iPhone goed voor 14 procent van mobiele gamedownloads

De iPhone is inmiddels verantwoordelijk voor 14% van alle mobiele downloads van games. De iPhone en de BlackBerry Curve hebben daarmee de RAZR van de toppositie verdrongen.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Spore op iPhoneDe iPhone verovert zich in rap tempo een plek op de gamesmarkt. Uit een onderzoek van comScore blijkt dat het aantal mobiele gamers tussen november 2007 en november 2008 met 17% is gegroeid. Maar liefst 8,5 miljoen mensen downloadden een game naar hun mobiele telefoon. Op wereldschaal stelt dat nog helemaal niets voor en zelfs als je alleen naar mobiele telefoonabonnees kijkt lijken er nog genoeg mogelijkheden voor verdere groei: maar 3,8 procent van de telefoonabonnees heeft de moeite genomen om een spelletje te installeren. Onder iPhone-bezitters is dat cijfer heel anders: 32,4 procent heeft één of meer games geïnstalleerd.


Opvallend is verder, dat ook de BlackBerry Curve populair blijkt als toestel om spelletjes te spelen. De iPhone en de BlackBerry Curve versloegen de RAZR, die lange tijd bovenaan stond. De RAZR en andere feature phones zijn flink gedaald en de ranglijsten, terwijl het aandeel van smartphones verdrievoudigde. Van een financiële crisis blijkt in deze industrie nog helemaal geen sprake, zo blijkt ook uit de titel van het persbericht dat ComScore uitbracht: Smartphones Provide Extra Mana for Mobile Games Industry as Audience for Downloaded Games Grows 17 Percent.

Informatie

Laatst bijgewerkt
29 oktober 2009 om 22:57
Onderwerp
Categorie
Games

Reacties: 9 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.