VIVA wint prijs als beste uitgeef-app van 2011
VIVA heeft de prijs gewonnen als beste uitgeef-app 2011 van Mediafacts.
VIVA heeft de prijs gewonnen als beste uitgeef-app 2011 van Mediafacts.
Het sociale netwerk Facebook wil geld verdienen met applicaties en komt daarom met een eigen App Store op de iPad. Die is gemaakt met HTML5 en is bereikbaar via de browser, de enige plek die Facebook zelf in handen heeft.
Magazines en kranten hebben baat bij digitale verspreiding. PwC voorspelt een flinke toename in inkomsten voor uitgevers, maar met print in beschouwing, worden kranten er niet populairder op.
Het weekblad The Economist voorspelt een zonnige toekomst voor Apple, waarvan ze zeggen dat het bedrijf nog zeker een eeuw bestaat. Bij Google zetten de analisten uit het magazine echter vraagtekens.
Mobile Marketing Marketing is een tijdschrift over mobiele marketing. Op de website is dagelijks nieuws te lezen en het magazine gaat elk kwartaal dieper in op specifieke onderwerpen.
Apple heeft de voorwaarden voor abonnementen en in-app purchases gewijzigd. Uitgevers van kranten en magazines hebben nu zelf in de hand wie ze waarvoor laten betalen.
Financial Times heeft ervoor gekozen om geen iOS-abonnementen te gebruiken, maar een HTML5-webapp te ontwikkelen. De krant is een week gratis te lezen, daarna heb je een abonnement nodig.
LayerGloss is een nieuwe Nederlandse oplossing om iPad-uitgaven te maken. Je kunt boeken, tijdschriften en catalogi maken die interactief en zowel online als offline te gebruiken zijn.
Oprichter en uitgever van muziekblad Rolling Stone Jann Wenner haalt flink uit naar de gedachte van uitgevers om een magazine zo snel mogelijk op de iPad uit te brengen. Ze verloochenen hun vertrouwen in eigen merk, zegt hij.
Artikelen die gelezen zijn op de iPad, blijven minder goed hangen dan dezelfde artikelen die zijn gelezen in de krant. Dat onderzocht het Franse bureau Miratech.
Wired heeft een update uitgebracht, met de mogelijkheid om een abonnement te nemen op het blad, vanuit de app. Voor $20 koop je een jaarabonnement, maar toegang tot de tijdschriften geldt alleen zolang het abonnement duurt.
Een onderzoek van Nielsen laat zien dat iPad-gebruikers (en telefoongebruikers) niet bereid zijn om te betalen voor nieuws, of in het ergste geval slechts een klein beetje. Voor online muziekdiensten wordt wel betaald.