MullerPhoto: fotofilters van Amerikaanse fotograaf Michael Muller
Sportmerken worden vaak ondersteund door beroemde voetballers, basketballers en andere atleten, die in reclamecampagnes vertellen hoe geweldig het door hun gebruikte product wel niet is. Een principe dat zo te zien ook werkt bij foto-applicaties: de nieuwe iPhone-app MullerPhoto is een fotofilter-applicatie zoals bijvoorbeeld Instagram, maar dan gemaakt in samenwerking met de bekende Amerikaanse fotograaf Michael Muller.
De filters die je in MullerPhoto gebruikt, kunnen tijdens het toepassen aardig wat worden getweakt. Je veegt met je vinger over een touchpad heen, waardoor je wisselt tussen mogelijke kleurcomposities bij het desbetreffende filters. Een knop rechtsboven in het scherm laat je lichtflitsen aan het beeld toevoegen. Hierdoor kan één filter zomaar tussen de 5 en 10 mogelijke opties hebben. Daar staat tegenover dat het aantal filters in de app uiterst beperkt is: alleen de opties ‘MullerPro’ en ‘Waverly’ zijn in de eerste instantie beschikbaar, waarna je moet betalen voor verdere mogelijkheden. De app heeft vijf extra filters voor 89 eurocent per stuk, die je ook in één keer kan kopen voor €1,79.
Heb je een foto bewerkt, dan kun je hem delen via Instagram, Facebook of Twitter. Van een tijdlijn met foto’s gemaakt door anderen, zoals in Instagram, is in MullerPhoto geen sprake. Dat, in combinatie met het beperkte aantal filters, zorgt ervoor dat MullerPhoto vrij mager aanvoelt. Dat kan voor een hoop potentiële gebruikers gelijk al de doodsteek zijn: voor MullerPhoto moet je immers €1,79 betalen, terwijl veel alternatieven gratis uit de App Store geplukt kunnen worden. Het feit dat Muller is gelieerd aan de app zal voor sommigen echter wel reden kunnen zijn om de app te proberen: deze fotograaf werkte mee aan bijvoorbeeld de filmposters voor The Avengers en Iron Man en zette een hoop beroemdheden op de gevoelige plaat.
Downloaden: MullerPhoto (€1,79, iOS 5.0+)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 2 reacties