Reacties voor: Monyq brengt je geldzaken op orde met schoenendoos-app

Monyq is een nieuwe financiële dienst die met een schoenendoos-app voor iPhone orde schept in de chaos van verzekeringen, leningen en uitgaven.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 20 reacties

  1. Euhm.. Hoe registreer ik deze app?
    Kan alleen maar ‘login’ kiezen, maar dat gaat niet zonder te registreren?!?
    Behoorlijke faal :-S

  2. Jammer dat er nergens een knop te vinden is om te registreren. Ik heb hem maar weer verwijderd!

  3. @johan: Jij kan toch beter 😉
    het artikel is gepost 16:30 en je noemt het na 14 minuten (- het lezen van de tekst, – het downloaden, – de tijd dat het online stond en jij het nog niet gezien hebt) fail….
    hmmmm…

  4. @johan: Registreren op hun website. Activeren link en dan werkt het nog niet. Als ze nu eerst eens uitvoerig testen voor ze iets online zetten. Tijdverspilling.

  5. Was ook benieuwd, maar inderdaad slecht, inloggen gaat helaas niet! fail

  6. ik lees niets over privacy, ook niet op de website.
    Waar staat alle data en hoe is mijn privacy geregeld ?

  7. Heb inderdaad op hun site geregistreerd, maar nog steeds ‘user inactive’ op de app.

    Overigens interesseerde deze app mij dus heb niet alles gelezen maar wilde enthousiast van start gaan.
    Mooi niet dus!! 🙁

    Als ze zo mooi verkopen dat ze de app in 6 maanden ontwikkeld hebben, dan hadden ze best een dagje langer mogen testen imo.

  8. Vage app. Registratie levert geen inlogmogelijkheid op en het is volkomen onduidelijk wat er wel en niet met je gegevens gebeurt. Mijn advies: links laten liggen.

  9. Programma geïnstalleerd,
    wil wel scannen en dan houdt het op.
    Handig als idee, slecht in uitvoering.
    Zorg bij dit soort programma’s nu eerst eens dat het echt werkt als je het online brengt. Zo kill je jezelf voordat je überhaupt begonnen bent…zonde

  10. Origineel geplaatst door marcel
    Jammer dat er nergens een knop te vinden is om te registreren. Ik heb hem maar weer verwijderd!

    Registreren kan via de website (maar dan ben je natuurlijk ook meteen geabonneerd op de website). Je ontvangt een uitnodiging op volgorde van aanmelding, dus je kunt niet meteen gaan gebruiken. Je moet eerst wachten tot je aan de beurt bent.

    Origineel geplaatst door Jam
    Programma geïnstalleerd,
    wil wel scannen en dan houdt het op.

    Klopt, dat is ook wat ze beloven: de eerste versie kan alleen documenten scannen. Pas later komen er functies in om je financiële situatie te analyseren. Maar je kunt je afvragen: hebben ze dit niet iets te vroeg gelanceerd? Toekomstige functies beloven is leuk, maar mensen willen nu al voldoende redenen hebben om het te gebruiken.

  11. Ik raad het gebruik van zulke programma’s af omdat je hier direct je eigen privacy mee inslaat.
    Jij beheerd de servers niet, ook is niet bekend waar deze staan… hebben ze panden/connecties met landen als de VS bijvoorbeeld?
    Zelfs een huis, geeft al Patriot Act. toepassing.

  12. @Gonny van der Zwaag: Ik wil graag reageren op de terechte vragen en opmerkingen die hier gesteld worden. Voor de duidelijkheid geef ik graag vooraf aan dat ik oprichter van Monyq ben.
    1. De App is niet stand-alone te gebruiken. Je moet inderdaad eerst op monyq.com een account aanmaken en daarmee kun je dan ook met de App inloggen. Het zou inderdaad ook handig zijn als je ook een account direct in de App zou kunnen aanmaken, dus dat gaan we in een update mogelijk maken. Maar voor nu kan dat dus (helaas) nog niet.
    2. Op de website zijn door linksonder op de copyright link te klikken onze voorwaarden te lezen. In paragraaf 3 en 4 stellen we zeer nadrukkelijk dat data altijd eigendom is en blijft van de gebruiker.
    3. Onze servers staan in (meerdere) datacenters, uitsluitend op EU grondgebied, dus nadrukkelijk onder EU regels en niet de VS wetgeving.
    4. Wellicht is het goed om te weten waarom wij Monyq zijn begonnen, juist om het belang van de consument te beschermen. Ik snap dat het maar woorden zijn, maar dit is echt de bron waarom we dit bedrijf opbouwen. We willen die woorden continu waarmaken, maar ook borgen in harde voorwaarden. Als er dus dingen zijn die jullie ook graag in onze voorwaarden (anders) willen zien, dan hoop ik dat je ons dat wilt laten weten (contact@monyq.com)
    5. Ik realiseer mij dat er nog veel te verbeteren en uit te breiden valt; daar werken we hard aan. Dus we zijn blij met de feedback en ik hoop dat deze punten antwoord geven op de vragen en kritische noten.
    Groet, Igor Kluin, oprichter Monyq. (contact@monyq.com)

  13. @Igor Kluin: Top dat je even de tijd neemt voor uitleg.
    Ik wacht het gewoon rustig af.
    Maar jammer dat je door een paar simpele handelingen, zoals registreren via de app, of enkel de verwijzing naar de website hiervoor, je meteen een slechte 1e indruk maakt.
    Ik lees artikelen altijd op mn foon en ga van daaruit ook te werk mbt het installen van apps etc.
    Beetje omgekeerde wereld van wat jullie doen.
    Maar het ziet er nog steeds interessant genoeg uit voor een 2e kans 😉

    Succes!!

  14. Beste Igor,

    Zonder lullig te willen doen zou ik willen zeggen:
    ‘Put your Monyq where your mouth is’

    Het lijkt me goed als je bij een startup op zijn minst voldoet aan je eigen missionstatement:
    “And this is what we hope it will bring our customers:
    Your finances up-to-date. Always. Effortlessly.”
    Vooralsnog worden alle drie de claims niet waargemaakt.

    Ik hoop dat je een tweede kans krijgt voor een eerste indruk. Mijn advies.. terughalen die app en beter beslagen ten ijs komen dan nu.

  15. Het is ons duidelijk dat de app hier primair als zelfstandige app beoordeelt wordt. In onze opzet was de app alleen een verlengstuk/aanvulling op onze site; een van de stukjes gereedschap ipv een zelfstandige app. Ik begrijp idd dat het één het ander niet uitsluit, en dat we de app meer zelfstandig kunnen laten werken. Dat zullen we ook doen. Maar ik hoop dat je ook naar de site wilt kijken om te zien dat de app een schakel is; we zullen dat beter duidelijk gaan maken.
    Tot slot over onze belofte: je financiën up to date. We lanceren bv ook een bijzondere betaalkaart en er zullen nog veel tools en integraties volgen. Ook hier is de app dus maar een schakel en niet een op zichzelf staande app. Het gaat ons om de integratie van alle onderdelen van je financiën. En daarbij is onze scan en zoek app een handig onderdeel.

  16. Ik ga in ieder geval de website versie uitproberen. Je complete boekhouding binnen een iPhone scherm kan nooit handig zijn. Inderdaad mogelijk als verlengstuk door de optie documenten scannen. Ben benieuwd.

  17. Origineel geplaatst door Igor Kluin
    Het is ons duidelijk dat de app hier primair als zelfstandige app beoordeelt wordt

    Tsja, da’s waar, Igor. Maar dit is dan ook een website gericht op iphonesoftware en iphoneapps in het bijzonder. Dan is die kans op een beoordeling als stand-alone app erg groot 🙂

    Paul

  18. @PaulS: Snap ik:) Maar niet alle apps zijn alleen maar stand-alone bedoeld. Dat zou in een review wel meegenomen moeten worden toch? Overigens werken we er hard aan om de App ook stand-alone te maken (met sign-up).

  19. @Gonny van der Zwaag:
    Beste Gonny, op onze site was meteen al een privacy statement te lezen en in ‘over monyq’ zeggen we hier ook nadrukkelijk iets over. Voor de duidelijkheid hebben we daar ook nog een extra link naar die statement geplaatst. Je stelt in je artikel dat wij zwijgen over privacy maar dat was dus niet helemaal juist (de statement kon wel nog beter vindbaar zijn…). Ik hoop dat je dat wilt aanpassen, juist omdat het zo belangrijk voor ons is, net als voor jullie. Is dat mogelijk, zodat het helemaal klopt?

  20. Ik heb het artikel aangevuld met extra paragrafen over het aanmeldingsproces (alleen via de website, niet via de app) en een stuk over beveiliging en privacy. Monyq zegt wel dat er tweestapsverificatie wordt gebruikt, maar verder zwijgen ze in alle talen over de gebruikte beveiliging en privacymaatregelen. Slechte zaak.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.