De iPhone-app MijnKPN is vanaf vanmiddag weer in de App Store te vinden. Een groot deel van de klanten die de app hebben geïnstalleerd kan ook weer inloggen. Een aantal andere app-gebruikers heeft echter nog geen toegang tot de app. KPN verwijderde de app afgelopen week uit de App Store, omdat een aantal mensen andermans klantgegevens te zien kreeg.
187.000 KPN-klanten kunnen op het moment niet inloggen via de MijnKPN-app. Volgens KPN is dit een vrij beperkte groep: in totaal telt MijnKPN 5 miljoen geregistreerde gebruikers. Het zal naar verwachting tot het einde van de week duren totdat iedereen weer in MijnKPN kan inloggen. Tot die tijd kan men telefonisch contact opnemen.
KPN zegt dat de bug die ervoor zorgde dat men andermans klantgegevens kon bekijken inmiddels is opgelost. Het probleem werd veroorzaakt door een nieuwe wachtwoord resettool die in april door KPN in gebruik werd genomen. Dit zorgde ervoor dat iedereen die zijn of haar wachtwoord sinds april had gereset en een telefoonnummer of e-mailadres gebruikte dat eerder in het bezit was van een vorige klant, de gegevens van deze klant in beeld te zien kreeg. Totdat de problemen met deze klanten zijn opgelost, kunnen zijn niet inloggen bij MijnKPN.
Downloaden: MijnKPN (gratis)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 3 reacties