Quake 3 is nu als multiplayer versie speelbaar op de iPhone en iPod touch. Bewegen doe je met de accelerometer en schieten doe je met een tik op het scherm. Helaas kun je het nog niet zelf uitproberen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 22 reacties
Buffalo
Damnn dat is nog eens wat ja.
Ziet er goed uit. Lijkt me leuk om een keer te spelen
mark
ziet er indd super cool uit!! maar het lijkt me wel lastig spelen zeg.. waarom kan je niet gewoon met je vinger sidesteppen en vooruit en achteruit met accelometer.
Stommekop
Lekker snel gepost iphoneclub..
Ziet er trouwens al een paar dagen goed uit ja..
Maar als nog. Leuk om te weten dat de iPod (en dus ook the iPhone?) Quake 3 aan kan. Maar ik denk dat Doom toch meer “speelbaar” is.
Marco
de iphone wordt elke dag leuker en leuker!!!
Pascal
Er is al een soort gelijk spul (dan wel niet multiplayer) in de Installer sources te downloaden, het heet Yeti3d en werkt ook middels de accelerometer, ziet er erg goed uit moet ik zeggen. (te vinden onder repo van Big Boss (Standaard community)
Stommekop
@Pascal: Vind Yeti3d erg slecht werken.. Sturen gaat nog erg slecht (al is het moeilijk, werkt het hier ook gewoon niet goed..)
Ja klopt dat zijn een soort pacman variant en een 3de shooter
leduc
ziet er top uit maar dit speelt natuurlijk voor geen meter….
Ik mis toch een paar knopjes voor de games, accesoires gewenst!
Pascal
mm 2 Pascal in een discussie.. interessant.
@Stommekop: Tsja … het is zeker wennen maar om nu meteen slecht te zeggen kan ik ook niet zeggen. Ben overigens wel erg benieuwd welk soort implementaties we gaan zien met de accelerometer… het begin is er zullen we maar zeggen 🙂
Stommekop
@2de Pascal: Het gebruik van de accelerometer is idd wennen, maar kan zeker goed gebruikt worden, zoals bij bijv. Cubeworld.
Bij Yeti3d werkt hij echter gewoon niet goed.. Je moet erg extreme bewegingen maken.
Maar om ook even over yeti3d te hebben, idd de accelerometer werkt niet lekker als je bijv een bocht maakt glijd hij ook iets te veel door en gaat gewoon dus (nog)niet lekker.
Ik moet wel zeggen dat ik de framerate alles behalve tegen vind vallen. Ik heb Q3 op snellere PDA’s langzaamer zien lopen.
Thrace G
@Wesley: Snellere PDA’s? 🙂 Kan jij dan 100% met zekerheid zeggen welke architectuur en CPU in de iPhone zit? 🙂
Muthas
Iedereen wel weer lekker goedgelovig hoor. Ik zeg niet dat het niet waar is, maar als ze hadden willen bewijzen dat het ze gelukt is, waarom geen icoontje op het Springboard en van daaruit opstarten. Nu kan het gewoon iemand zijn met te veel tijd over, en een video-tje in iPod.app, en goed oefenen.
Het lijkt me dus niet onmogelijk dat het werkt; waarom? Quake3 OpenGL source code is gewoon verkrijgbaar, iPhone (of iPod touch) = OpenGL, dus het is ‘niet zo moeilijk’ te porten. Echter, het is natuurlijk geen standaard apparaat, dus er kunnen zo maar gekke dingen optreden.
MrLee86
@Muthas Als deze persoon zo goed is in video-shoppen, zou een icoontje en springboard dan wel enige uitdaging zijn?
Wesley
@MrLee86, nee dat is binnen 10 min gemaakt met After Effects…
@Wesley kijk… een kenner. Stelt in after effects inderdaad niet veel voor.
BOlle
Dit is fake. In het fimpje zie je de marinier soms ‘strafen’ (zijdelings lopen) en soms draaien, terwijl er met de iPhone/iPod een zelfde beweging wordt gemaakt.
J
Op seconde 17 en seconde 21 wordt dezelfde beweging met de Iphone gemaakt maar wordt een andere reactie getoond op het scherm.
Hilmar
Muthas, je wilde toch een icoontje zien. Wacht tot aan het eind.
Daan
Kan iemand mij misschien vertellen waar of hoe ik het kan downloaden?
groeten Daan
Damnn dat is nog eens wat ja.
Ziet er goed uit. Lijkt me leuk om een keer te spelen
ziet er indd super cool uit!! maar het lijkt me wel lastig spelen zeg.. waarom kan je niet gewoon met je vinger sidesteppen en vooruit en achteruit met accelometer.
Lekker snel gepost iphoneclub..
Ziet er trouwens al een paar dagen goed uit ja..
Haha, ja. Is al een paar dagen oud.
Maar als nog. Leuk om te weten dat de iPod (en dus ook the iPhone?) Quake 3 aan kan. Maar ik denk dat Doom toch meer “speelbaar” is.
de iphone wordt elke dag leuker en leuker!!!
Er is al een soort gelijk spul (dan wel niet multiplayer) in de Installer sources te downloaden, het heet Yeti3d en werkt ook middels de accelerometer, ziet er erg goed uit moet ik zeggen. (te vinden onder repo van Big Boss (Standaard community)
@Pascal: Vind Yeti3d erg slecht werken.. Sturen gaat nog erg slecht (al is het moeilijk, werkt het hier ook gewoon niet goed..)
Ja klopt dat zijn een soort pacman variant en een 3de shooter
ziet er top uit maar dit speelt natuurlijk voor geen meter….
Ik mis toch een paar knopjes voor de games, accesoires gewenst!
mm 2 Pascal in een discussie.. interessant.
@Stommekop: Tsja … het is zeker wennen maar om nu meteen slecht te zeggen kan ik ook niet zeggen. Ben overigens wel erg benieuwd welk soort implementaties we gaan zien met de accelerometer… het begin is er zullen we maar zeggen 🙂
@2de Pascal: Het gebruik van de accelerometer is idd wennen, maar kan zeker goed gebruikt worden, zoals bij bijv. Cubeworld.
Bij Yeti3d werkt hij echter gewoon niet goed.. Je moet erg extreme bewegingen maken.
hahaha ja 2 Pascal’s
Maar om ook even over yeti3d te hebben, idd de accelerometer werkt niet lekker als je bijv een bocht maakt glijd hij ook iets te veel door en gaat gewoon dus (nog)niet lekker.
Ik moet wel zeggen dat ik de framerate alles behalve tegen vind vallen. Ik heb Q3 op snellere PDA’s langzaamer zien lopen.
@Wesley: Snellere PDA’s? 🙂 Kan jij dan 100% met zekerheid zeggen welke architectuur en CPU in de iPhone zit? 🙂
Iedereen wel weer lekker goedgelovig hoor. Ik zeg niet dat het niet waar is, maar als ze hadden willen bewijzen dat het ze gelukt is, waarom geen icoontje op het Springboard en van daaruit opstarten. Nu kan het gewoon iemand zijn met te veel tijd over, en een video-tje in iPod.app, en goed oefenen.
Het lijkt me dus niet onmogelijk dat het werkt; waarom? Quake3 OpenGL source code is gewoon verkrijgbaar, iPhone (of iPod touch) = OpenGL, dus het is ‘niet zo moeilijk’ te porten. Echter, het is natuurlijk geen standaard apparaat, dus er kunnen zo maar gekke dingen optreden.
@Muthas Als deze persoon zo goed is in video-shoppen, zou een icoontje en springboard dan wel enige uitdaging zijn?
@MrLee86, nee dat is binnen 10 min gemaakt met After Effects…
@Trace G
ARM 1176 van Samsung:
http://www.samsung.com/global/business/semiconductor/productInfo.do?fmly_id=229&partnum=S3C6400
@Wesley kijk… een kenner. Stelt in after effects inderdaad niet veel voor.
Dit is fake. In het fimpje zie je de marinier soms ‘strafen’ (zijdelings lopen) en soms draaien, terwijl er met de iPhone/iPod een zelfde beweging wordt gemaakt.
Op seconde 17 en seconde 21 wordt dezelfde beweging met de Iphone gemaakt maar wordt een andere reactie getoond op het scherm.
Muthas, je wilde toch een icoontje zien. Wacht tot aan het eind.
Kan iemand mij misschien vertellen waar of hoe ik het kan downloaden?
groeten Daan