LivingArcana kondigt open source 3D game-engine aan

LivingArcana.com is van plan een open source 3D games-engine voor de iPhone te ontwikkelen, die begin 2008 klaar moet zijn. Het bedrijf wacht niet op de SDK van Apple.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

GameLivingArcana is begonnen met de ontwikkeling van een open source 3D games-engine voor de iPhone. Daarmee willen ze van de iPhone een acceptabel gamesplatform maken. LivingArcana heeft daarvoor de Braziliaanse programmerur Gutemberg Ribeiro van Conceptus ingehuurd. Conceptus is een open source games-engine die nu voor het iPhone-platform zal worden aangepast. De games-engine zal open source blijven en onder de LGPL-licentie worden uitgebracht.


De Conceptus games-engine draait al onder Windows, Mac, Symbian en Nintendo DS. Begin 2008 zal de eerste publieke release van Conceptus voor de iPhone worden uitgebracht. Het voordeel voor de gebruikers is duidelijk: die hoeven zich bij het ontwikkelen van 3D-games alleen op de code van het game te richten en kunnen de hardwarecode op het laagste niveau overlaten aan de Conceptus-engine. Apple draagt niet mee aan het project en LivingArcana gaat ook niet wachten op de SDK die in februari 2008 uitkomt. In plaats daarvan gebruiken ze een SDK voor de iPhone die door de community is ontwikkeld.

Meer info over LivingArcana’s 3D games-engine is te vinden in het persbericht dat het bedrijf heeft uitgebracht.

Reacties: 5 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.