Audiosurf-ontwikkelaar Dylan Fitterer gaat mogelijk een iPhone-versie van Audiosurf maken, een Tap Tap Revenge-achtig spel waarbij je op de maat van de muziek gekleurde blokken moet verzamelen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 21 reacties
bako
ik zat laatst naar dit spelletje te kijken en ik dacht dit moet voor de iphone komen
en tadaaa
hahahaha
oo en waar ik naar zat te kijken is het filmpje dat er bij staat hahaha
Griffin
En tap tap kan dan ook muziek uit je libary halen of niet
Nms
Ziet er vet uit, maar worden de levels ook gegenereerd aan de hand van je de muziek, of hoor je enkel de muziek?
Wordt leuk anders met een heftig psy trance nr 🙂
Bas
In de pc versie worden de levels gegenereerd op basis van de muziek die je er in stopt, dit gebeurd automatisch dus niet door de ontwikkelaar. Vraag is of de iphone genoeg rekenkracht heeft om dit te doen.
Xynetor
Dat zou echt super vet zijn! Kan niet wachten…
Thom
Origineel geplaatst door Nms Ziet er vet uit, maar worden de levels ook gegenereerd aan de hand van je de muziek, of hoor je enkel de muziek?
Wordt leuk anders met een heftig psy trance nr
Als je het youtube-filmpje kijkt, weet je genoeg;)
Freek
Griffin, klopt, maar dat hebben ze voorheen ook wel gedaan (toen de App Store nog niet bestond) in een versie uit de Installer van die tijd. Vond dat zelf wel het leukste, kon je ook zelf bij je eigen muziek levels aanmaken en sharen met de gamers
Jchan
Heb het eerder gespeeld op pc dacht ik. De track wordt gegenereerd door de muziek die je gebruikt. Dus voor elk nummer genereert het spel een andere track.
Chris
Ik heb dat spel, een iphone versie zou wel tof zijn maar gaat niet lukken denk ik , het is nogal een cpu vreter , wat leuk is voor iphone is trail 2 second editon maar dan een lichte versie
TheOnePb
@NMS: Wordt leuk anders met een heftig psy trance nr
Lees als: de nieuwe van The Prodigy.
Ik vind dit een beetje een apart spelletje maar het lijkt me zeker leuk. De o.s. 3.0 maakt veel meer mogelijk! Ook dat er deze keer echte equalizers komen!
Heb er zin in!
Jerie
@Chris: Je kunt het prerenderen. Audiosurf op de computer analyseert het audiobestand namelijk eerst. De tweede keer dat je het speelt (en als je er voor gekozen hebt om de analyse op te slaan) dan gaat het een stuk sneller. Je zou dus je computer de audio kunnen laten prerenderen. iTunes haalt ook een hele truckendoos uit met audiobestanden die je op je iPod kopieert. Zoals gapless, normalize.
Dit is overigens een van de weinige spellen die mij niet snel zou vervelen. En die ik met veel plezier af en toe nog ‘ns zou willen spelen.
Borg Queen X
xD de beschrijving van het youtube filmpje. Ik denk dat iphoneclub ons een gratis versie wil geven om alvast uit te proberen^^
Bram Schulting
Ik weet bie of ik zo schil ben, maar volgens mij is dit niet op de maat van de muziek..
Lees als psy trance 😉 das niet te vergelijken. Al is prodigy ook lekker.
Vraag me toch serieus af wat er uit zou komen als je hier wat terror onder zet.. 😛
P.s. cpu heavy, geloof ik graag, maar het hoeft niet perse real-time. Het level kan ook van te voren berekend worden.
Ik denk datdeze die functie niet gaat gebruiken want die wil natuurlijk infame purchase van nieuwe songs 🙂
Jerie
@4saus: Krachtiger dan je in eerste instantie zou denken? Qua architectuur vertoont het veel gelijkenissen met andere mobiele platformen hoor (smartphones bijvoorbeeld). Devices die medio 2009 uitkomen waarschijnlijk net zoals de nieuwe iPhone krijgt waarschijnlijk een andere processor en revisie van de ARM architectuur (Cortex); meestal een OMAP3 van TI. Dwz minstens 2x zo snel. En dan druk ik me nog conservatief uit want dat is alleen en enkel de raw CPU power.
Het probleem bij Audiosurf is dat die analyse zelfs op een PC even duurt. Bij een snelle PC is dat een paar seconden. Bij een gemiddelde huis-tuin-keuken PC duurt dan bijvoorbeeld een halve minuut. En bij een netbook bijvoorbeeld een minuut. Daarna wordt deze wel opgeslagen. Dus ipv dat een iPhone hier 1+ minuut over doet moet iTunes dat gewoon even doen voor de iPhone/iPod… zoals ik al zei.
Joid
@Jerie: Gelukkig werkt de iPhone met Core Animation. Daar kan een gemiddelde PC nog wat van leren. Zeker een netbook.
OSX gaat heel anders met grafische kracht om dan een PC. Niet voor niets worden Macs al sinds jaar en dag in de grafische sector gebruikt.
Dus dat de iPhone hier niet zoveel moeite mee heeft is niet zo verwonderlijk.
Oh en hahaha @ Qua architectuur vertoont het veel gelijkenissen met andere mobiele platformen hoor. Gast, echt…
Het ging niet over renderen van graphics. Maar aangezien je denkt dat je apparaat zo bijzonder en uniek is zal ik je toch even uit de wolken helpen…
Core Graphics is gewoon hardware rendered OpenGL API. Andere mobiele hardware, met bijvoorbeeld een OMAP2, hebben ook de PowerVR grafische chip geschikt voor hardware rendering. Het OS dat hier op draait kan ook prima hardware renderen. Bij Linux doen ze dat met Compiz. Windows Vista en Windows 7 doen dat wellicht met DirectX.
Een netbook heeft geen sterke GPU. En ook geen energie-zuinige ARM. De processor en architectuur die in de iPhone zit wordt ook in zat andere mobiele apparaten gebruikt. Over het algemeen niet netbooks. Die gebruiken Intel Atom. Vergeleken met desktops en laptops energiezuinger, maar vergeleken met ARM nog lang niet competief. Smartphones daarentegen… ARM. En die gebruiken al sinds jaar en dag ARM vanwege de energie zuinige architectuur. Hoewel o.a. PPC en MIPS ook wel low-end embedded gebruikt worden.
Voordat OSX (PPC) in de grafische sector werd gebruikt werd IRIX in de grafische sector gebruikt. Dat was de defacto standaard. Ja, natuurlijk, Mac en Amiga hadden een markt. Maar klein. IRIX (MIPS) is dood gegaan door wijlen 3DFX en later NVidia. Want die waren veel goedkoper, en x86 hardware kostte ook geen drol. Deze kaartjes deden het op… PCtjes (NT4), Macjes (MacOS8 & 9), en Linux (RedHat met name). Er is ook legio grafische software beschikbaar voor Windows/x86 en Linux/x86. Het is niet zo dat de Mac er voor heeft gezorgt dan IRIX/MIPS/SGI is overleden. Dat komt ook door Windows/x86 en Linux/x86.
Mocht je het nog niet begrijpen:
1) Ga naar ask.com
2) Vul in: which devices are using TI OMAP2
3) Ga naar ask.com
4) Vul in: which devices are going to use TI OMAP3
ik zat laatst naar dit spelletje te kijken en ik dacht dit moet voor de iphone komen
en tadaaa
hahahaha
oo en waar ik naar zat te kijken is het filmpje dat er bij staat hahaha
En tap tap kan dan ook muziek uit je libary halen of niet
Ziet er vet uit, maar worden de levels ook gegenereerd aan de hand van je de muziek, of hoor je enkel de muziek?
Wordt leuk anders met een heftig psy trance nr 🙂
In de pc versie worden de levels gegenereerd op basis van de muziek die je er in stopt, dit gebeurd automatisch dus niet door de ontwikkelaar. Vraag is of de iphone genoeg rekenkracht heeft om dit te doen.
Dat zou echt super vet zijn! Kan niet wachten…
Als je het youtube-filmpje kijkt, weet je genoeg;)
Griffin, klopt, maar dat hebben ze voorheen ook wel gedaan (toen de App Store nog niet bestond) in een versie uit de Installer van die tijd. Vond dat zelf wel het leukste, kon je ook zelf bij je eigen muziek levels aanmaken en sharen met de gamers
Heb het eerder gespeeld op pc dacht ik. De track wordt gegenereerd door de muziek die je gebruikt. Dus voor elk nummer genereert het spel een andere track.
Ik heb dat spel, een iphone versie zou wel tof zijn maar gaat niet lukken denk ik , het is nogal een cpu vreter , wat leuk is voor iphone is trail 2 second editon maar dan een lichte versie
Lees als: de nieuwe van The Prodigy.
Ik vind dit een beetje een apart spelletje maar het lijkt me zeker leuk. De o.s. 3.0 maakt veel meer mogelijk! Ook dat er deze keer echte equalizers komen!
Heb er zin in!
@Chris: Je kunt het prerenderen. Audiosurf op de computer analyseert het audiobestand namelijk eerst. De tweede keer dat je het speelt (en als je er voor gekozen hebt om de analyse op te slaan) dan gaat het een stuk sneller. Je zou dus je computer de audio kunnen laten prerenderen. iTunes haalt ook een hele truckendoos uit met audiobestanden die je op je iPod kopieert. Zoals gapless, normalize.
Dit is overigens een van de weinige spellen die mij niet snel zou vervelen. En die ik met veel plezier af en toe nog ‘ns zou willen spelen.
xD de beschrijving van het youtube filmpje. Ik denk dat iphoneclub ons een gratis versie wil geven om alvast uit te proberen^^
Ik weet bie of ik zo schil ben, maar volgens mij is dit niet op de maat van de muziek..
Wel nice als ik die plaatjes bekijk. Het filmpje doet het hier jammer genoeg niet.
Lees als psy trance 😉 das niet te vergelijken. Al is prodigy ook lekker.
Vraag me toch serieus af wat er uit zou komen als je hier wat terror onder zet.. 😛
P.s. cpu heavy, geloof ik graag, maar het hoeft niet perse real-time. Het level kan ook van te voren berekend worden.
De beste stuurlui staan aan wal.
Die op twikkelaar vind vast een oplossing die geschikt is voor op de iPhone. De iPhone is krachtiger dan je eerste instantie zou denken.
Heb vertrouwen.
De iphone en zou in veel meer dingen niet goed genoeg zijn waar het tegendeel door Apple en de ontwikkelaars achteraf is bewezen.
Hier komen ze vast ook wel uit.
Ik denk datdeze die functie niet gaat gebruiken want die wil natuurlijk infame purchase van nieuwe songs 🙂
@4saus: Krachtiger dan je in eerste instantie zou denken? Qua architectuur vertoont het veel gelijkenissen met andere mobiele platformen hoor (smartphones bijvoorbeeld). Devices die medio 2009 uitkomen waarschijnlijk net zoals de nieuwe iPhone krijgt waarschijnlijk een andere processor en revisie van de ARM architectuur (Cortex); meestal een OMAP3 van TI. Dwz minstens 2x zo snel. En dan druk ik me nog conservatief uit want dat is alleen en enkel de raw CPU power.
Het probleem bij Audiosurf is dat die analyse zelfs op een PC even duurt. Bij een snelle PC is dat een paar seconden. Bij een gemiddelde huis-tuin-keuken PC duurt dan bijvoorbeeld een halve minuut. En bij een netbook bijvoorbeeld een minuut. Daarna wordt deze wel opgeslagen. Dus ipv dat een iPhone hier 1+ minuut over doet moet iTunes dat gewoon even doen voor de iPhone/iPod… zoals ik al zei.
@Jerie: Gelukkig werkt de iPhone met Core Animation. Daar kan een gemiddelde PC nog wat van leren. Zeker een netbook.
OSX gaat heel anders met grafische kracht om dan een PC. Niet voor niets worden Macs al sinds jaar en dag in de grafische sector gebruikt.
Dus dat de iPhone hier niet zoveel moeite mee heeft is niet zo verwonderlijk.
Oh en hahaha @ Qua architectuur vertoont het veel gelijkenissen met andere mobiele platformen hoor. Gast, echt…
@Joid: Weinig wol van uw kant.
Het ging niet over renderen van graphics. Maar aangezien je denkt dat je apparaat zo bijzonder en uniek is zal ik je toch even uit de wolken helpen…
Core Graphics is gewoon hardware rendered OpenGL API. Andere mobiele hardware, met bijvoorbeeld een OMAP2, hebben ook de PowerVR grafische chip geschikt voor hardware rendering. Het OS dat hier op draait kan ook prima hardware renderen. Bij Linux doen ze dat met Compiz. Windows Vista en Windows 7 doen dat wellicht met DirectX.
Een netbook heeft geen sterke GPU. En ook geen energie-zuinige ARM. De processor en architectuur die in de iPhone zit wordt ook in zat andere mobiele apparaten gebruikt. Over het algemeen niet netbooks. Die gebruiken Intel Atom. Vergeleken met desktops en laptops energiezuinger, maar vergeleken met ARM nog lang niet competief. Smartphones daarentegen… ARM. En die gebruiken al sinds jaar en dag ARM vanwege de energie zuinige architectuur. Hoewel o.a. PPC en MIPS ook wel low-end embedded gebruikt worden.
Voordat OSX (PPC) in de grafische sector werd gebruikt werd IRIX in de grafische sector gebruikt. Dat was de defacto standaard. Ja, natuurlijk, Mac en Amiga hadden een markt. Maar klein. IRIX (MIPS) is dood gegaan door wijlen 3DFX en later NVidia. Want die waren veel goedkoper, en x86 hardware kostte ook geen drol. Deze kaartjes deden het op… PCtjes (NT4), Macjes (MacOS8 & 9), en Linux (RedHat met name). Er is ook legio grafische software beschikbaar voor Windows/x86 en Linux/x86. Het is niet zo dat de Mac er voor heeft gezorgt dan IRIX/MIPS/SGI is overleden. Dat komt ook door Windows/x86 en Linux/x86.
Mocht je het nog niet begrijpen:
1) Ga naar ask.com
2) Vul in: which devices are using TI OMAP2
3) Ga naar ask.com
4) Vul in: which devices are going to use TI OMAP3
Super vet dit!