Reacties voor: LetMeKnow en Tweet Push voortaan gratis, maar met betaalmodel
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Ik snap niet dat Tweet Push buiten Apple om gaat voor de betalingen. Okay je hoeft geen 30% af te dragen. Maar voor de gebruiker is het alleen maar lastiger.
Ik denk dat Apple hier goed op gaat letten hoor. Je moet als developer sowieso al aangeven of je in-app purchases gebruikt. Zal voor free applications niet anders zijn.
Dus je moet gewoon goed lezen als je een app koopt. En bovendien. je HOEFT de extra content niet te kopen! Voor trial applicaties is dat iets anders, maargoed, nu heb je een manier om een applicatie uit te proberen, en hoef je niet als de app bevalt een nieuwe app te kopen, en heb je je oude data nog.
TweetPush vond ik gewoon genaaid. Ik dacht, oh mooi! Een push app voor Twitter! Na dat ik ‘m had ‘gekocht’ kwam ik tot de ontdekking dat die maar 30 dagen goed was, en ik daarna moest verlengen met een x-aantal dagen voor een bepaald bedrag. Pfff.. Ben maar blij dat die In-App-Purchases nu ook onder gratis apps zitten. Ook gelijk af van al die demo versies van spellen.
ow dus we kunnen eindelijk apps uitproberen en als het niet bevalt zonder moeite van je iphone verwijderen 🙂
Ik bedoel maar. Waar is het hek gebleven wat bij de dam stond?
Zo heb je te weinig nieuws maar als elke app met dit “uitmelk” systeem een bericht krijgt op IPhoneclub dan krijgen jullie het druk î„…
leuk , maar wat gebeurd er als je de app gekocht hebt en je krijgt een update aangeboden, moet je dan opnieuw inapp iets gaan aanschaffen ?
hoe voeg je rss feed toe???
Nu is tie weer €1,59???
Wat als de ontwikkelaar na betaling het bijltje er bij neergooid of je creditcard / PayPal gegevens misbruikt? Apple heeft sinds 3.0 de “Store Kit framework” voor ontwikkelaars.
After the iTunes Store verifies and approves the payment, your app is notified so that it can provide features or additional content””
Als er dus geen gebruik wordt van het Apple inapp systeem moet men potentiële kopers overtuigen dat er bijv. met SSL (veilige verbinding) wordt gewerkt en een gerenommeerde externe partij de betalingen verwerkt want bij Apple kan je niet meer aankloppen bij misbruik.
Zover ik het lees moet je met TweetPush je Twitternaam en wachtwoord doorgeven, slap excuus met Oauth. Terwijl Boxcar dat wel doet, werkt en geen bijdrage vraagt.
Het hele idee van gratis-inapp-purchase-apps is wel prettig. Dan heb je dus een lite, demo of shareware app met een inapp mogelijkheid om de volledige te downloaden. Dan kan 2/5 van de appstore oprotten met hun lite/full programma’s.
Echter worden dan “alle” programma’s gratis, en daarna kom je er pas achter dat je geld moet betalen voor volledige functionaliteit. Tijd dus voor een derde tab, naast free en paid zoiets als free, free-demo, paid.
Een extra regel met wat het in-app kost is dan ook wel handig.
Maar eigenlijk vind ik het niks! 🙁
Dit mocht helemaal niet van Apple? Free apps moesten altijd free blijven, bekijk de keynote maar..