LivingArcana.com is van plan een open source 3D games-engine voor de iPhone te ontwikkelen, die begin 2008 klaar moet zijn. Het bedrijf wacht niet op de SDK van Apple.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 5 reacties
Henri
Geweldig leuk, nadeel blijft echter dat de iPhone geen fijne toetsen heeft voor de bediening van de 3D spellen. On-screen toetsen blijft toch een beetje behelpen. Het zou wel gaaf zijn als ze de motion sensor wisten te gebruiken daarvoor!
Justin
Kan de iphone wel 2 gelijktijdige aanrakingen op het scherm aan? Of bewijst die photozoom dat wel? Als ik met 1 vinger op het scherm zit en ik wil met mijn andere vinger de iphone bedienen reageerd hij niet
Klopt, je moet je applicatie wel zo maken dat je het met 2 vingers kan gebruiken. Ik zelf ben nou betrokken met het maken van zowel de engine als het spel zelf (Server side coder). We zijn nog bezig met het onderzoeken wat de beste controls worden voor dit spel.
3D hoeft natuurlijk niet direct een FPS te zijn, maar kan ook heel goed een puzzel spel zijn met wat meer graphics.
Geweldig leuk, nadeel blijft echter dat de iPhone geen fijne toetsen heeft voor de bediening van de 3D spellen. On-screen toetsen blijft toch een beetje behelpen. Het zou wel gaaf zijn als ze de motion sensor wisten te gebruiken daarvoor!
Kan de iphone wel 2 gelijktijdige aanrakingen op het scherm aan? Of bewijst die photozoom dat wel? Als ik met 1 vinger op het scherm zit en ik wil met mijn andere vinger de iphone bedienen reageerd hij niet
Het iPhone scherm is multi touch 😉
ja die naam hebben we vaak genoeg gehoord 😉 maar ik zet de feiten bij elkaar.
Sketch kennen jullie wel? Probeer eens met 2 vingers te tekenen of met 2 vingers het springbord te bedienen
Klopt, je moet je applicatie wel zo maken dat je het met 2 vingers kan gebruiken. Ik zelf ben nou betrokken met het maken van zowel de engine als het spel zelf (Server side coder). We zijn nog bezig met het onderzoeken wat de beste controls worden voor dit spel.
3D hoeft natuurlijk niet direct een FPS te zijn, maar kan ook heel goed een puzzel spel zijn met wat meer graphics.