Layar kenden we tot nu toe vooral als Augmented Reality-app om je omgeving te ontdekken. De laatste tijd wordt gewerkt aan het interactief maken van tijdschriften en dat is vanaf nu goed in LINDA te zien. Het tijdschrift heeft Layar in het productieproces opgenomen en zal dat het komende jaar blijven doen. Daarmee ontstaat interactieve print: je kunt je vertrouwde papieren tijdschrift blijven kopen, maar Layar voegt er een extra dimensie aan toe. Het nieuwste nummer gaat over bikini’s en bevat veel video’s, koopknoppen, advertenties en extra foto’s die met Layar tot leven komen.
De nieuwste LINDA is vanaf vandaag te verkrijgen in de winkel. Het is de derde keer dat LINDA Layar in het magazine gebruikt. Eerder werden video’s, graphics, linkjes naar webshops en social media-integratie al met Layar toegevoegd. Nu is het een blijvertje voor minstens een jaar: bij het ontwerpen en opmaken van content van de printuitgave wordt meteen al rekening gehouden met mogelijke Layar-content. In de bikini-uitgave zie je bijvoorbeeld producten die je helpen om je lijf bikiniklaar te krijgen. Je kunt ze meteen kopen met een knop. Meer dan 50 pagina’s hebben extra content. Eerder kon je op iPhoneclub lezen over de Layar-functies die het tijdschrift Eppo heeft toegevoegd. VT Wonen heeft in het tijdschrift ook allerlei kooplinkjes toegevoegd dankzij Layar.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
De makers lezen dus duidelijk niet de iPadclub hahahahahahaha. Consumenten in Nederland zitten hier niet op te wachten.
Uit onderzoek is gebleken dat consumenten hier wel op zitten te wachten… Ik weet niet hoe je er bij komt dat de klanten hier niet op zitten te wachten?
@noah: Zie artikel iPadclub page: ‘Consumenten willen geen interactieve tijdschriften’
Was ook al in de L’homo. Kon je van zo’n pornoster zijn blote pik zien.
Werkt dus niet op / via de ipad ( iphone op digitale linda app) Beetje Jammer! #FAILL
Ik schat op 4 nummers daarna stoppen ze ermee..:)
Nope, niet zoals jij het opvat. Want de Linda zelf is niet interactief. Als optie kun je extra functionaliteit krijgen mbv Layar. En dat vinden mensen juist wel weer leuk.
Ik denk juist dat deze combinatie de redding is voor de versloffende tijdschriftenmarkt. Oude media ontmoet nieuwe media.
Helemaal mee eens, dit brengt 2 werelden bij elkaar. Uitgevers kunnen hun gedrukte tijdschrift verrijken met layer, welke uitstekend op de iPad werkt overigens, hiermee wordt drukwerk interactief. Layer gaat denk ik nog veel meer doen, de overbekende QR code is maar een simpel “broertje” van wat Layer uiteindelijk kan. De toekomst zal het uitwijzen.