LivingArcana is begonnen met de ontwikkeling van een open source 3D games-engine voor de iPhone. Daarmee willen ze van de iPhone een acceptabel gamesplatform maken. LivingArcana heeft daarvoor de Braziliaanse programmerur Gutemberg Ribeiro van Conceptus ingehuurd. Conceptus is een open source games-engine die nu voor het iPhone-platform zal worden aangepast. De games-engine zal open source blijven en onder de LGPL-licentie worden uitgebracht.
De Conceptus games-engine draait al onder Windows, Mac, Symbian en Nintendo DS. Begin 2008 zal de eerste publieke release van Conceptus voor de iPhone worden uitgebracht. Het voordeel voor de gebruikers is duidelijk: die hoeven zich bij het ontwikkelen van 3D-games alleen op de code van het game te richten en kunnen de hardwarecode op het laagste niveau overlaten aan de Conceptus-engine. Apple draagt niet mee aan het project en LivingArcana gaat ook niet wachten op de SDK die in februari 2008 uitkomt. In plaats daarvan gebruiken ze een SDK voor de iPhone die door de community is ontwikkeld.
Meer info over LivingArcana’s 3D games-engine is te vinden in het persbericht dat het bedrijf heeft uitgebracht.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Geweldig leuk, nadeel blijft echter dat de iPhone geen fijne toetsen heeft voor de bediening van de 3D spellen. On-screen toetsen blijft toch een beetje behelpen. Het zou wel gaaf zijn als ze de motion sensor wisten te gebruiken daarvoor!
Kan de iphone wel 2 gelijktijdige aanrakingen op het scherm aan? Of bewijst die photozoom dat wel? Als ik met 1 vinger op het scherm zit en ik wil met mijn andere vinger de iphone bedienen reageerd hij niet
Het iPhone scherm is multi touch 😉
ja die naam hebben we vaak genoeg gehoord 😉 maar ik zet de feiten bij elkaar.
Sketch kennen jullie wel? Probeer eens met 2 vingers te tekenen of met 2 vingers het springbord te bedienen
Klopt, je moet je applicatie wel zo maken dat je het met 2 vingers kan gebruiken. Ik zelf ben nou betrokken met het maken van zowel de engine als het spel zelf (Server side coder). We zijn nog bezig met het onderzoeken wat de beste controls worden voor dit spel.
3D hoeft natuurlijk niet direct een FPS te zijn, maar kan ook heel goed een puzzel spel zijn met wat meer graphics.