De mannen (en vrouwen) van Ars Technica dachten dat er leuke dingen gedaan konden worden met de recent ontdekte tv-out-mogelijkheid op de iPhone. Zoals eerder besproken blijkt de SDK die bij iPhone-firmware 2.2 wordt geleverd een functie te bevatten die het mogelijk maakt beelden op de iPhone naar bijvoorbeeld een tv-scherm door te sturen. Ars Technica vroeg de makers van Moto Chaser om hun versie aan te passen naar een versie met de tv-outmogelijkheid. Zij deden dit dan ook.
Het resultaat was verrassend goed. Er werd gekozen gebruik te maken van de tweede generatie iPod touch, omdat deze een betere processor bevat. De touch gaf een betere framerate dan de overige apparaten met touchscreen van Apple.
Met de tweede generatie iPod touch wist Freeverse, maker van Moto Chaser, een fps van 20 te behalen. Het aantal fps (frames per seconde) betekent het aantal nieuwe beelden dat per seconde op het scherm verschijnt. Men vindt deze framerate echter nog net iets te laag. De norm voor commerciële spellen ligt normaliter op zo’n 30 frames per seconde. Toch blijkt die regel ook niet heilig, want de iPhone-versie van Moto Chaster haalt slechts 26 fps.
Ars Technica noemt het spel “speelbaar”. Soms hakkelde het beeld een beetje, maar het spel bleef leuk genoeg om te kunnen spelen. De manier van spelen doet denken aan de Wii, waarbij je ook door middel van bewegen de console bestuurt. Het spel kan nog de nodige verbeteringen voor tv gebruiken, maar men denkt dat het een reële optie is om binnenkort je iPhonegames op de tv te kunnen spelen, als Apple het toelaat tenminste.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 13 reacties