Er zijn heel wat taakmanagers voor de iPhone en je kunt met wat inventiviteit handige dingen ermee doen, zoals synchroniseren met Outlook. Maar welke is nu eigenlijk de beste?
Ik sluit me aan bij apoZ: Things! Er is ook een desktop app (in beta nog gratis) die kan syncen met iCal.
ReQall heeft een aantal leuke functies, maar die werken enkel in het Engels. Je kan een taak plannen voor morgen, maar dan moet je typen: tomorrow…
Filip Van Reeth
geef mij ook maar things
El Abogado Del Diablo
Things.. gebruik ik ook maar ik heb er toch 2 grote problemen mee die me laten overwegen of ik toch niet iets anders moet gaan uitzoeken…
1. De synch relatie is vaak zonder aanleiding volledig weg, dan moet je ‘m weer opnieuw gaan instellen. Niet zonder moeite want de Desktop versie kan de iPhone versie dan ook echt niet meer vinden (terwijl ik echt op het netwerk zit, AirSharing laat me dan gewoon toe om bestandjes heen en weer te kopieren)
2. De Areas worden niet gesynchroniseerd…
Het Omni pakketje 80 us$ voor de desktop en 16 € voor de iPhone client is me eigenlijk iets teveel van het goede. @Hedzer – Jouw ervaringen zijn perfect of in ieder geval bijna perfect?
benBEN
@Hedzer
OmniFocus voor iPhone en Mac ziet er wel goed uit.
Vraag is dan werkt dit echt goed, en heb je beide dus nodig om alles goed te laten syncen.
Misschien zou je er iets meer over prijs willen geven?
Zullen vast meer mensen zijn die er wel interesse in hebben.
Helaas de andere Apps vind ik niet echt, zeker vanwege de slechte sync mogelijkheden.
michel
things, beste keus!
Maarten Fanboi
ik gebruik de To Do app, die met het blauwe icoontje van ook 8 ekkies.. werkt goed en fijn..
Erp
tasks is de beste die ik tot nu toe heb gebruikt. Ies graties!
uhm misschien omdat dit al mogelijk is???
ik sync daar namelijk mee of ben ik nou helemaal lijp aan t worden? 😛
Misschien geen Apple maar Windows gebruiker? 🙂
Mek
Leuk hoor al die aanbevelingen. Maar waar baseren jullie je voorkeur op? Het lijkt me zo een beetje onzinnig om simpelweg je favoriet te noemen zonder het te onderbouwen.
Karu
Misschien is Apple in staat om iCal Todo’s te sychen op het “World ‘s Most Advanced Smartphone Platform”.
Graag eerst de basis
(en daarna zonodig Direct Downloads, 3D Google Maps, Extended iTunes Downstream service, Multimedia Nike/Air support en soortgelijke)
uhm misschien omdat dit al mogelijk is???
ik sync daar namelijk mee of ben ik nou helemaal lijp aan t worden? 😛
Misschien geen Apple maar Windows gebruiker? 🙂
nee ik gebruik me mac daarvoor.
misschien dat ik het verkeerd begrijp, maar op me mac de ical, sync ik met me agenda op de iphone…
apoZ
@Shorty007 –
Zucht, je iCal agenda misschien wel, maar niet je iCal tasks…
apoZ
@Mek –
You’re right!
Ff onderbouwen, Things :
– knappe mac-applicatie en iphone-applicatie
– snelle sync tussen Mac iPhone
– handig tasks shedulen en klaarzetten in Today
– voor de rest simpel : Today, Next, Shedule en Someday
– je kan ook mooi tasks groeperen in een Project
– blijft toch relatief eenvoudig (tov omnifocus, what the hell?!!)
– mac-applicatie synct met iCal en Mail (en je kan zelfs afhankelijk van de tag synchroniseren met een bepaalde agenda)
– Mooie tags (School, Home, Work) voor elke task
Conclusie : beter dan To Do (met toodledo) en Omnifocus, die ik ook beide geprobeerd heb.
Conclusie2 : Come on, apple, dit had er standaard in moeten zitten hoor.
maar waarom zet je je tasks dan niet gewoon in je agenda? 😛
Barthvader
Nog een argument voor Things is dat je de taken van tags kunt voorzien.
apoZ
@Shorty007 –
Oké, je gebruikt dus duidelijk niet intensief het ‘Getting-Things-Done’-systeem.
To Do’s moet je kunnen aanvinken als die voltooid zijn, dat kan je niet in je agenda en zo heb je geen overzicht van wat je nu al gedaan hebt en wat niet.
Je weet ook niet altijd wanneer je een Task wilt doen, je weet alleen tegen wanneer je hem moet doen. Waar ga je die dan zetten in je agenda?
D4vI
Gebruik Todo, prima app, doch wat bij alle Task-apps ontbreekt is een alarm (reminder).
Bdoel als je niet in je to-do list kijkt, vergeet je het alsnog. Een alarm die op een aangegeven tijdstip afgaat volmaakt een Task-app.
ronald
Ik gebruik ook todo van appigo. Ik moet zeggen dat sync met toodledo (gratis) erg eenvoudig werkt. En in de laatste updates zat er veel nieuws bij, variend van tags en search tot direct mailen en snel een todo toevoegen. Al met al een goede stabiele app met veel mogelijkheden en een cleane interface…
DutchVince
Ik vind Things op de Mac erg goed, maar op iPhone totaal niet: nog geen Tag (die ik gebruik als Context) ondersteuning.
OmniFocus werkt wel goed volgens GTD principes maar is wat onhandig in het gebruik.
Verder ben ik Divide ToDo aan het proberen, deze sluit nog het beste aan bij mijn werkwijze.
ReQall geprobeerd: ik mis Context, spraakherkenning is wat traag.
Shorty007
Origineel geplaatst door apoZ @Shorty007 –
Oké, je gebruikt dus duidelijk niet intensief het ‘Getting-Things-Done’-systeem.
To Do’s moet je kunnen aanvinken als die voltooid zijn, dat kan je niet in je agenda en zo heb je geen overzicht van wat je nu al gedaan hebt en wat niet.
Je weet ook niet altijd wanneer je een Task wilt doen, je weet alleen tegen wanneer je hem moet doen. Waar ga je die dan zetten in je agenda?
ja okeeee, dat kan niet in de agenda, ik geef me over 😛
Queue cumber
Samengevat: Apple moet dit op systeemniveau oplossen (1 flat-file database, technologie jaren ’70) zodat we niet naar de AppStore, Google Docs, of de software winkel in Oost-Knollendam hoeven voor gecompliceerde / halfbakken oplossingen…
Jeffrey
To DO’s is een fijne no-nonsense applicatie. Niks geen registratie (bij een of andere website) of andere onzin. Gewoon tasks en that’s it.
Queue cumber
… maar dan geen sync / backup.
JV
Hier nog een enthousiaste OmniFocus gebruiker. Als je heel veel verschillende (soorten) taken hebt, en toch systematisch wilt werken (taken groeperen, logisch inplannen, etc), is het echt een verademing tov simpele boodschappenlijstjes-programma’s. Vooral de manier waarop je via verschillende ‘perspectives’ overzicht over je taken kan krijgen is geweldig (op de mac dan, de iPhone-app is in dit opzicht iets beperkter, maar nog altijd zeer ok)
Samenwerking en syncen van mac en iPhone app is perfect (kan op verschillende manieren: mobileME, webdav, wifi), en de mac app synct ook nog met iCal als je dat wilt, en – ook niet onbelangrijk – het programma wordt ontzettend goed onderhouden (regelmatige updates).
Ik ben géén hardcore GTD-er, maar heb mijn eigen vergelijkbare systeem om mijn taken te managen, en daar is OmniFocus flexibel genoeg voor (itt tot Things, dat je volgens mij meer in het GTD-stramien pusht). Je moet er bij OF even inkomen, dat geef ik toe, maar dat is zeker de moeite waard.
Over de prijs: de mac-versie is niet goedkoop, maar voor studenten en andere mensen in de educatieve sector is er een educational license van, nog altijd, $50. Ik heb het er graag voor over gehad.
Ik hou normaal niet graag dit soort reclamepraatjes, maar snap gewoon niet waarom OmniFocus in al dit soort overzichtjes ontbreekt…
A3R
Ik gebruik Toodledo. Vergeleken met Things heeft deze meer mogelijkheden en was deze app. Bij versie 1.0 al zeer stabiel. Groot voordeel voor mij is de mogelijkheid om met Outlook te synchroniseren. Ook Outlook categorieen worden ondersteund. Helaas wel maar 1 per taak. Daarin is Things dan weer beter want daarmee kun je een onbeperkt aantal tags op een taak zetten waarop je later kunt groeperen.
hummel
in agenda geen overzicht van wat ge al dan niet gedaan hebt? ge kunt toch wel onthouden zeker of ge iets gedaan hebt of niet? hebt ge daar al een lijst voor nodig
handige aan agenda is dat ge een melding op een bepaalt uur krijgt dat ge iets moet doen, ik heb to do eens geinstalleerd, maar dan moet ge toch elke keer dat programma openen op elke moment van de dag om te kijken of ge niks vergeten zijt ?
Joid
Things FTW!
@JV
Jouw idee dat Things je meer richting GTD pusht ipv OmniFocus deel ik niet. Sterker nog; ik heb het compleet omgekeerd ervaren. En de programma’s zeggen dat zelf ook
OmniFocus baseert zich deels op het GTD principe en Things omschrijft zichzelf enkel als taskmanager. Czech de beschrijvingen op de sites maar. Things benoemt GTD niet eens.
Ik heb een tijdje met OmniFocus gewerkt, maar ik vond het een draak om mee te werken. Alleen al het invoeren en beheren van mijn todo’s was al een todo op zich.
Things is veel intuïtiever, sneller en meer to-the-point.
/2 cents
mhoutman
interessante reacties.
gebruik zelf “things”, deels ook omdat het goed betaalbaar is en zeer intuitief is. wat wel jammer is dat het slecht met 1 ical agenda kan syncen.
DutchVince
Ik ben gisteren definitief overgestapt op OmniFocus.
Things is nog lang niet af, met name het feit dat je op de iPhone geen Tags kan gebruiken is irritant.
Als je een beetje thuis bent in GTD valt OmniFocus best mee qua gebruik. Grappig detail: ik probeerde voor de gein mijn Things (op Mac) items over te slepen naar OmniFocus en tot mijn verbazing werkte dat! Scheelde weer 80 ToDo’s overtypen 🙂 (of exporteren/importeren uitzoeken)
Eddy
Ik gebruik ook de agenda. Heb een aparte agenda aangemaakt voor mijn todo’s, zo kan ik switchen tussen normale agenda en todo, en je kan ook alles bekijken uiteraard. Grote voordeel is dat je een melding krijgt als je de reminder hebt ingesteld. En het synchroniseert ook met Outlook.
Het plan om de tips wat overzichtelijker te archiveren is een veel groter nieuwtje dan het todo-onderwerp !!
De sleutelwoorden van bepaalde tips komen in zóveel berichten voor dat de zoekfunctie soms niet echt helpt …
Goed werk !
Geef mij toch maar Things.
OmniFocus doet precies wat ik wil, volledig synchrone taken en projectenlijst op 2 computers en een iPhone.
waarom brengt apple niet gewoon de mogelijkheid om met Ical te syncen ?
Ik sluit me aan bij apoZ: Things! Er is ook een desktop app (in beta nog gratis) die kan syncen met iCal.
ReQall heeft een aantal leuke functies, maar die werken enkel in het Engels. Je kan een taak plannen voor morgen, maar dan moet je typen: tomorrow…
geef mij ook maar things
Things.. gebruik ik ook maar ik heb er toch 2 grote problemen mee die me laten overwegen of ik toch niet iets anders moet gaan uitzoeken…
1. De synch relatie is vaak zonder aanleiding volledig weg, dan moet je ‘m weer opnieuw gaan instellen. Niet zonder moeite want de Desktop versie kan de iPhone versie dan ook echt niet meer vinden (terwijl ik echt op het netwerk zit, AirSharing laat me dan gewoon toe om bestandjes heen en weer te kopieren)
2. De Areas worden niet gesynchroniseerd…
Het Omni pakketje 80 us$ voor de desktop en 16 € voor de iPhone client is me eigenlijk iets teveel van het goede. @Hedzer – Jouw ervaringen zijn perfect of in ieder geval bijna perfect?
@Hedzer
OmniFocus voor iPhone en Mac ziet er wel goed uit.
Vraag is dan werkt dit echt goed, en heb je beide dus nodig om alles goed te laten syncen.
Misschien zou je er iets meer over prijs willen geven?
Zullen vast meer mensen zijn die er wel interesse in hebben.
Helaas de andere Apps vind ik niet echt, zeker vanwege de slechte sync mogelijkheden.
things, beste keus!
ik gebruik de To Do app, die met het blauwe icoontje van ook 8 ekkies.. werkt goed en fijn..
tasks is de beste die ik tot nu toe heb gebruikt. Ies graties!
uhm misschien omdat dit al mogelijk is???
ik sync daar namelijk mee of ben ik nou helemaal lijp aan t worden? 😛
Ik gebruik To Do. Super simpel, super handig!
Misschien geen Apple maar Windows gebruiker? 🙂
Leuk hoor al die aanbevelingen. Maar waar baseren jullie je voorkeur op? Het lijkt me zo een beetje onzinnig om simpelweg je favoriet te noemen zonder het te onderbouwen.
Misschien is Apple in staat om iCal Todo’s te sychen op het “World ‘s Most Advanced Smartphone Platform”.
Graag eerst de basis
(en daarna zonodig Direct Downloads, 3D Google Maps, Extended iTunes Downstream service, Multimedia Nike/Air support en soortgelijke)
nee ik gebruik me mac daarvoor.
misschien dat ik het verkeerd begrijp, maar op me mac de ical, sync ik met me agenda op de iphone…
@Shorty007 –
Zucht, je iCal agenda misschien wel, maar niet je iCal tasks…
@Mek –
You’re right!
Ff onderbouwen, Things :
– knappe mac-applicatie en iphone-applicatie
– snelle sync tussen Mac iPhone
– handig tasks shedulen en klaarzetten in Today
– voor de rest simpel : Today, Next, Shedule en Someday
– je kan ook mooi tasks groeperen in een Project
– blijft toch relatief eenvoudig (tov omnifocus, what the hell?!!)
– mac-applicatie synct met iCal en Mail (en je kan zelfs afhankelijk van de tag synchroniseren met een bepaalde agenda)
– Mooie tags (School, Home, Work) voor elke task
Conclusie : beter dan To Do (met toodledo) en Omnifocus, die ik ook beide geprobeerd heb.
Conclusie2 : Come on, apple, dit had er standaard in moeten zitten hoor.
maar waarom zet je je tasks dan niet gewoon in je agenda? 😛
Nog een argument voor Things is dat je de taken van tags kunt voorzien.
@Shorty007 –
Oké, je gebruikt dus duidelijk niet intensief het ‘Getting-Things-Done’-systeem.
To Do’s moet je kunnen aanvinken als die voltooid zijn, dat kan je niet in je agenda en zo heb je geen overzicht van wat je nu al gedaan hebt en wat niet.
Je weet ook niet altijd wanneer je een Task wilt doen, je weet alleen tegen wanneer je hem moet doen. Waar ga je die dan zetten in je agenda?
Gebruik Todo, prima app, doch wat bij alle Task-apps ontbreekt is een alarm (reminder).
Bdoel als je niet in je to-do list kijkt, vergeet je het alsnog. Een alarm die op een aangegeven tijdstip afgaat volmaakt een Task-app.
Ik gebruik ook todo van appigo. Ik moet zeggen dat sync met toodledo (gratis) erg eenvoudig werkt. En in de laatste updates zat er veel nieuws bij, variend van tags en search tot direct mailen en snel een todo toevoegen. Al met al een goede stabiele app met veel mogelijkheden en een cleane interface…
Ik vind Things op de Mac erg goed, maar op iPhone totaal niet: nog geen Tag (die ik gebruik als Context) ondersteuning.
OmniFocus werkt wel goed volgens GTD principes maar is wat onhandig in het gebruik.
Verder ben ik Divide ToDo aan het proberen, deze sluit nog het beste aan bij mijn werkwijze.
ReQall geprobeerd: ik mis Context, spraakherkenning is wat traag.
ja okeeee, dat kan niet in de agenda, ik geef me over 😛
Samengevat: Apple moet dit op systeemniveau oplossen (1 flat-file database, technologie jaren ’70) zodat we niet naar de AppStore, Google Docs, of de software winkel in Oost-Knollendam hoeven voor gecompliceerde / halfbakken oplossingen…
To DO’s is een fijne no-nonsense applicatie. Niks geen registratie (bij een of andere website) of andere onzin. Gewoon tasks en that’s it.
… maar dan geen sync / backup.
Hier nog een enthousiaste OmniFocus gebruiker. Als je heel veel verschillende (soorten) taken hebt, en toch systematisch wilt werken (taken groeperen, logisch inplannen, etc), is het echt een verademing tov simpele boodschappenlijstjes-programma’s. Vooral de manier waarop je via verschillende ‘perspectives’ overzicht over je taken kan krijgen is geweldig (op de mac dan, de iPhone-app is in dit opzicht iets beperkter, maar nog altijd zeer ok)
Samenwerking en syncen van mac en iPhone app is perfect (kan op verschillende manieren: mobileME, webdav, wifi), en de mac app synct ook nog met iCal als je dat wilt, en – ook niet onbelangrijk – het programma wordt ontzettend goed onderhouden (regelmatige updates).
Ik ben géén hardcore GTD-er, maar heb mijn eigen vergelijkbare systeem om mijn taken te managen, en daar is OmniFocus flexibel genoeg voor (itt tot Things, dat je volgens mij meer in het GTD-stramien pusht). Je moet er bij OF even inkomen, dat geef ik toe, maar dat is zeker de moeite waard.
Over de prijs: de mac-versie is niet goedkoop, maar voor studenten en andere mensen in de educatieve sector is er een educational license van, nog altijd, $50. Ik heb het er graag voor over gehad.
Ik hou normaal niet graag dit soort reclamepraatjes, maar snap gewoon niet waarom OmniFocus in al dit soort overzichtjes ontbreekt…
Ik gebruik Toodledo. Vergeleken met Things heeft deze meer mogelijkheden en was deze app. Bij versie 1.0 al zeer stabiel. Groot voordeel voor mij is de mogelijkheid om met Outlook te synchroniseren. Ook Outlook categorieen worden ondersteund. Helaas wel maar 1 per taak. Daarin is Things dan weer beter want daarmee kun je een onbeperkt aantal tags op een taak zetten waarop je later kunt groeperen.
in agenda geen overzicht van wat ge al dan niet gedaan hebt? ge kunt toch wel onthouden zeker of ge iets gedaan hebt of niet? hebt ge daar al een lijst voor nodig
handige aan agenda is dat ge een melding op een bepaalt uur krijgt dat ge iets moet doen, ik heb to do eens geinstalleerd, maar dan moet ge toch elke keer dat programma openen op elke moment van de dag om te kijken of ge niks vergeten zijt ?
Things FTW!
@JV
Jouw idee dat Things je meer richting GTD pusht ipv OmniFocus deel ik niet. Sterker nog; ik heb het compleet omgekeerd ervaren. En de programma’s zeggen dat zelf ook
OmniFocus baseert zich deels op het GTD principe en Things omschrijft zichzelf enkel als taskmanager. Czech de beschrijvingen op de sites maar. Things benoemt GTD niet eens.
Ik heb een tijdje met OmniFocus gewerkt, maar ik vond het een draak om mee te werken. Alleen al het invoeren en beheren van mijn todo’s was al een todo op zich.
Things is veel intuïtiever, sneller en meer to-the-point.
/2 cents
interessante reacties.
gebruik zelf “things”, deels ook omdat het goed betaalbaar is en zeer intuitief is. wat wel jammer is dat het slecht met 1 ical agenda kan syncen.
Ik ben gisteren definitief overgestapt op OmniFocus.
Things is nog lang niet af, met name het feit dat je op de iPhone geen Tags kan gebruiken is irritant.
Als je een beetje thuis bent in GTD valt OmniFocus best mee qua gebruik. Grappig detail: ik probeerde voor de gein mijn Things (op Mac) items over te slepen naar OmniFocus en tot mijn verbazing werkte dat! Scheelde weer 80 ToDo’s overtypen 🙂 (of exporteren/importeren uitzoeken)
Ik gebruik ook de agenda. Heb een aparte agenda aangemaakt voor mijn todo’s, zo kan ik switchen tussen normale agenda en todo, en je kan ook alles bekijken uiteraard. Grote voordeel is dat je een melding krijgt als je de reminder hebt ingesteld. En het synchroniseert ook met Outlook.