Mijn Eneco laat klanten meterstanden opnemen op iPhone
Energiemaatschappij Eneco heeft een vijfde app uitgebracht op de iPhone. Na onder andere een applicatie voor thermostaat Toon op afstand, Eneco Wind en MijnLaden, is de nieuwste applicatie interessant voor bijna alle klanten van de leverancier. Met Mijn Eneco kan je de meterstanden voor elektriciteit en gas doorgeven. Ook kan je eenvoudig aangeven wat je als termijnbedrag wilt betalen aan die uitgaven, een manier om je voorschot te veranderen.
Je voorschot veranderen doe je met een slider, waarbij de app aangeeft wat je minimumuitgave per maand en het maximumbedrag is. Dat je niet ongelimiteerd kan kiezen, heeft vermoedelijk met de jaarafrekening te maken waarbij je Eneco moet bijbetalen of de leverancier jou juist terugbetaalt – omdat je anders hebt verbruikt dan voorspeld.
Voor het inzien van klantgegevens en het termijnbedrag, log je in met je Eneco-account in de applicatie. Het doorgeven van meterstanden vereist andere stappen. Daarvoor vul je het 9-cijferige opnamekenmerk van je opnameherinnering in en geef je je huisnummer door. Bij het doorgeven van de meterstanden zelf, kan je de flitser van de iPhone aanzetten als zaklamp zodat je de meter goed kan aflezen en meteen overneemt in beeld. Een foto maken is helaas geen optie.
Mijn Eneco maakt het niet mogelijk om gegevens van de slimme meter van Eneco te controleren of bij te schaven. Dat komt omdat die meter de standen automatisch doorgeeft.
Ondertussen lijkt Toon op afstand, de slimme thermostaat van Eneco, toe te zijn aan een update. Sinds de update van oktober vorig jaar, klagen gebruikers van de Toon op afstand-app dat de app herhaaldelijk aangeeft dat de thermostaat offline is.
Downloaden: Mijn Eneco (gratis, iPhone, iOS 7.0+)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 8 reacties