Reacties voor: KPN iTV Online-app voor iPhone sorteert opnames beter

KPN iTV Online heeft vandaag een update gekregen. De app onthoudt voortaan je abonnementsnummer en de opnames worden handiger gesorteerd op naam van tijd en datum.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 17 reacties

  1. Lol… geld vragen om te kunnen opnemen met een app? Straf.
    Telenet heeft al geruime tijd een schitterende app waarmee, je kunt opnemen, live tv kijken en de schedule zien.
    Voor onze Belgische collega’s, check it out.

  2. Wat is er in godsnaam aan de hand bij KPN?!? Ze willen overal extra geld voor hebben?! Waardeloos!

  3. Wat is er aan de hand met jou?! Is het echt zo raar dat een commercieel bedrijf geld wilt verdienen?

    Kom op, zeg. Ze bieden nu gratis extra functionaliteit aan waarmee ze niet eens adverteerde, en daarnaast geven ze je de mogelijkheid om nóg meer te kunnen voor 5 euro per maand extra.

    Maar goed, zoals je zegt… schandalig. Een bedrijf dat extra functionaliteit GRATIS aanbiedt die je eerst niet had. En nog slechter is dat ze dan nóg meer aanbieden voor 5 euro per maand extra.

    Als je extra functionaliteit zo slecht vind, maak er dan geen gebruik van en stap over naar een andere ISP.

    Ik vind het in ieder geval een goede actie van KPN, dat ze een app uitbrengen die ze niet hadden hoeven uitbrengen én dat ze deze vervolgens verbeteren na commentaar.

  4. @Simon: Idd. Geheel mee eens, ze Hoeven geen gratis app te maken. En dat doen ze wel. En ze waren de eerste die via een App tv kijken mogelijk maakte! (Voor de iPad). Ziggo is daar pas veel later mee gekomen.
    En raad is? Gratis ;D Ha. Toppers. Hulde voor deze gratis app met, als je het leuk vind, de mogelijkheid om nog meer te kunnen, Geheel vrijblijvend, Richard, Joop..

  5. Hollanders zijn gierig ;D

    (niet slecht bedoeld)

  6. Ja heren KPN ambassadeurs alleen wat is nu de unique selling point van KPN Interactive ?
    Hun TV verhaal is toch een beetje hangen in een opgeschaalde Digitenne met erg weinig zenders, nog steeds veel storing en BETAALDE (applaus!) opnames.

  7. Bij UPC is het programmeren via de App UPC inbegrepen.
    KPN vooral links laten liggen, tenzij je geld genoeg hebt.

  8. Snap overigens de strategie van KPN niet. Minder klanten moeten steeds meer betalen om meer omzet te genereren. Gevolg nog minder klanten die weglopen naar de concurrentie. Vervolgens weer prijzen verhogen etc.
    Misschien is lagere c.q. concurrerende prijs een betere optie om klaren te trekken en daarmee de omzet te vergroten?

  9. Maar die €5 is niet alleen voor het inplannen van opname’s. Je kunt als je 2 tevee’s hebt ook de opname’s op die andere tevee bekijken. En je kunt 6 opname’s tegelijk inplannen. Nou dat alles bij elkaar is me die €5 wel waard. Programma gemist (€10) is er hier dus uit!! Uiteindelijk besparing in mijn geval! :)))

  10. @Simon: Je leest het al, de concurrent biedt meer voor minder. In de opzet van je argumentatie heb je helemaal gelijk, commerciële bedrijven willen geld verdienen. KPN is daarbij misschien het meest commerciële telecombedrijf uit Europa, in ieder geval uit Nederland.

    @InspecGadget: Precies! Dat schijnt men daar niet te snappen. Denk dat Blok druk bezig is zijn eigen zakken te vullen alvorens hij gedumpt wordt voor de volgende zakkenvuller. Het was namelijk voor KPN een hele verrassing dat hun omzet was gedaald en er 26000 (mobiele) abonnees waren weggelopen :S Hoe kan dat een verrassing zijn :S Wat heb je het hele jaar gedaan daar :S Wie heeft de prijzen verhoogd?

    Man, het had nooit geprivatiseerd moeten worden door die zakkenvullers. Voormalig monopolisten, zucht.

  11. Het verschil zit ‘m in de manier van opnemen. Bij kpn neem je niet lokaal met een hdd op, maar in de ‘cloud’
    Die cloud heeft meerdere voordelen en kost gewoon keiharde euro’s.
    De voordelen zitten ‘m voornamelijk in de bandbreedte. Neem je lokaal iets op dan kost dat bandbreedte. (ik meen iets van 5Mb) kijk je daarnaast naar een ander programma en hoppa, weer + 5Mb. Tweede itv in huis + 5Mb.
    Het ligt dus iets genuanceerder. Ja het kost geld, maar daarvoor krijg je ook echt wat. Met een 12Mb lijntje toch 2 tv’s in huis en meerdere opnames tegelijk.

  12. Ik kan wel TV kijken met die App.

  13. Inderdaad, UPC heeft het allemaal geatis in 1 app zitten. Werkt als een trein. Opnames inplannen is geen service waar ik ooit apart voor zou willen betalen maar het is wel handig. Zo ongeveer 1x per maand gebruik ik het. Hulde UPC!

  14. Jullie snappen het echt niet of wel? Die 5 euro per maand betaal je niet om opnames te kunnen inplannen, maar voor de functionaliteit ‘opnemen’ op zich. Zonder de 5 euro kan je sowieso niet opnemen, en dus ook geen opnames inplannen via de app. Heb je wel de mogelijkheid om op te nemen, kan je dat ook via de app zonder daar apart voor te betalen.
    ja bij upc krijg je alle functionaliteit van de app gratis, maar daar moet je een harddisc recorder aanschaffen van een paar honderd euro voordat je digitale televisie hebt en kan opnemen.
    niet zo kortzichtig mensen…

  15. Allemaal heel hip dat opnemen via een app, alleen dat opnemen is zoooo ouderwets 🙂

  16. @WiZzi: ben het niet met je eens. Het is psychologisch. Het was tot voor kort zeer eenvoudig om met een goedkope videorecorder alles op te nemen wat je maar wilde.

    KPN moet het anders verpakken, gebruikers willen niet (5 Euro) betalen voor die 2 keer in de maand dat er iets moet wordt worden opgenomen. Bij XS4ALL (lees KPN) krijg ik 40 extra kanalen en Programma Gemist tot 10 dagen inclusief commerciële zenders voor 10 Euro bij mijn HD pakket. Dit is prima te verkopen, maar 5 Euro voor iets wat een gemiddelde consument slechts 2 keer per maand gebruikt verkoop je niet aan een zuinige Nederlander.

    Maak er een symbolische 1 of 2,50 Euro van en er gaan vele over tot aanschaf met de grote kans dat ze het weinig of nooit gebruiken (net als met extreme downloaders zijn er uitzonderingen). KPN heeft dan waarschijnlijk de zelfde kosten maar kweekt veel meer goodwill bij de klanten.

  17. Origineel geplaatst door Donnie
    Inderdaad, UPC heeft het allemaal geatis in 1 app zitten. Werkt als een trein. Opnames inplannen is geen service waar ik ooit apart voor zou willen betalen maar het is wel handig. Zo ongeveer 1x per maand gebruik ik het. Hulde UPC!

    iphone toestenbordje, daar waar ik ooit zei bedoelde ik natuurlijk nooit. Voor de duidelijkheid.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.