Uit een onderzoek van de Association of Magazine Media blijkt dat lezers van iPad-magazines niet van plan zijn om hier snel mee te stoppen. 63 procent van alle tabletlezers zegt meer content op dezelfde wijze te willen lezen. De resultaten van het onderzoek spelen in op de resultaten van uitgevers nadat Apple de Kiosk (Newsstand) toevoegde in iOS 5: hierdoor vermenigvuldigde magazine-verkopen op de iPad.
Van de onderzoeksdeelnemers zegt 63 procent dat ze meer digitale content willen lezen op hun tablet. 46 procent denkt meer magazines te lezen ten opzichte van wanneer ze geen tablet hadden. 89 procent van de groep hoopt erop dat uitgevers afspraken gaan maken voor een universele methode om een iPad-magazine te lezen. De resultaten kijken naar alle tabletuitgaven, maar op de iPad worden tijdschriften over het algemeen het vaakst gelezen. Voor het onderzoek werden vragen gesteld aan meer dan duizend gebruikers.
De cijfers vullen eerdere resultaten van uitgevers aan. Vlak nadat Apple iOS 5 met de Kiosk-functie uitbracht, zei uitgever Future Publishing meer dan zeven keer zoveel bladen hierdoor verkocht te hebben.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 30 reacties