Mijn Simyo: officiële iPhone-app toont dataverbruik en beltegoed

Simyo heeft een officiële iPhone-app: Mijn Simyo. Daarmee kunnen abonnees van de telecomprovider sms'jes, verbruik en beltegoed bekijken.
Bart Breij - · Laatst bijgewerkt:

Mijn Simyo resterende beltegoedTelecomprovider Simyo heeft een eigen iPhone-app uitgebracht. Met Mijn Simyo kunnen gebruikers van de dienst die zich toelegt op simonly-abonnementen, zien hoeveel sms’jes, belminuten en MB’s er verbruikt zijn op maandbasis. Het geldt alleen voor abonnees van de provider, niet voor prepaid-klanten. Mijn Simyo laat je eerst inloggen voordat je inzicht hebt in de informatie van de applicatie. De toepassing kan eigenlijk niet eenvoudiger dan hij nu is opgezet.


Mijn Simyo bestaat welgeteld uit drie pagina’s. De eerste waarop je inlogt, een informatiepagina als je op de blauwe Info-knop drukt en natuurlijk het overzicht van je verbruik. Zowel in de staande als liggende houding van de iPhone zie je daar resterende belminuten, sms-berichten en MB’s van je databundel staan. De informatie staat uitgeschreven en aan een balk zie je de voortgang. Daarbij staat het gekleurde gedeelte voor het tegoed dat je nog hebt. In de liggende houding zie je aan een blauwe bladwijzer hoeveel dagen in de maand je nog te gaan hebt, in de staande houding staat uitgeschreven wanneer de informatie voor het laatst is bijgewerkt.

Nu is de applicatie dus érg simplistisch. Het is al wel bekend dat een volgende versie van de applicatie toegang zal bieden tot je eigen verbruiksgeschiedenis en de kosten die daarbij horen.

Downloaden: Mijn Simyo (gratis, iPhone, iOS 4.3+)

Reacties: 11 reacties

  1. Internetsnelheid van 2mbs wil je toch niet hebben op je iphone!

  2. Origineel geplaatst door Zaandammer
    Internetsnelheid van 2mbs wil je toch niet hebben op je iphone!

    hehe eindelijk zal begin april al uitgebracht worden.. en Zaandammer ik gebruik al 2 jaar simyo op mijn iPhone mijn hele familie trouwens. Gratis bellen van simyo naar simyo. Altijd goede service. Betrouwbare knp netwerk en gewoon goed snel internet apps downloaden zo gepiept dus ja.

    En trouwens het gaat om de app en niet om simyo zelf dus jouw reactie is overbodig.

  3. EIN DE LIJK! yeahhh ben benieuwd naar gebruiksgemak!

  4. Origineel geplaatst door Zaandammer
    Internetsnelheid van 2mbs wil je toch niet hebben op je iphone!

    Ik heb sinds iPhone 3GS (die ik in juli 2009 kocht) tot 3 weken terug toen die stuk ging en ik een abonnement van Vodafone met iPhone 4 nam nooit mobiel internet op mijn iPhone gehad, altijd via wi-fi en ik heb het niet eens gemist.
    Kennis heeft Simyo en een iPhone 4 maar die app crasht steeds.

  5. Goed gesproken jeremy !!
    gaat erom dat de app er is en werkt, erg fijn.

    En nu doorontwikkelen want die vertraging is niet normaal.
    Belminuten zit gewoon een dag vertraging op en de data zelfs meer.

  6. Origineel geplaatst door Zaandammer
    Internetsnelheid van 2mbs wil je toch niet hebben op je iphone!

    Werkt anders prima. Iig beter dan m’n oude T-mobile abo die veel sneller zou moeten zijn.

    Meteen maar even gedownload, en werkt goed! De bundels app had geen goede simyo ondersteuning, en was erg traag met binnenhalen van de data.

  7. Origineel geplaatst door Leo
    Goed gesproken jeremy !! gaat erom dat de app er is en werkt, erg fijn.En nu doorontwikkelen want die vertraging is niet normaal. Belminuten zit gewoon een dag vertraging op en de data zelfs meer.

    Als ik geluk heb doet de Vodafone app het 2x per dag, meestal is het 1x per dag rond 23 uur.

    Vandaar dat ik in iOS zelf in de gaten hou wat mijn verbruik is, de meeste apps die dat doen werken niet voor mij of zijn betaald.

  8. Origineel geplaatst door jeremy
    hehe eindelijk zal begin april al uitgebracht worden.. en Zaandammer ik gebruik al 2 jaar simyo op mijn iPhone mijn hele familie trouwens. Gratis bellen van simyo naar simyo. Altijd goede service. Betrouwbare knp netwerk en gewoon goed snel internet apps downloaden zo gepiept dus ja. En trouwens het gaat om de app en niet om simyo zelf dus jouw reactie is overbodig.

    als mijn reactie overbodig is reageer dan er ook niet op. Je mag me gerust negeren.

  9. @Leo: Volgens mij komt dit doordat Simyo een MVNO is (Mobile Virtual Network Operator). De kosten worden bij KPN gemaakt en die berekenen dit door aan Simyo. Simyo vervolgens weer aan de klanten.
    Volgens mij krijgt Simyo deze informatie maar gewoon 1 keer per dag aangeleverd. Dus kunnen ze nooit 1 op 1 verbruiksinformatie doorgeven aan de klant.
    Ben niet helemaal zeker van mijn theorie hoor, maar meen dit wel eens gehoord te hebben.

  10. Hier werkt ie anders niet (goed). Volgens app heb ik deze maand Juni al 200mb aan dataverkeer verbruikt, terwijl ik gisterenavond ben terug gekomen van vakantie.

    Kijk ik op de website, dan staat het wel goed. Kijk is via de Bundels app dan staat alles wel goed.

  11. @Alex: Volgens mij lees je het verkeerd. De App geeft weer hoeveel je nog hebt. Dus als je nog niks hebt gebruikt aan het begin van je maand heb je dus nog 200MB over… ipv verbruikt.