
My Vodafone 2.0: eindelijk inzicht in facturen, prepaid opwaarderen
My Vodafone heeft eindelijk haar update gekregen die de app qua functies gelijktrekt met die van de andere telecomproviders. In versie 2.0 wordt afgerekend met het gegeven dat het checken van je tegoed de enige nuttige functie is van de app. Voortaan heb je als abonnementhouder bij de telecomprovider inzicht in je facturen en kan je als prepaid-gebruiker je tegoed opwaarderen direct vanuit de app. Verder is er een overzicht met BloX die beschikbaar zijn en kan je die activeren vanuit My Vodafone.
Dat geldt zowel voor prepaidgebruikers als abonneehouders. Aansluitend tref je ook de verbruikgsgegevens van je bundel en BloX, zodat je weet hoeveel sms’jes en dataverkeer je nog te gaan hebt. Bevalt het pakket niet, dan kan je de BloX ook weer uitschakelen vanuit de applicatie. Eveneens kan je opvragen wanneer je contract verloopt. De app is nog niet geoptimaliseerd voor het scherm van de iPhone 5.
Het inlogproces van de app is onder handen genomen, wat volgens Vodafone te danken is aan een aantal bugfixes. Tevens kan je je nu registreren voor een My Vodafone-account rechtstreeks in de applicatie. Levert de app, je abonnement of iets anders vragen op, dan kan je de klantenservice of de ‘webcrew’ van Vodafone telefonisch of per e-mail benaderen – eveneens vanuit de app.
My Vodafone heeft een rumoerige geschiedenis voor een applicatie. De belstatus-app verscheen in februari dit jaar en werd in april geconfronteerd met onbeveiligd verstuurde inloggegevens, waar een aantal dagen later een oplossing voor kwam. Daarna was er vooral veel kritiek op de beperkte functies van de app, omdat T-Mobile en KPN meer inzicht verschaften in hun belstatus-apps. My Vodafone heeft daardoor een vrij lage gemiddelde beoordeling van 2,5 ster in de Nederlandse App Store.
Downloaden: My Vodafone (gratis)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
En dan brengen ze eindelijk een uodate uit, vergeten ze hem te optimaliseren voor de iPhone 5….
En wat betreft zakelijke klanten zegt de app: “zakelijke klanten kunnen deze app niet gebruiken”.
Juist zakelijke klanten zouden ze goed moeten bedienen. Ik had altijd het idee dat Vodafoon een professionelere provider is maar ik twijfel steeds meer.
Bij einde contract ga ik toch weer goed kijken naar alle voorwaarden van alle providers. Loyaliteit naar Vodafone is erg laag bij me.
@Rembert: Dat is de reden dat ik gewoon een particulier abonnement heb gepakt. Naar mijn idee zaten daar betere voorwaarden aan.
Kan iphoneclub dan even aangeven welke functies andere providers dan hebben in hun apps mbt belstatus?
Als Vodafone klant weet ik nu niet wat ik mis 🙂 en ik vind het een beetje flauw dat er wordt geschreven over beperkte functies door iphoneclub zonder uitleg daarvan…
Je kan je rekening nog niet inzien, alleen of hij betaald is, per wanneer en hoeveel. Als je ineens meer betaald en wilt weten hoe dit komt moet je dus toch weer de volledige rekening ophalen in pdf bij myvodafone.nl
App is gericht op verkoop en niet op informatie over verbruiken etc. ja het verbruik actueel zie je, het bel tegoed en je data bundel verbruik. Maar niet wat je de afgelopen maanden kon doen.
Prijzen zijn trouwens waanzinnig, voor 200 min, onbeperkt sms en 1024mb data betaal je een vermogen. Alleen via sim only is de prijs nu nog identiek als het abon incl toestel van 1 1/2 jaar geleden. Maar zien wat ik doe, kan mijn abo ook door laten lopen of sim only, een toestel tegen gereduceerde prijs met een normaal maandbedag isniet meer van toepassing.
Ik kon altijd keurig zien hoeveel ik nog over had in mijn bundel. Totdat Vodafone de abbo’s die zakelijk geregistreerd waren eruit gooide. “Moet u maar via de site inloggen” als Vodafone op twitter. Zucht… Maargoed met deze versie dus nog steeds niet begrijp ik.
@Rembert: @KK001: Sinds de update van de app kan ik gewoon mijn saldo bekijken, en ook ik heb een zakelijk abbonement!
Misschien handig om gelijk even te vermelden in het artikel.
EDIT: @Chantal: Het kan dus wel!
Ook ik heb zakelijk en kan inloggen, saldo bekijken en betalingen inzien. Helaas is data bundel verbruik niet beschikbaar.
@KK001: Verkijk je je toch op, zakelijke abonnementen zijn in 9 van de 10 gevallen voordeliger dan particuliere abonnementen. Ook voor bijv. eenmanszaken.
Ik vind het ook echt heel vreemd dat Vodafone zakelijke gebruikers maar in de kou aat staan wat de app betreft.
Ga er maar vanuit, als het al werkt, dat er geen moer van klopt, er is nog nooit een factuur geweest die opgemaakt is, berust op de waarheid! Dus waarom dit wel bij fraudophone