De gratis navigatie-app Navigon Select T-Mobile voor de iPhone is voorzien van een in-app aankoop waarmee je het openbaar vervoer op de kaart kan weergeven. Ook is er een nieuwe voetgangersmodus.
Sinds Garmin Navigon heeft overgenomen, is de app zwaar shit. Ik gebruik het niet meer, ik ben al te vaak naar een verkeerde plek gestuurd, te laat voor een afslag gewaarschuwd of via een “toeristische route” ergens naartoe gestuurd, wat zowel in tijd als afstand niet de optimale route was.
Zelfs de gratis apps Waze en Navfree zijn nog beter.
Jammer, want Navigon T-Mobile Select was een jaar geleden nog een perfecte navigatie-app.
Vond het altijd wel een mooie app, jammer dat je em maar 2 jaar (gratis) mag gebruiken, beetje jammer dat ik daar pas achter kwam toen ik de navigatie echt nodig had en voor een gebonden operator app ga ik niet betalen. Dat wordt een mooi alternatief zoeken.
@Alfred: Waze vind ik maar een waardeloze app, de kaart is leuk, maar navigeren werkt hier op mijn 3GS voor geen meter.
Tom van Zummeren
Betekent dit ook dat het integreert met de Apple Maps app, of dat niet? Aangezien die nu alle openbaar vervoer functies delegeert naar third party apps?
Peter
@Pathadir: sommige mensen raken nooit tevreden…. Mag je 2 jaar lang een app gebruiken die eigenlijk 80,- euro kost…. En als je ook maar 1 in-app aankoop had gedaan, kon je de app onbeperkt blijven gebruiken, ook na die 2 jaar (wel met t-mobile)
Joost
@Peter: Dat is natuurlijk overdreven vergeleken. € 80,- betaal je en dan heb je een volledige navigatie app zodat je niet tig in-app aankopen hoeft te verrichten.
Gratis is niet meer gratis in deze wereld, dus ik ben het wel gedeeltelijk met Pathadir eens. Waze werkt echter prima.
be different
Als je m nodig hebt werkt deze app niet. Irritante inn-app updates en veel bugs. “any application is as good as it is usefull”, daarom is deze app waardeloos, het werkt gewoon niet(check de reviews) Een tijd terug heb ik de TomTom app gekocht toen deze was afgeprijsd. Die app veegt de vloer aan met navigon, iedereen die een degelijke betrouwbare navigatie wil en geen 4S of 5 heeft zou de TomTom app eens kunnen overwegen. Het kost wat maar werkt fantastisch!
@Peter: Dat kan ik nog steeds doen om de app weer te activeren, dat is het probleem niet. Het gaat meer om het principe 😉
Jeroen
Nooit problemen, goeie routes en ook in buitenland top! Ben er nog steeds heel blij mee 🙂
Peter
@Pathadir: het ging mij ook om het principe. 2 jaar gratis is toch 2 jaar gratis? En je hoeft geen tig in-app aankopen te doen, 1 zou voldoende moeten zijn. Dat vind ik geen smerige streek. En Waze is leuk, maar voor mij niet ‘useful’ – tijdens de reis meerdere malen de melding “Oeps! Verbinding met de routeserver verbroken” (oid) en weg aanwijzingen; kan je van voor af aan beginnen. Voor een gratis product werkt het echter zeker niet slecht!
Sec
Ik baal zo dat ik hieraan geld heb uitgegeven.
Ga TM verlaten en kan dus dag zeggen tegen mijn in-app purchases.
Jorrie
@Sec Je hoefde toch niet weg bij TM?
Gebruik deze app nu meer dan 2 jaar en ben er nog steeds héél erg blij mee. Brengt me overal naar toe. Heb wel nagenoeg alle in-app purchases gekocht, maar die zijn hun geld dan ook waard. App kan op mijn nieuwe iPhone 5 straks alleen nog maar mooier/beter worden!
Michel
Ik gebruik deze app (een van de weinige apps die ik heb) nu ongeveer twee jaar. Werkt perfect, ook in het buitenland. Ik rij meer dan 30.000 km per jaar en ben nog nooit verkeerd gestuurd. Hoewel de info niet altijd up-to-date is en er soms voor een onlogische route gekozen wordt. Kwestie van je gezonde verstand gebruiken, lijkt me. In-apps doe ik niet aan, nergens goed voor.
Pim Brussee
De gratis T-Mobile Navigon werkt bij mij al ruim een jaar niet meer. Na een update destijds kreeg ik steeds een melding dat mijn identiteit niet klopte en ik derhalve moet betalen voor de app. T-Mobile doet er niets aan en heeft geen idee hoe dat kan.
Awater
Grootste nadeel van deze TM App vind ik dat je bij gebruik in het buitenland een 3G internetverbinding nodig hebt. Gezien de kosten hiervan is de App voor mij buiten Nederland dus nauwelijks bruikbaar.
Reinier
Origineel geplaatst door Awater Grootste nadeel van deze TM App vind ik dat je bij gebruik in het buitenland een 3G internetverbinding nodig hebt. Gezien de kosten hiervan is de App voor mij buiten Nederland dus nauwelijks bruikbaar.
Het is waar wat je zegt maar het enige wat de app doet is periodiek een check ivm de T-Mobile lock die er feitelijk op zit. Het zijn ook slechts enkele kilobytes die worden verzonden/ontvangen dus de kosten zijn nagenoeg nihil.
Therese
Mijn navigon app werkt niet meer!!! Komt dat door de ios 6 of de laatste navigon update???? Of komt het door dat het niet uit de voeten kan met de kaarten van apple??
Sinds Garmin Navigon heeft overgenomen, is de app zwaar shit. Ik gebruik het niet meer, ik ben al te vaak naar een verkeerde plek gestuurd, te laat voor een afslag gewaarschuwd of via een “toeristische route” ergens naartoe gestuurd, wat zowel in tijd als afstand niet de optimale route was.
Zelfs de gratis apps Waze en Navfree zijn nog beter.
Jammer, want Navigon T-Mobile Select was een jaar geleden nog een perfecte navigatie-app.
Vond het altijd wel een mooie app, jammer dat je em maar 2 jaar (gratis) mag gebruiken, beetje jammer dat ik daar pas achter kwam toen ik de navigatie echt nodig had en voor een gebonden operator app ga ik niet betalen. Dat wordt een mooi alternatief zoeken.
@Alfred: Waze vind ik maar een waardeloze app, de kaart is leuk, maar navigeren werkt hier op mijn 3GS voor geen meter.
Betekent dit ook dat het integreert met de Apple Maps app, of dat niet? Aangezien die nu alle openbaar vervoer functies delegeert naar third party apps?
@Pathadir: sommige mensen raken nooit tevreden…. Mag je 2 jaar lang een app gebruiken die eigenlijk 80,- euro kost…. En als je ook maar 1 in-app aankoop had gedaan, kon je de app onbeperkt blijven gebruiken, ook na die 2 jaar (wel met t-mobile)
@Peter: Dat is natuurlijk overdreven vergeleken. € 80,- betaal je en dan heb je een volledige navigatie app zodat je niet tig in-app aankopen hoeft te verrichten.
Gratis is niet meer gratis in deze wereld, dus ik ben het wel gedeeltelijk met Pathadir eens. Waze werkt echter prima.
Als je m nodig hebt werkt deze app niet. Irritante inn-app updates en veel bugs. “any application is as good as it is usefull”, daarom is deze app waardeloos, het werkt gewoon niet(check de reviews) Een tijd terug heb ik de TomTom app gekocht toen deze was afgeprijsd. Die app veegt de vloer aan met navigon, iedereen die een degelijke betrouwbare navigatie wil en geen 4S of 5 heeft zou de TomTom app eens kunnen overwegen. Het kost wat maar werkt fantastisch!
@Peter: Dat kan ik nog steeds doen om de app weer te activeren, dat is het probleem niet. Het gaat meer om het principe 😉
Nooit problemen, goeie routes en ook in buitenland top! Ben er nog steeds heel blij mee 🙂
@Pathadir: het ging mij ook om het principe. 2 jaar gratis is toch 2 jaar gratis? En je hoeft geen tig in-app aankopen te doen, 1 zou voldoende moeten zijn. Dat vind ik geen smerige streek. En Waze is leuk, maar voor mij niet ‘useful’ – tijdens de reis meerdere malen de melding “Oeps! Verbinding met de routeserver verbroken” (oid) en weg aanwijzingen; kan je van voor af aan beginnen. Voor een gratis product werkt het echter zeker niet slecht!
Ik baal zo dat ik hieraan geld heb uitgegeven.
Ga TM verlaten en kan dus dag zeggen tegen mijn in-app purchases.
@Sec Je hoefde toch niet weg bij TM?
Gebruik deze app nu meer dan 2 jaar en ben er nog steeds héél erg blij mee. Brengt me overal naar toe. Heb wel nagenoeg alle in-app purchases gekocht, maar die zijn hun geld dan ook waard. App kan op mijn nieuwe iPhone 5 straks alleen nog maar mooier/beter worden!
Ik gebruik deze app (een van de weinige apps die ik heb) nu ongeveer twee jaar. Werkt perfect, ook in het buitenland. Ik rij meer dan 30.000 km per jaar en ben nog nooit verkeerd gestuurd. Hoewel de info niet altijd up-to-date is en er soms voor een onlogische route gekozen wordt. Kwestie van je gezonde verstand gebruiken, lijkt me. In-apps doe ik niet aan, nergens goed voor.
De gratis T-Mobile Navigon werkt bij mij al ruim een jaar niet meer. Na een update destijds kreeg ik steeds een melding dat mijn identiteit niet klopte en ik derhalve moet betalen voor de app. T-Mobile doet er niets aan en heeft geen idee hoe dat kan.
Grootste nadeel van deze TM App vind ik dat je bij gebruik in het buitenland een 3G internetverbinding nodig hebt. Gezien de kosten hiervan is de App voor mij buiten Nederland dus nauwelijks bruikbaar.
Het is waar wat je zegt maar het enige wat de app doet is periodiek een check ivm de T-Mobile lock die er feitelijk op zit. Het zijn ook slechts enkele kilobytes die worden verzonden/ontvangen dus de kosten zijn nagenoeg nihil.
Mijn navigon app werkt niet meer!!! Komt dat door de ios 6 of de laatste navigon update???? Of komt het door dat het niet uit de voeten kan met de kaarten van apple??