In een weekend kun je heel wat leuke dingen doen: het ontwikkelen van een iPhone-applicatie bijvoorbeeld. Onder de naam 36hoursdeveloping hebben vier Italianen afgelopen weekend een 2D-game gemaakt. Doel was om te laten zien, dat je met de iPhone SDK in 36 uur een complete iPhone-applicatie kunt ontwikkelen.
Het resultaat is alvast op onderstaande video zien, maar de applicatie zelf komt pas beschikbaar in juni wanneer de nieuwe firmware en de App Store officieel beschikbaar zijn. De Italianen hebben een 2D-game gemaakt waarbij je een onderzeeboot door een rode zee moet sturen.
Daarbij moet je proberen om de rode M&M’s die je onderweg tegenkomt, te ontwijken. Bots je op een obstakel, dan verschijnt er een grappige pop-art explosie in Batman-stijl. Voor de iPhone-lezers is het filmpje ook op YouTube te zien.
Meer info: 36hoursdeveloping
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Rode zee? M&M’s? 😛
Volgens mij ga je met je boot door iemands bloedsomloop en die M&M’s zijn rode bloedcellen
Wat dingen zijn die je moet pakken geen idee… misschien cholostorl
ahahahha inderdaad ja, gewoon bloed en bloedcellen…(iemand van de redactie heeft dus niet echt opgelet op school:p)
haha, Arcadium, je was me net voor!
die M&M’s leken mij ook verdacht veel op rode bloedcellen…
Moah, lijkt me een grappig spelletje!
In Flash Lite was je binnen een een uur klaar 😉 Meeste werk is de artwork 🙂
ik denk eerder dat het een ved sumstantie ( dat witte ( zou ook arcadium kunnen zijn)) is maar goed is verder wel tof
als ik hun was zou ik toch wat meer tijd nemen het verder uit te werken 🙂 want om nu te zeggen dat ik hier geld voor zou uitgeven………