Mijn Telfort eindelijk voorzien van update: facturen en verbruiksdetails
Telfort heeft zijn belstatus-app eindelijk voorzien van een grote update. Versie 2.0 is een volledig vernieuwde applicatie – en dat was nodig. In november vorig jaar schreven we nog dat Mijn Telfort al anderhalf jaar last had van een storing, met meer dan 400 negatieve recensies in de App Store. Nu moeten die problemen de wereld uit zijn. Behalve dat je ongestoord je beltegoed en dataverbruik moet kunnen bekijken in de app, zie je nu ook informatie over je facturen en abonnement. Ook prepaidklanten kunnen nu in de app terecht. Update vrijdag 4 april: Telfort zegt de problemen op te lossen.
Mijn Telfort 2.0 heeft een nieuw ontwerp waarin alle functies gegroepeerd zijn in een zijbalkmenu. Verbruik is nog wel de pagina waarop je binnenkomt als je bent ingelogd en die pagina is flink fraaier gemaakt ten opzichte van de vorige, achterhaalde versie. Op de pagina zie je nu groot in beeld je resterende belminuten, sms-berichten en MB aan data, begeleid door een indicatie van de kosten tot nu toe en een kalender die aftelt tot de volgende maand. Het zijn de andere aspecten van Mijn Telfort die nieuw zijn.
Zo heb je als abonnementhouder eindelijk ook inzicht in je factuur. Vanuit het verbruik of een aparte pagina bekijk je specificaties van een rekening. De app laadt daarvoor geen PDF-pagina in, maar toont de informatie in de applicatie zelf. Zo zie je verrekeningen, kosten buiten de bundel en de duurste dag in een overzicht. Je kan op elk onderdeel drukken voor extra informatie. Ook zijn er algemene abonnementgegevens over de duur van je contract en vaste lasten. Daarbij zie je ook wanneer je kan verlengen.
Prepaidgebruikers van Telfort beschikken vanzelfsprekend niet over al die mogelijkheden. Daarvoor blijft Mijn Telfort beperkt tot een status van beltegoed en bundeltegoed, inzicht in verbruiksdetails en de mogelijkheid om bundels te kopen uit je beltegoed. De laatste vernieuwing die Mijn Telfort heeft, is dat je Telfort-winkels op de kaart kan opzoeken.
Update vrijdag 4 april 2014:
Helaas gaat de update gepaard met problemen bij veel gebruikers. Klanten ervaren problemen met inloggen en de melding dat er een interne fout is opgetreden. Telfort zegt in een reactie op iPhoneclub op de hoogte te zijn van de problemen:
Er wordt gewerkt aan het probleem. Het gebeurt wel eens bij apps. Het zal niet aan de lanceringsdrukte van de nieuwe app liggen, want daar houden we rekening mee. Het lijkt er niet op dat de app geüpdatet moet worden vanwege de fout, maar het probleem verhelpen gaat ons niet meteen lukken.
Downloaden: Mijn Telfort (gratis, iPhone, iOS 5.0+)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 13 reacties