Reacties voor: KPN MB Meter app voor iPhone controleert dataverbruik, ook van andere telecomproviders
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Ik neem aan dat deze app dus constant op de achtergrond zal moeten draaien om het dataverbruik te monitoren.
Moet ik er dan constant op gaan letten dat ik deze app start na een reboot of respring?
@Johan: Als je het artikel echt gelezen had, had je de vraag niet hoeven stellen 😉
Ik had als kpn/hi klant wel verwacht dat hij automatisch per je factuurperiode de data zou berekenen, en op zn minst een instelbare periode zoals je dat bij dataman-app kan instellen.
Wat een prut app. Een ‘saldo’ smsje sturen is in mijn ogen een stuk makkelijker.
Wat is in godsnaam het nut van zulke apps? De iPhone heeft standaard allang een eigen datameter. Je gaat naar instellingen->algemeen->gebruik. Je ziet precies hoeveel je verbruikt, en het geldt alleen voor zendmasten en niet wifi. Echt onnodige app en snap dan ook niet waarom hij hier steeds als handig wordt bestempeld.
Sorry, helemaal gelijk. Ik heb niet goed gelezen 🙁
Door de app is mijn iPhone constant locatie aan het bepalen. Dit vreet stroom dus de app is alweer verwijderd
iNetUsage is de enige die voor mij de moeitewaard is.
– data per App
– per periode
– 3g of wifi
Doordat je alle info hebt kun je ook je gedrag aanpassen.
En draait ook na herstart.
Wel jailbreak noodzakelijk…
Lijkt wel weer het inbel tijdperk! Progjes om ervoor te zorgen dat je niet over je datalimiet heen komt. We leven nu alleen in 2011. Wake up KPN!
Met Firewall iP kun je ook hier en daar nog wat dataverkeer besparen.
Bedankt voor de tip, zojuist aangeschaft.
Oh fijne app ik wil een constante plaatsbepaling doen..
Geen gps zegt ie zelf.. Zal wel ag
Mb’s die je krijgt lopen automatisch van de 1ste dag v/d maand t/m de laatste en lopen nooit synchroon met je belbundel abbonement. Dus daar hoef je je als klant van Hi/Kpn niet druk om te maken bij deze app. Hij staat dus goed.
Hier heb je dus niets aan. Een betere optie is de Onavo app, die zorgt er ook nog eens voor dat je tot 80% gratis meer data kunt gebruiken.
Waarschijnlijk maar al te graag dat deze op toestellen met een andere provider wordt geinstalleerd, kunnen ze die gedrag en gebruik ook weer beter zien. DPI is niet de enige manier!
@Fuchur: bedankt en gekocht. Overzichtelijk en logisch opgebouwd.
Yup hier ook
De plaatsbepaling kan je uitzetten. En ook als je de app sluit blijft hij meten. Hele mooie app is dit.
Exact. In dit zorgt er ook nog eens voor dat we in plaats van innoveren blijven hangen op bestaande verdienmodellen en diensten. De toekomst is alléén een data-abonnement en al het overige via diensten zoals Skype, bellen via facebook/google etc. Wellicht eens tijd dat dus de providers zich daar op gaan richten en een eigen online beldienst oprichten.
Dit is prut.
Bij KPN hebben ze volgens mij nog nooit gehoord van logisch nadenken:
KPN factureert op basis van wat? Juist, gegevens!
En waar komen die vandaan?
Daaraan kan toch een app gekoppeld worden die dezelfde database inleest en je kan vertellen wat de stand is van de factuurperiode.
Of denk ik nu te eenvoudig??
O ja, en wat krijg je als je wilt bewijzen dat je minder verbruikt hebt? Juist: eindeloze discussies. KPN: je had je app zeker een keer vergeten aan te zetten? De factuurperiode loopt niet gelijk met de kalendermaand! Etc…
Als je de factuurperiode van je provider aanhoudt, is deze optie prima te gebruiken.
Ik gebruik hem in het buitenland ook altijd, heb ik geen App voor nodig.
Opgerot met die datarotzoooi!
Airmeter:
– automatische reset per (zelf opgegeven) periode
– wifi en g3
– zelf in te stellen meters (handig op vakantie, gebruik in buitenland)
– instellen waarschuwingen
– rekent door na herstart (in tegenstelling tot wat hierboven vermeld staat)
Waaaht een slechte app zeg! Gebruikt geen gps hoor…
Beste gebruikers van de KPN MB Meter,
Ik zou graag twee punten willen toelichten met betrekking tot de KPN MB Meter.
Het eerste betreft de factuurperiode. Deze staat standaard ingesteld van de eerste dag van de maand tot de laatste dag van de maand omdat je als hi/kpn klant op de eerste dag van de maand weer nieuw data-tegoed krijgt. Hierdoor is het niet nodig om een factuurdatum in te stellen en zit het niet als optie in de app.
Ten tweede wilde ik graag aangeven dat er geen gebruik gemaakt wordt van de GPS sensor. De app meet alleen MB-verbruik als je van zendmast wisselt of als je de app zelf opent. Omdat de app bijhoudt wanneer je wisselt van zendmast is het locatie icoon in de statusbalk zichtbaar. Het batterijverbruik is dan ook minimaal.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Clemens
KPN Webcare specialist
http://www.kpn.com/webcare
Ik krijg van de KPN sowieso al een sms als ik bijna op m’n limiet zit.
Qua plaatsbepaling. Dat is de enige manier waarop je iPhone het accepteert dat een app op de achtergrond draait. Dat zou niet perse actief locatie aan het zoeken zijn. Maar in dit geval heb ik toch wel het idee dat deze app stroom vreet!
Deze apps, je hebt er meerdere van, werken die ook nog steeds op de achtergrond wanneer je 3 weken niet naar die app hebt gekeken en ondertussen ookalweer 50 andere apps hebt opgestart? Of moet ik echt heel regelmatig even die app weer ‘openen’
Zooo handig als je 1GB in het buitenland hebt.
Dit is voor mij dus wel handig
MB meter KPN werkt absoluut niet!
Gisteravond een sms dat ik over mijn datalimiet van 1000 MB zit. Volgens MB meter zit ik in totaal op 410 MB (heb sinds 28 september nieuw abbo).
Dus heel groot verschil!
Gebeld met KPN. Maar zij gaan uit van de “echte†stand bij hunzelf. Over fors verschil had men geen verklaring.
Ik hoor graag of anderen dit probleem ook hebben!?
En een oplossing. Want MB meter KPN vertrouw ik niet meer
Ik heb deze app sinds een paar dagen maar zowel bij Wifi als G3 geeft hij aan dat mijn verbruik o is. Al mijn verbruik wordt getoond onder verbruik buitenland !! terwijl ik alleen thuis gebruik heb gemaakt van Wifi en volgens de telefoon constant op het KPN/Telfort netwerk zit. Hij kan ik dan geen binnenlands verbruik hebben maar alleen buitenlands ?
Ik heb voor de zekerheid ingelogd op “mijn telfort” en daar is vermeld dat al mijn verbruik binnen de bundel valt (dus binnenland). Dit is ook telefonisch bevestigd door de klantenservice van Telfort.
Deze app heeft dus een hoop onrust veroorzaakt omdat deze foutieve info geeft.
@Niek – De interne datameter van de iPhone meet niet per periode, maar het totaal sinds de 1e gebruikname van je iPhone (tenzij je eraan denkt steeds handmatig te resetten).