@pascal Zelf iPhone developer zijnde, vroeg ik me af of je het spel in OpenGL dan wel met UIKit/CoreGraphics/CoreAnimation ontwikkelt? Ben zelf ook geinteresseerd in voordelen tov nadelen..
Boy
Klinkt goed allemaal! Ben benieuwd! Succes!!! ๐
oentje13
Hoe wil je het spel gaan maken? Gewoon met imageviews, of met iets anders? Zou ik misschien mogen weten hoe je het allemaal aanpakt, want ik iwl zelf ook iets gaan maken… b.v.d.
Bob
Ik heb zelf niets met programmeren en juist daarom vind ik dit erg leuk om te lezen. Ook vanwege de boeiende schrijfstijl.
Rollo
Succes met jullie werk! Ben benieuwd.
De screenshots zien er trouwens erg uit als: MiniSquadron….
@RobinvD: de graphics maak ik in Gimp. Dit omdat ik nogal vaak switch van windows naar linux of naar OSX, en Gimp werkt op allemaal ๐
Mr Gee
Ik wil eigenlijk wel weten of je hiervoor een Mac hebt aangeschaft, of had je die al i.v.m. android ontwikkeling
of gebruik je de Dragonfire SDK i.c.m. Windows ?
Heb zelf wel interesse on te ontwikkelen, maar is er nog niet van gekomen
EeKay
Hoi ik lees het verhaal mee. Als collega iPhonedev kan ik je wel adviseren: memory management goed programmeren en zo snel als mogelijk op het device gaan testen; de simulator is niet zo representatief als bij android ๐
Het beste
nova
pixelart bleh, lekker anno 2010..
maar voor wie geรฏnteresseerd is in zelf app/games te maken op de iPhone check http://icodeblog.com/
RobinvD
@Pascal: Knap dat je zulke plaatjes met GIMP kan maken. Ik ben erg benieuwd naar het spel en ga zeker deze posts volgen. Veel succes met de ontwikkeling!
Freshworks
Wil je een snelle stap maken, kijk dan eens naar http://www.cocos2d-iPhone.com de meest uitgebreide en opensource iphone engine, echt een toppertje!!
@Mr Gee: Ik heb hier speciaal een Mac en iPod-touch voor gekocht.. deze had ik vorig jaar al gekocht, maar zo druk met het hele Android gebeuren (wat ik tot nu toe voornamelijk op Windows en Linux doe) dat ik nog niet aan de iPhone toe was gekomen ๐
@Freshworks: cocos2d is inderdaad voor veel ontwikkelaars een goed begin punt.. aanrader, want alles wat je nodig hebt zit er in principe al in.
zelf heb ik echter gekozen voor mijn eigen code (en hier en daar wat van tutorials lenen) om op die manier een engine te maken die bijna gelijk is aan onze J2me en Android engines.
Marc
Leuk initiatief!
Vanwege de artikelen en niet minder vanwege de zinvolle reacties die dat weer losmaakt!
Werner
Leuk artikel! Ben zelf ook begonnen met programmeren in OS X. Dus de stap naar de iPhone zal niet erg lang duren. Ga het zeker volgen.
Misschien wel een leuke een handige toevoeging: Voeg links naar alle tutorials en voorbeelden die je gebruikt toe. Zodat mensen met de zelfde interesse ook eens kunnen proberen en er misschien mee geholpen worden.
Leuk artikel. Ga ik volgen
Leuk !
Ikzelf ben beginnend ontwikkelaar en daarom is dit reuzeinterresant om te lezen natuurlijk ๐
Leuk initiatief, ga ik zeker volgen…
@pascal Zelf iPhone developer zijnde, vroeg ik me af of je het spel in OpenGL dan wel met UIKit/CoreGraphics/CoreAnimation ontwikkelt? Ben zelf ook geinteresseerd in voordelen tov nadelen..
Klinkt goed allemaal! Ben benieuwd! Succes!!! ๐
Hoe wil je het spel gaan maken? Gewoon met imageviews, of met iets anders? Zou ik misschien mogen weten hoe je het allemaal aanpakt, want ik iwl zelf ook iets gaan maken… b.v.d.
Ik heb zelf niets met programmeren en juist daarom vind ik dit erg leuk om te lezen. Ook vanwege de boeiende schrijfstijl.
Succes met jullie werk! Ben benieuwd.
De screenshots zien er trouwens erg uit als: MiniSquadron….
@Tom Nys: Ik gebruik OpenGL, omdat dit toch sneller zou moeten zijn voor games als de andere opties (van wat ik overal lees)
voordeel is ook dat onze games ook op Android draaien, en dat kan dus voordelen hebben bij het omzetten.
Zeer interessant ! Ben benieuwd !
Erg interessant en leuk artikel. Mooie graphics ook! Meteen ook een vraag: wat voor tools gebruik je voor het ontwikkelen van de graphics?
Mocht je ooit nog eens muziek nodig hebben voor รฉรฉn van je games dan hoor ik het graag ๐
@RobinvD: de graphics maak ik in Gimp. Dit omdat ik nogal vaak switch van windows naar linux of naar OSX, en Gimp werkt op allemaal ๐
Ik wil eigenlijk wel weten of je hiervoor een Mac hebt aangeschaft, of had je die al i.v.m. android ontwikkeling
of gebruik je de Dragonfire SDK i.c.m. Windows ?
Heb zelf wel interesse on te ontwikkelen, maar is er nog niet van gekomen
Hoi ik lees het verhaal mee. Als collega iPhonedev kan ik je wel adviseren: memory management goed programmeren en zo snel als mogelijk op het device gaan testen; de simulator is niet zo representatief als bij android ๐
Het beste
pixelart bleh, lekker anno 2010..
maar voor wie geรฏnteresseerd is in zelf app/games te maken op de iPhone check http://icodeblog.com/
@Pascal: Knap dat je zulke plaatjes met GIMP kan maken. Ik ben erg benieuwd naar het spel en ga zeker deze posts volgen. Veel succes met de ontwikkeling!
Wil je een snelle stap maken, kijk dan eens naar http://www.cocos2d-iPhone.com de meest uitgebreide en opensource iphone engine, echt een toppertje!!
Succes en als je vragen hebt hoor ik het wel.
@Mr Gee: Ik heb hier speciaal een Mac en iPod-touch voor gekocht.. deze had ik vorig jaar al gekocht, maar zo druk met het hele Android gebeuren (wat ik tot nu toe voornamelijk op Windows en Linux doe) dat ik nog niet aan de iPhone toe was gekomen ๐
@Freshworks: cocos2d is inderdaad voor veel ontwikkelaars een goed begin punt.. aanrader, want alles wat je nodig hebt zit er in principe al in.
zelf heb ik echter gekozen voor mijn eigen code (en hier en daar wat van tutorials lenen) om op die manier een engine te maken die bijna gelijk is aan onze J2me en Android engines.
Leuk initiatief!
Vanwege de artikelen en niet minder vanwege de zinvolle reacties die dat weer losmaakt!
Leuk artikel! Ben zelf ook begonnen met programmeren in OS X. Dus de stap naar de iPhone zal niet erg lang duren. Ga het zeker volgen.
Misschien wel een leuke een handige toevoeging: Voeg links naar alle tutorials en voorbeelden die je gebruikt toe. Zodat mensen met de zelfde interesse ook eens kunnen proberen en er misschien mee geholpen worden.
@Werner: dat is inderdaad mijn plan, om het laatste artikel in deze reeks wat links en eventuele antwoorden te geven op de reacties die ik hier lees.
Ben ook erg nieuwsgierig naar wat het gaat worden, wanneer komt deel II ๐ ??