Reacties voor: iPhone-gebruikers kunnen met Viber nu gratis bellen naar Android-gebruikers
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Zullen ze bij de KPN blij mee zijn
Nu komt continue ‘gratis’ bellen wel heel dichtbij. Met de afgeknepen data limieten en verhoogde kosten voor mobiel internet is het echter de vraag of dit nog kosteneffectief is. Je kan misschien beter maar gewoon je minuutjes wegbellen. Als alle providers zich aansluiten bij de KPN en tarieven omhoog gooien en scherpe data limieten invoeren dan hebben de teleco’s de klanten weer stevig in de tang. Hulde voor de telecombedrijven die gelukkig altijd weer iets weten te verzinnen om klanten een poot uit te draaien en hun omzet veilig stellen voor 0,0 extra service of diensten.
@WvB22: of overstappen naar T-Mobile!!!
onbeperkt is niet onbeperkt meer. Voor nieuwe abbonementen geld 7.2 MBPS tot 1GB gebruik, en erna krijg je 64kbps :p
Grappig om weer te zien dat al die t mobile gebuikers hun voorwaarden blijkbaar niet lezen of kunnen lezen… Na 1 gb daalt de snelheid zodanig dat je niet eens je html mail fatsoenlijk kan lezen, lijkt mij hetzelfde als een datalimiet?!
Louter degenen die een half jaar geleden een abo bij tmobile hebben afgesloten hebben nog daadwerkelijk onbeperkt internet. Dus geniet daar van zolang het kan! Heb zelf internet plus bij t mobile, dan daalt de snelheid pas na 2 Gb, dat is voor mij precies genoeg. Na het nieuwe prijskartel van kpn zullen de databeperkingen bij de andere providers niet lang op zich laten wachten helaas…
Dit moet dus gewoon niet… KPN enzo…
Trouwens, KPN mocht whatsapp enzo toch niet meer verbieden van de wet, en ze mochten er toch ook geen heffingen op zetten? Gisteren bij Editie NL zeiden ze dat dat ineens wel mocht en dat KPN dit gaat doen vanaf september… Wat ik me dan afvraag, ik heb nu een Onbeperkt Internet abbo van MTV mobile, word whatsapp dan ook voor mij afgeknepen, of is het alleen bij nieuwe abbo’s?? Want ik heb mijn bundel gekozen met whatsapp in het achterhoofd… (heb maar 60 smsjes en 120 minuten)
…
Verder, smsen zonder te betalen o-k, maar als we ook al gaan bellen zonder te betalen, dan gaat het te ver… Ik snap dat we geen medelijden moeten hebben met KPN, maar dit gaat echt te ver… zo weet je zeker dat ze er niks meer aan verdienen…
Eindelijk! Mooie ontwikkeling. Als je thuis op wifi zit en de ander ook, gewoon lekker gratis bellen. Dan kom je niet over die 1gb 🙂
Privacy vind ik iets belangrijker dan af en toe gratis kunnen bellen. Geen Viber voor mij. Ze hoeven mijn nummer, mijn contacten en mijn gesprekken niet te hebben.
Kan iemand mij uitleggen wat voor schade ik kan lijden als mijn contacten of gesprekken bekend worden? Zijn we hier allemaal de president van usa ofzo? Wat boeit mij nou of ze daadwerkelijk mijn gesprek afluisteren.. Wisselen jullie elkaars pincode uit in de gesprekken? Bellen jullie met je hand voor je mobiel in t openbaar? Pfff elke keer die nonsense opmerking over privacy…
Pls leg me es duidelijk uit wat voor schade een doodnormale burger kan ondervinden, elke keer generaliseren met privacy, wees eens concreet!
De kwaliteit vind ik belangrijker!
Zelf vind ik Viber echt matig. Ook thuis over wifi.
Tango en Skype lijken iets beter.
Heb van de week gratis met tango gebeld naar andere iPhone gebruiker (die zat thuis) terwijl ik in m’n auto reed (3G dus)… Te slecht om echt te bellen…
Helaas. Nog ff wachten op iets betere techniek en alles gaat over mobiel internet 🙂
Volgens mij gaan providers binnenkort naar 30 euro per maand voor internet op je telefoon. Dan heeft iedereen een abbo van 60 euro per maand omg.
Dat er kosten in rekening worden gebracht is maar half waar. Viber brengt – vooralsnog – nooit kosten in rekening. Het idee is dat je met de app iedere contactpersoon kunt bellen, of ze nu viber hebben, of niet. “Normale” contactpersonen worden vanuit de app gebeld via de provider, en dit gaat dus gewoon van de maandbundel af. Handig, want dan kan je viber als standaard telefoonapplicatie gebruiken, en hoef je niet heen en weer te switchen. Gewoon even opletten dus.
@LightPhoenix: dat is wel hoe KPN en waarschijnlijk de andere providers denken. Mij is het mobiele internet echt geen 30 euro in de maand waard, dus ga ik wel wat anders verzinnen of het gemis maar accepteren.
We zouden net als in de VS op wat meer plaatsen hotspots moeten hebben.
Nu Blackberry nog en ik ben blij!
(Red.) Obvious troll is obvious.
@Fanboy: Jij hebt nog nooit gehoord van doorverkopen?
Kwam deze vakantie in Oostenrijk een Sim only prepaid 2 Gb data tegen. Geen bel minuten, alleen data. Voor het verschrikkelijke bedrag van 6 Euro.
Vreemd dat in Europa zulke grote verschillen kunen ontstaan. Wellicht kan mevrouw Kroes er eens naar kijken.
@Nick:
Schrijven ze geld af van jouw rekening met doorverkopen? Elk commercieel bedrijf maakt ge en misbruik van klantgegevens, zo nu en dan lees je iets erover in t nieuws… Wees eens concreet wat voor schade jij ondervindt met het doorverkopen van jouw contacten? Nou? Kijk als je de president van usa bent, dan begrijp ik het. Privacy is tegenwoordig een mode woord geworden helaas.
Alle KPN’s van deze wereld registreren de gesprekken. Om een factuur te maken maar ook om aan justitie af te staan. Dus om als “gespreksmakelaar” legaal te werken legt viber de gesprekken vast. En jouw GSM Nummer hebben gebruiken ze om in je contactpersonen andere viber gebruikers te tonen. Net zoals WhatsApp dat doet.
Al die mensen die nu ineens verkrampt doen over privacy hebben dus geen airmiles, AH bonuskaart of Ikea familycard of noem
Maar op, of zijn in stelling gebracht door de GSM aanbieders voor de anti-campage.
Wakker worden, zodra je iets op Internet doet ben je ergens geregistreerd.
@gerard:
Mee eens!! Heel mediacircus tegenwoordig over privacy, zolang het gratis is en ik ondervind geen schade, vind ik het prima. Het is denk ik meer een principe kwestie, maar zodra je ze vraagt concreet aan te geven wat precies het probleem is dan krijg je alleen maar antwoorden als privacy dit, privacy dat zuchttt
Jammer dat Viber bij mij voor geen meter werkt: stotteren, haperen en dropped calls. Terwijl Skype over dezelfde verbinding draait als een tierelier.
Ik denk dat Viber zich vergist heeft in het snel genoeg upscalen van de servers.
Hier idem dito. Zelfs als ik pal naast m’n wifi modem ga zitten werkt Viber waardeloos. Skype doet het een stuk beter (al heb ik ook hier wel eens momenten dat het klote gaat, gevolgd door dagen dat het vlekkeloos werkt. Hoe dat kan weet ik niet)
Ze mogen je contract niet ineens veranderen. Dus jij zit goed
(doen ze het wel mag je zeg maar “op staande voet” opzegen zonder opzegtermijn)
Bij T-Mobile spaar ik per maand teveel belminuten waardoor apps als Vider mij niet uitdagen om te proberen. Dus even afwachten maar.
Ik vraag me af wie nou daadwerkelijk moeite heeft met het feit dat Viber wat gegevens opslaat. Liever niet natuurlijk, maar je hoort dan meteen gemekker over ‘privacy’, terwijl wel de hele smartphonewereld lekker aan t whatsappen is. Als je daar eens op googled kom je erachter dat die app ook zo lek als een mandje is. Ik stuur er geen bericht minder om eerlijk gezegd.
@dutchie:
Op staande voet ontslaan of opzeggen (zonder ingebrekestelling) moet je wel even uit elkaar houden hier :p
Contract mag je idd niet zomaar aanpassen (daarom is het een contract). Ik zou, mocht het zover komen (gaat niet gebeuren natuurlijk), eerst gewoon nakoming afdwingen. Want je lijdt straks ook schade als je bij een andere abonnement moet gaan bijbetalen vanwege datalimieten.
@gerard:
Helemaal waar. Vaak zijn het die naïvelingen die wel lekker de hele dag aan het hyven, facebooken, twitteren en linkedinnen zijn.
Jullie zijn zeker het soort dat als lijfspreuk de drogreden “Je hebt toch zeker niets te verbergen?” hebben… Walgelijk. In deze tijden dat bedrijven en staat steeds meer naar een politiestaat streven, waar alles andersom is en je moet bewijzen dat je onschuldig bent in plaats van ‘onschuldig tot het tegendeel bewezen is’, is het juist belangrijk om vast te houden aan privacy.
Laat ik dan ook maar met een tegenquote komen.
Het verschil is dat zij dit op sociale media bewust doen. Het in voorwaarden verstopte doorverkoop zou levensgroot op hun homepagina moeten staan. Zul je zien hoeveel van die 18 miljoen er overblijven (minstens 3 aan deze pagina te lezen).
Bij Viber ging het in eerste instantie niet om het opslaan van je gegevens, echter stond er in de algemene voorwaarden ze het recht hadden jou persoonlijke gegevens beschikbaar te stellen (door te verkopen) aan andere partijen!
@Fanboy: Ik snap dat gedoe ook niet. We knopen sociale media aan elkaar zodat iedereen altijd weet wat de ander aan het doen is, liefst met Google tatitude, maar o wee diegene die ons mailadres doorverkoopt.
@Bubbly: Daar heb je wellicht gelijk in, maar waarom is het bij bellen en smsen ineens wel een probleem dan? Zolang je geen pincodes of creditcardgegevens o.i.d. doorgeeft lijkt me niks aan het handje. Als je daadwerkelijk (met regelmaat) ‘gevoelige informatie’ doorbelt/smst (ik laat even in het midden wat dat dan is), dan zul je vast ook wel in staat zijn om dat gewoon via het telefoonnetwerk te doen.
Het handelen in gegevens is nu eenmaal van deze tijd. Als je een beetje verstand hebt weet je alle spam en narigheid voor jezelf tot een minimum te beperken. Vaak zijn het helaas de mensen die eerst doen en dan pas denken die lopen te zeuren over hun privacy.