spellen deze prijs gaat vragen, zullen ze zichzelf uit de markt prijzen (Pun intended ;-P )
Om eerlijk te zijn geloof ik er ook weinig van, als je ziet dat iPod spelletjes veel goedkoper zijn. Juist de lage prijs, gekoppeld aan de eigenlijk wel verplichte koop vanwege de koppeling met je iPod, levert een enorme markt op. Een spel van 5 euro loopt hard, omdat mensen de prijs niet erg vinden. Een spel van 25 euro verkoopt minder dan 5 x zo veel…
Het strookt ook niet met de lage, vaste prijs van muziek op de iTMS.
Ook daar had Jobs het er over dat je een lage prijs nodig hebt, omdat mensen het anders niet doen, of op een andere manier verkrijgen…
maar als de software en games echt van desktop classe zijn in het game geval van console classe zijn dan ben ik wel bereid er 40 euro voor te betalen. mits het goede games zijn die zich goed laten spelen. Ik denk juist door dat apple de prijen zelf laat bepalen dat er hier ook een verandering in de markt komt. apple moedigde gratis software juist aan. ze hadden liever dat dan dat je er enorme bedragen voor vroeg. Het gaat apple er om dat de app store een succes word.
revliz
wss kan je ze toch gwoon op een gegeven moment downloaden van een site en op je iPhone zetten….
heb jij wel de SDK presentatie uit gekeken of ben je afgehaakt na het zien van de games en software? 😛
je kan straks alles kopen via de appstore direct vanaf je iphone en ipod touch
geen gesurf naar een webside waar je moet zoeken en moeilijk doen met creditcard gegevens om je software aan te kunnen schaffen.
exact het zelfde als de itunes store die op je ipod touch en iphone.
Ray
En als je iPhone 2 een keertje crashed en je moet m restoren? Best vervelend dat je dan al je games kwijt bent á $25,-
Nu maar hopen dat de Installer.app haar kwaliteit een diversiteit blijft behouden op de iPhone 2….
alles staat als backup in itunes
ook wanneer je die via de iphone hebt aangeschaft.
en meteen uitgaan van het ergste is een nare eigenschap die ik wel vaker zie helaas.
Probeer is muziek aan te schaffen op je ipod touch of iphone en je zult zien dat alles direct gekopieerd word naar je MAC of PC wanneer je je iphone of ipod touch aansluit.
Zo ging het met de games op de 5e gen ipod ook trouwens.
als die kapot ging om welke reden dan ook dan had je de gekochte games nog op je MAC of PC staan. Even bijwerken herstellen en klaar alles stond er gelijk weer op.
ik zie niet in waarom dit met games anders zal gaan.
Vin4
hee, ik heb de januarie software update toen ook aangeschaft en die ben ik ook weer kwijt na een crache van me pc… zou erg zonde zijn als ik straks voor 100e euros kwijt ben als dat weer gebeurt..
Cancunlover
Zo lang mijn gekochte/officiële mp3’s (en binnenkort ook games) niet deftig gesaved worden (dus niet alleen in mijn iTunes/iPhone) probeer ik zo weinig mogelijk geld uit te geven aan software e.d. De iPhone zelf was al duur genoeg, dus download ik nog steeds zo illegaal als de pest.! En ik hoop dat er ook cracks komen voor die games op de iPhone. ZO, ik heb het gezegd, en ik ben er zeker van dat vele anderen mijn mening ook zullen delen…
betalen ?? gekken………..
Als die spelletjes echt zo groot worden moet er eigenlijk wel een 64gb versie komen van iphone 3g vind ik
Waarom zegt LemonQuest dat het Apple is die zo’n prijs gaat vragen als bij de introductie van de SDK Steve vertelde dat het de ontwikkelaar is die de prijs bepaald?
Het lijkt dus dat LemonQuest de hoge prijs gaat vragen en probeert om Apple de zwarte piet toe te spelen…
Als Apple zelf voor Apple spellen deze prijs gaat vragen, zullen ze zichzelf uit de markt prijzen (Pun intended ;-P )
Om eerlijk te zijn geloof ik er ook weinig van, als je ziet dat iPod spelletjes veel goedkoper zijn. Juist de lage prijs, gekoppeld aan de eigenlijk wel verplichte koop vanwege de koppeling met je iPod, levert een enorme markt op. Een spel van 5 euro loopt hard, omdat mensen de prijs niet erg vinden. Een spel van 25 euro verkoopt minder dan 5 x zo veel…
Het strookt ook niet met de lage, vaste prijs van muziek op de iTMS.
Ook daar had Jobs het er over dat je een lage prijs nodig hebt, omdat mensen het anders niet doen, of op een andere manier verkrijgen…
Ik vind het nog wel meevallen. Nieuwe consolegames betaal je makkelijk 50€ voor. En de iPhone beat de PSP etc. op dat gebied vind ik toch wel 🙂
het moet zich allemaal nog bewijzen .
maar als de software en games echt van desktop classe zijn in het game geval van console classe zijn dan ben ik wel bereid er 40 euro voor te betalen. mits het goede games zijn die zich goed laten spelen. Ik denk juist door dat apple de prijen zelf laat bepalen dat er hier ook een verandering in de markt komt. apple moedigde gratis software juist aan. ze hadden liever dat dan dat je er enorme bedragen voor vroeg. Het gaat apple er om dat de app store een succes word.
wss kan je ze toch gwoon op een gegeven moment downloaden van een site en op je iPhone zetten….
heb jij wel de SDK presentatie uit gekeken of ben je afgehaakt na het zien van de games en software? 😛
je kan straks alles kopen via de appstore direct vanaf je iphone en ipod touch
geen gesurf naar een webside waar je moet zoeken en moeilijk doen met creditcard gegevens om je software aan te kunnen schaffen.
exact het zelfde als de itunes store die op je ipod touch en iphone.
En als je iPhone 2 een keertje crashed en je moet m restoren? Best vervelend dat je dan al je games kwijt bent á $25,-
Nu maar hopen dat de Installer.app haar kwaliteit een diversiteit blijft behouden op de iPhone 2….
nee joh Ray 😛
alles staat als backup in itunes
ook wanneer je die via de iphone hebt aangeschaft.
en meteen uitgaan van het ergste is een nare eigenschap die ik wel vaker zie helaas.
Probeer is muziek aan te schaffen op je ipod touch of iphone en je zult zien dat alles direct gekopieerd word naar je MAC of PC wanneer je je iphone of ipod touch aansluit.
Zo ging het met de games op de 5e gen ipod ook trouwens.
als die kapot ging om welke reden dan ook dan had je de gekochte games nog op je MAC of PC staan. Even bijwerken herstellen en klaar alles stond er gelijk weer op.
ik zie niet in waarom dit met games anders zal gaan.
hee, ik heb de januarie software update toen ook aangeschaft en die ben ik ook weer kwijt na een crache van me pc… zou erg zonde zijn als ik straks voor 100e euros kwijt ben als dat weer gebeurt..
Zo lang mijn gekochte/officiële mp3’s (en binnenkort ook games) niet deftig gesaved worden (dus niet alleen in mijn iTunes/iPhone) probeer ik zo weinig mogelijk geld uit te geven aan software e.d. De iPhone zelf was al duur genoeg, dus download ik nog steeds zo illegaal als de pest.! En ik hoop dat er ook cracks komen voor die games op de iPhone. ZO, ik heb het gezegd, en ik ben er zeker van dat vele anderen mijn mening ook zullen delen…
an kan ik je geruste stellen
dat gebeurt all zo.
alles wat je op de iphone hebt gedownload word ook op je MAC of PC bewaard.
Met een simpele restore zet je die terug.
Zouden iPhone-games ook te installeren zijn via de pc?
Dan zouden er dus (net als bij de Java-games) flink wat spellen illegaal gedownload worden.
1 iemand koopt Super Monkey Ball, hij zet het op internet, iedereen gratis :S
Of zou dit niet zo kunnen gaan?