Volgens duizend werknemers binnen de game-industrie is de iPhone het meest invloedrijke product dat er de afgelopen jaren is uitgekomen. Het onderzoek roept Steve Jovs uit tot meest invloedrijke figuur binnen de game-industrie.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 14 reacties
Zotheid
Pardon? De iPhone en Wii staan boven de Snes en Nes? Jobs staat boven Miyamoto en Newell? Natuurlijk, de iPhone heeft gezorgd dat een hoop indieontwikkelaars geld begonnen te verdienen met games, maar invloedrijker dan consoles? Dat het een bedreiging is voor de handheldmarkt, oké, maar ik speel toch veel liever Battlefiel 3, Skyrim of AC dan Squids, Spy Mouse en Plans vs. Zombies.
Prima games voor in de trein, maar het kan absoluut niet op tegen de grote releases op de pc en consoles.
Over Jobs hetzelfde, natuurlijk heeft hij veel invloed gehad in de technologiewereld maar qua games evenaart hij toch echt Miyamoto en Newell niet.
Edit: hetzelfde voor Mark Zuckerberg, leuk wat hij heeft gedaan hoor, maar games op facebook, bijna allemaam freemiumzooi.
WTF?
Wat een onzin. Steve heeft nooit de intentie gehad om een game apparaat te maken. Pas toen ontwikkelaars gebruik van de hardware gingen maken ging Apple erop inspelen. En btw is er geen een game, die beter is dan elk ander console game. Gamen doe je op een PC of console en niet op een 3″ scherm.
Herman
Er gaat niets boven gamen op een PC met een groot scherm.
Vosjuh
Inderdaad.. zoveel invloed heeft het absoluut niet gehad. Het is misschien een fijne telefoon waarop je lekker even korte zeer simpele spelletjes op kan spelen maar sorry hoor de iPhone heeft een hele lange weg te gaan wat gamen betreft. PC en Console games met iphone games is echt appels met peren vergelijken.
Metal Gear Solid reeks is legendarisch geworden op de consoles terwijl het op de iphone maar een tussendoortje was..
maar te zwijgen over Halo.. Battlefield. serie. Assassins Creed.. Resident Evil.. Portal 2.. Call of Duty..ga zo maar door…
De iphone heeft alleen als invloed op deze spellen gehad als ontwikkelaars elkaar belden of emailden..
Dus ik vind dit bericht een beetje te overdreven..
Vosjuh
Mijn PC : i5 2500K @4,5Ghz 4Gb 2x GTX580 SLi, 120GB SSD WINDOWS 7 64bit (hehe) … VS mijn iPhone 4S 64Gb iOS 5 ?
iPhone meest invloedrijke game system Pffffffff….
manny
@Vosjuh: ja tegen een iphone 4s Retina-Display 800Ghz Intel dual core processor 7X grafische snelheid, kan je wel met een PC vergelijken met zulke hoge prestaties (echt top apparaat van jou!) maar de game ervaring zal op de iphone net iets afwijken door het kleine beeld maar toch zal het bijna gelijk zijn aan jouw PC.
Johnnie
Origineel geplaatst door manny @Vosjuh: ja tegen een iphone 4s Retina-Display 800Ghz Intel dual core processor 7X grafische snelheid, kan je wel met een PC vergelijken met zulke hoge prestaties (echt top apparaat van jou!) maar de game ervaring zal op de iphone net iets afwijken door het kleine beeld maar toch zal het bijna gelijk zijn aan jouw PC.
Lol.. 800MHZ en tis een ARM Cortex A9 Dual core processor
Lesley
De mensen die hierboven klagen over het gebrek aan erkenning die aan de consoles gegeven worden hebben het niet helemaal begrepen volgens mij..
Ja, natuurlijk zien console games er beter uit. En natuurlijk bieden die games een veel betere en completere game ervaring. Een console of gamesysteem is nog steeds ‘the way to go’ voor de echte gamer.
Maar de echte gamer maakt maar een klein deel uit van de game industrie. Er wordt veel meer geld verdiend aan de casual gamer, die een simpel spelletje wil om een paar minuten per dag te doden. Dit is, vrijwel uitsluitend dankzij iOS en de AppStore, in minder dan drie jaar uitgegroeid tot meest lucratieve tak van de game industrie. Zo lucratief zelfs, dat er druk ligt op Nintendo -al dertig jaar het meest succesvol op game gebied- om voor dit platform te ontwikkelen.
Als je in amper drie jaar meer verandering in de game industrie teweeg brengt dan alle consoles in de voorgaande vier decennia hebben gedaan, mag je toch behoorlijk invloedrijk genoemd worden.
En voor de mensen die nog steeds bij hoog en laag beweren dag iOS geen gigantische invloed op de game industrie heeft gehad, neem dit eens in overweging:
Er zijn, in de afgelopen anderhalf jaar, meer Angry Birds-spellen aangeschaft dan er Mario-spellen verkocht zijn in de afgelopen 26 jaar.
Het gaat niet alleen om kwaliteit: het gaat om de hoeveelheid gamers die je bereikt, om het feit dat talloze mensen die anders nooit zouden gamen nu opeens spelletjes spelen, om het feit dat er miljoenen verdiend worden met spelletjes die 79 cent kosten, en bovenal: om het feit dat wat -zowel door ontwikkelaars als consument- als ‘game’ beschouwd wordt blijvend is veranderd door de opkomst van de AppStore en mobile gaming.
Ionic
@Vosjuh: Ja, hoeveel kost je pc méér dan 230 euro? Heeel wat toch ofniet?
Ionic
@Lesley: +1,helemaal mee eens. Ze zeggen niet de iPhone: op dit apparaat zien de games er het mooiste uit en hier moet je hard core op gamen, nee, dat lees je inderdaad verkeerd, er staat gewoon: de iphone, meest INVLOEDRIJK apparaat. Goede comment. Hier heb je teminste wat aan.
Xander
Origineel geplaatst door Vosjuh Mijn PC : i5 2500K @4,5Ghz 4Gb 2x GTX580 SLi, 120GB SSD WINDOWS 7 64bit (hehe) … VS mijn iPhone 4S 64Gb iOS 5 ?iPhone meest invloedrijke game system Pffffffff….
Stoer hoor om op te scheppen met je PC die bijna net zo snel is als die van mij (heb zelfde specs maar met i7 2600k en 8GByte). Maar je mist het punt volledig.
De revolutie in game land is dat specs er amper nog toe doen en casualist gaming de overhand heeft gekregen, waar hardcore gaming een niche aan het worden is voor steeds minder mensen waar steeds minder geld aan te verdienen is.
En dat is een trend die de Wii gestart heeft, maar de iPhone echt een versnelling heeft gegeven.
In dat opzicht dus helemaal eens met de uitkomst van de enquete. Het grote geld voor game developers zit nu in de casual games.
Merk het bij mii zelf. Game amper nog op mijn PC, PS3 en Wii, gamen op de iPad is verslavender en kan ik overal. En met mijn Apple TV2 en iOS5 kan ik zelfs vanaf mijn iPad op een groot LCD scherm spelen.
De techniek gaat bovendien hard. Denk dat de iPad 3 en zeker de iPad 4 de PS3 grafisch evenaart voor de PS4 uit is.
Frits
Apple heeft voornamelijk wat prijs betreft invloed gehad op de game industrie.
Dat Angry Birds beter verkocht is dan Mario klopt ook wel want of je 35 euro of 79 cent voor een game betaalt scheelt nogal. Daarnaast is Angry Birds voor Android gratis. Maak Angry Birds 10 euro duurder en geen hond meer die het koopt.
En hardcore gaming een niche? Kijk eens naar het aantal accounts bij WoW en hoeveel exemplaren er van BF3 en CoD verkocht worden, allesbehalve een niche markt. Ik speel zelf ook games op mijn iPad als tussendoortje maar no way dat een iPad of smartphone voor mij mijn PS3, Xbox of PC kan vervangen. Moet er niet aan denken, een shooter of racegame op een tablet…
Lesley
Daar gaat het dan ook totaal niet om. Natuurlijk geeft niemand een tientje uit aan Angry Birds. Maar het punt is dan ook dat dat niet hoeft.
Ik zeg ook nergens dat hardcore gaming een niche is. Ik zeg simpelweg dat het niet de meest lucratieve tak van de industrie (meer) is. En dat is grotendeels te danken aan de iPhone/iPod touch en de AppStore.
Pardon? De iPhone en Wii staan boven de Snes en Nes? Jobs staat boven Miyamoto en Newell? Natuurlijk, de iPhone heeft gezorgd dat een hoop indieontwikkelaars geld begonnen te verdienen met games, maar invloedrijker dan consoles? Dat het een bedreiging is voor de handheldmarkt, oké, maar ik speel toch veel liever Battlefiel 3, Skyrim of AC dan Squids, Spy Mouse en Plans vs. Zombies.
Prima games voor in de trein, maar het kan absoluut niet op tegen de grote releases op de pc en consoles.
Over Jobs hetzelfde, natuurlijk heeft hij veel invloed gehad in de technologiewereld maar qua games evenaart hij toch echt Miyamoto en Newell niet.
Edit: hetzelfde voor Mark Zuckerberg, leuk wat hij heeft gedaan hoor, maar games op facebook, bijna allemaam freemiumzooi.
Wat een onzin. Steve heeft nooit de intentie gehad om een game apparaat te maken. Pas toen ontwikkelaars gebruik van de hardware gingen maken ging Apple erop inspelen. En btw is er geen een game, die beter is dan elk ander console game. Gamen doe je op een PC of console en niet op een 3″ scherm.
Er gaat niets boven gamen op een PC met een groot scherm.
Inderdaad.. zoveel invloed heeft het absoluut niet gehad. Het is misschien een fijne telefoon waarop je lekker even korte zeer simpele spelletjes op kan spelen maar sorry hoor de iPhone heeft een hele lange weg te gaan wat gamen betreft. PC en Console games met iphone games is echt appels met peren vergelijken.
Metal Gear Solid reeks is legendarisch geworden op de consoles terwijl het op de iphone maar een tussendoortje was..
maar te zwijgen over Halo.. Battlefield. serie. Assassins Creed.. Resident Evil.. Portal 2.. Call of Duty..ga zo maar door…
De iphone heeft alleen als invloed op deze spellen gehad als ontwikkelaars elkaar belden of emailden..
Dus ik vind dit bericht een beetje te overdreven..
Mijn PC : i5 2500K @4,5Ghz 4Gb 2x GTX580 SLi, 120GB SSD WINDOWS 7 64bit (hehe) … VS mijn iPhone 4S 64Gb iOS 5 ?
iPhone meest invloedrijke game system Pffffffff….
@Vosjuh: ja tegen een iphone 4s Retina-Display 800Ghz Intel dual core processor 7X grafische snelheid, kan je wel met een PC vergelijken met zulke hoge prestaties (echt top apparaat van jou!) maar de game ervaring zal op de iphone net iets afwijken door het kleine beeld maar toch zal het bijna gelijk zijn aan jouw PC.
Lol.. 800MHZ en tis een ARM Cortex A9 Dual core processor
De mensen die hierboven klagen over het gebrek aan erkenning die aan de consoles gegeven worden hebben het niet helemaal begrepen volgens mij..
Ja, natuurlijk zien console games er beter uit. En natuurlijk bieden die games een veel betere en completere game ervaring. Een console of gamesysteem is nog steeds ‘the way to go’ voor de echte gamer.
Maar de echte gamer maakt maar een klein deel uit van de game industrie. Er wordt veel meer geld verdiend aan de casual gamer, die een simpel spelletje wil om een paar minuten per dag te doden. Dit is, vrijwel uitsluitend dankzij iOS en de AppStore, in minder dan drie jaar uitgegroeid tot meest lucratieve tak van de game industrie. Zo lucratief zelfs, dat er druk ligt op Nintendo -al dertig jaar het meest succesvol op game gebied- om voor dit platform te ontwikkelen.
Als je in amper drie jaar meer verandering in de game industrie teweeg brengt dan alle consoles in de voorgaande vier decennia hebben gedaan, mag je toch behoorlijk invloedrijk genoemd worden.
En voor de mensen die nog steeds bij hoog en laag beweren dag iOS geen gigantische invloed op de game industrie heeft gehad, neem dit eens in overweging:
Er zijn, in de afgelopen anderhalf jaar, meer Angry Birds-spellen aangeschaft dan er Mario-spellen verkocht zijn in de afgelopen 26 jaar.
Het gaat niet alleen om kwaliteit: het gaat om de hoeveelheid gamers die je bereikt, om het feit dat talloze mensen die anders nooit zouden gamen nu opeens spelletjes spelen, om het feit dat er miljoenen verdiend worden met spelletjes die 79 cent kosten, en bovenal: om het feit dat wat -zowel door ontwikkelaars als consument- als ‘game’ beschouwd wordt blijvend is veranderd door de opkomst van de AppStore en mobile gaming.
@Vosjuh: Ja, hoeveel kost je pc méér dan 230 euro? Heeel wat toch ofniet?
@Lesley: +1,helemaal mee eens. Ze zeggen niet de iPhone: op dit apparaat zien de games er het mooiste uit en hier moet je hard core op gamen, nee, dat lees je inderdaad verkeerd, er staat gewoon: de iphone, meest INVLOEDRIJK apparaat. Goede comment. Hier heb je teminste wat aan.
Stoer hoor om op te scheppen met je PC die bijna net zo snel is als die van mij (heb zelfde specs maar met i7 2600k en 8GByte). Maar je mist het punt volledig.
De revolutie in game land is dat specs er amper nog toe doen en casualist gaming de overhand heeft gekregen, waar hardcore gaming een niche aan het worden is voor steeds minder mensen waar steeds minder geld aan te verdienen is.
En dat is een trend die de Wii gestart heeft, maar de iPhone echt een versnelling heeft gegeven.
In dat opzicht dus helemaal eens met de uitkomst van de enquete. Het grote geld voor game developers zit nu in de casual games.
Merk het bij mii zelf. Game amper nog op mijn PC, PS3 en Wii, gamen op de iPad is verslavender en kan ik overal. En met mijn Apple TV2 en iOS5 kan ik zelfs vanaf mijn iPad op een groot LCD scherm spelen.
De techniek gaat bovendien hard. Denk dat de iPad 3 en zeker de iPad 4 de PS3 grafisch evenaart voor de PS4 uit is.
Apple heeft voornamelijk wat prijs betreft invloed gehad op de game industrie.
Dat Angry Birds beter verkocht is dan Mario klopt ook wel want of je 35 euro of 79 cent voor een game betaalt scheelt nogal. Daarnaast is Angry Birds voor Android gratis. Maak Angry Birds 10 euro duurder en geen hond meer die het koopt.
En hardcore gaming een niche? Kijk eens naar het aantal accounts bij WoW en hoeveel exemplaren er van BF3 en CoD verkocht worden, allesbehalve een niche markt. Ik speel zelf ook games op mijn iPad als tussendoortje maar no way dat een iPad of smartphone voor mij mijn PS3, Xbox of PC kan vervangen. Moet er niet aan denken, een shooter of racegame op een tablet…
Daar gaat het dan ook totaal niet om. Natuurlijk geeft niemand een tientje uit aan Angry Birds. Maar het punt is dan ook dat dat niet hoeft.
Ik zeg ook nergens dat hardcore gaming een niche is. Ik zeg simpelweg dat het niet de meest lucratieve tak van de industrie (meer) is. En dat is grotendeels te danken aan de iPhone/iPod touch en de AppStore.
Game nerds in de verdediging!!