Review: MeisterTask maakt werken in projecten overzichtelijk
Wanneer je werkt aan verschillende projecten kan het soms lastig zijn om het overzicht te bewaren. Zeker als je samenwerkt met collega’s of medestudenten is het wel eens onduidelijk welke taken ieder op zich heeft genomen en hoe het met de voortgang hiervan staat. Daarom is de app MeisterTask ontwikkeld. Hiermee kunnen teams op een slimme manier taken plannen, samenwerken en projecten afronden.
Projecten in een dashboard
MeisterTask is gemaakt door een bekende naam: MindMeister. Die kennen we al van de hoog gewaardeerde mindmapping-software, dus bij MeisterTask zijn onze verwachtingen ook hoog.
Om met de taken-app aan de slag te gaan kun je in moeten loggen met verschillende social media-accounts, zoals Facebook, Twitter of Google+. Wil je dit liever niet, dan is er ook een mogelijkheid om een account bij MeisterTask aan te maken. Eenmaal ingelogd verschijnt je persoonlijke dashboard. Hier word je verwelkomd met een motiverende quote en vind je nieuwe notificaties over lopende projecten. Ook kun je hier zien of je genoemd bent in berichten van teamgenoten en de achtergrond wijzigen. Door boven in beeld op Projects te drukken, kun je vanuit de app een nieuw project aanmaken. Hier zit geen limiet aan, wat wil zeggen dat je zonder te betalen een oneindig aantal projecten aan kunt maken.
MeisterTask houdt je acties bij
Net als populaire lijstjes-app Wunderlist kun je in MeisterTask taken toevoegen. Dit doe je door in een project op het blauwe plus-icoon te drukken. Vervolgens kun je de taken voorzien van labels, een checklist, een deadline of bijlage uit Dropbox, je camerarol of iCloud. Daarnaast is het mogelijk om taken toe te wijzen aan personen, zodat direct duidelijk is voor wie een opdracht bedoeld is. Je kunt de taken verdelen in verschillende secties, zoals ‘Open’, ‘In Progress’ en ‘Done’. Deze namen kun je zelf aanpassen of nog eigen secties toevoegen. Een andere handige functie in het project-venster is het overzicht waarin je alle activiteiten ziet. Deze vind je links van het plus-icoon en houdt automatisch bij wanneer er taken worden afgerond, gewijzigd of opmerkingen worden geplaatst. Hiermee kun je dus de voortgang van je teamgenoten bijhouden.
Samenwerking met MeisterTask op de desktop
De MeisterTask-app werkt vooral ter ondersteuning van de webapp. Alleen via de website van MeisterTask kun je namelijk nieuwe leden uitnodigen voor projecten. Deze functie mist in de app, waar concurrenten als Wunderlist en de projectapp Asana wel een optie hebben om taken te delen vanuit de app. Verder biedt de webapp de mogelijkheid om Time Tracking aan projecten te koppelen, zodat wordt bijgehouden hoe lang je over taken doet, en is er ondersteuning voor de populaire teamsoftware Slack. Zo kun je taken aanmaken in Slack, die direct worden toegevoegd aan een project in de app. Nieuw is dit niet, aangezien dit ook al langer mogelijk is met het eerder genoemde Asana.
Conclusie MeisterTask review
MeisterTask is zowel voor het werken in teams als voor jezelf een overzichtelijke app om projecten bij te houden, al onderscheidt de app zich nauwelijks van andere populaire apps om taken in bij te houden. Ook de afhankelijkheid van de webapp werkt zowel positief als negatief. Zo kun je projecten beheren op je iPhone, iPad en desktop, maar heb je voor een aantal functies, zoals het uitnodigen van teamleden, de website nog altijd nodig. Daarentegen is de app wel gratis, ongeacht hoeveel projecten je aanmaakt, waardoor de drempel laag is om MeisterTask een kans te geven. Maak je echter al gebruik van projectapps als Asana of Slack, dan zal MeisterTask weinig toevoegen.
Pluspunten
- Projecten en taken overzichtelijk gemaakt
- Gratis een oneindig aantal projecten aanmaken en mensen uitnodigen
Minpunten
- Afhankelijk van de webapp van MeisterTask
- Biedt niets nieuws ten opzichte van andere project-apps
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 0 reacties