MyOrder gaat locatiegebaseerde reclame versturen

De mobiele betaal-app MyOrder gaat binnenkort reclame versturen naar gebruikers, op basis van je locatie. De gebruikte methode moet accurater zijn dan Apple's locatietracking.
Bastiaan Vroegop - · Laatst bijgewerkt:

MyOrderiPhone-applicatie MyOrder krijgt binnenkort een update, waardoor het mogelijk wordt om reclame op basis van je locatie te ontvangen. Hierdoor zal je een bericht krijgen zodra er bijvoorbeeld een kortingsactie is bij een nabijgelegen supermarkt. Het bijhouden van je locatie voor de advertenties vindt volgens de ontwikkelaar ook plaats als je de app in de achtergrond van je iPhone draait. De nieuwe notificatie-optie moet je ook op de hoogte stellen als er een plek in de buurt is waar je met MyOrder kan betalen.


De locatiegebaseerde reclame moet winkeliers helpen om nieuwe klanten naar de winkel te krijgen. Niet alleen de iOS-versie van MyOrder krijgt de functie: ook op Android zal hetzelfde mogelijk zijn. MyOrder gebruikt techniek van Plot Projects om de locatie van gebruikers in de gaten te houden. Volgens de ontwikkelaar is dit accurater dan Apple’s eigen geofencing.

Het Nederlandse MyOrder laat je met de iPhone betalen voor bijvoorbeeld een drankje, een parkeerplek of een kaartje voor een concert. In 2012 werd de app overgenomen door Rabobank, die zich op deze manier wil storten op mobiel betalen. Sindsdien kreeg MyOrder een aantal updates, waaronder één die Passbook-ondersteuning toevoegde.

Downloaden: MyOrder (gratis, universeel, iOS 5.1+)

Informatie

Laatst bijgewerkt
23 april 2013 om 14:55
Onderwerp
Categorie
Lifestyle

Reacties: 2 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.