Reacties voor: Negen apps waarvoor je bij KPN moet gaan betalen

KPN wil niet dat mensen onbeperkt kunnen chatten, voipen en andere apps gebruiken waardoor zij allerlei inkomsten mislopen. iPhoneclub maakt een selectie van apps die mogelijk beperkt worden.
Lees het complete artikel → Negen apps waarvoor je bij KPN moet gaan betalen

Reacties: 128 reacties

  1. Ik twijfelde er serieus aan of het vandaag niet 1 april was! Wat een flut actie van KPN zeg!

  2. bleh, hier kan ik niet tegen. het enige wat dus nog ‘gratis’ is is safari…. Ik zit bij Hi op het moment en ik vind mijn abo wel fijn dus ik dekn dat ik deze de komende 10 jaar wel laat doorlopen, zonder nieuw contract met internet beperkingen

  3. Hmm dat word dus abbo opzeggen? Vriendin heeft Hi (kpn), als ze het opeens omzetten dan is het toch mogelijk per direct het abbo te stoppen?

  4. Zijn niet goed wijs bij KPN! zijn en zullen ook altijd de grote afzetters zijn op de telecom markt!

  5. gelukkig heb ik hier geen last van met prepaid kpn op me iphone;d

  6. Ik denk dat ze zichzelf hiermee in de vingers snijden, we zijn en blijven Nederlanders….

  7. Sorry, maar waar gaat dit over? Een chatheffing? Wat wil men dan doen? Mijn internetgedrag gaan monitoren?
    Ik roep niet snel privacy….

    Wat een belachelijk idee zeg, een kat in het nauw maakt rare sprongen zeg ik maar.

  8. verlate 1 aprilgrap? dit kan onmogelijk serieus zijn.

  9. Als andere providers niet volgen gaat ze dit klanten kosten… Eerst een datalimiet, nu extra betalen voor het gebruik van specifieke apps… what’s next?

  10. Zijn ze helemaal gek geworden bij KPN?? Dit gaat ze alleen maar meer omzetverlies opleveren, kan me niet voorstellen dat iemand voor het gebruik deze diensten gaat betalen. Je betaalt in sommige gevallen al voor de app zelf. Denk dat vodafone en tmobile in hun handjes wrijven met deze beslissing… dom dom dom

  11. Belachelijke actie natuurlijk van KPN, het is dat het al 1 april geweest is want je zou bijna denken dat het een grap is.

  12. @ Leroy: Ja, klopt. Als een telecomaanbieder de voorwaarden zodanig wijzigt dat het voor jou nadelig kan uitpakken (wat in dit geval zo is), dan kun je het abonnement zonder problemen opzeggen.

    Ik vind overigens dat er wel begrip voor KPN dient te zijn. Bonussen voor topmensen kosten nu eenmaal veel geld, en dat moet ergens vandaan komen…

  13. Tja, het salaris van de KPN-top moet toch ergens van betaald worden.

    Ik ga er van uit dat dit alleen voor nieuwe abo’s geldt.

  14. Dit gaat KPN veel klanten kosten. Als je naast je internetbundel ook nog extra moet betalen voor whatsapp, viber, Skype en msn dan denk ik dat veel mensen overstappen naar een andere provider omdat ze logischerwijs niet dubbel genaaid willen worden. Echt belachelijk beleid.

  15. Met andere woorden; straks kunnen we puur een data abonnement nemen voor onze iPhone;
    bij T-Mobile = de 29.95 euro pakket wordt dan een data abo van 10 euro + eventuele data verhogingsbedrag van 19.95.
    Heb je straks een onbeperkt, via voip, bellen en messaging abo voor 29.95 euro.
    Dus – zo slecht is dat niet eens!

  16. Niet direct denk ik, daarvoor moet KPN contract openbreken. Je kunt gerust je contract uitdienen, DENK ik.
    Ik ben zelf doof en daar schrik ik wel van omdat mede-doven nu alleen over internet (mobiele teksttelefoon, whatsapp, email etec) communiceren

  17. Heb ik net een KPN abo afgesloten die in juni ingaat. Als dit echt zo is ben ik weg. Hoop dat het alleen voor nieuwe abo’s geldt. (al zullen ze er dan niet veel klanten bij krijgen)

  18. Maar hoe willen ze dat precies gaan doen dan? Is dit ook al zeker? Ik snap t niet..ik heb niet voor niks een iphone! Krijg je nu ook zo’n blackberry systeem waarbij je er een extra bundel moet aanschaffen om te kunnen pingen??

  19. Zo’n toestel verdiend toch een topnetwerk? Geen KPN dus….

  20. en wat als je op gprs 2g zit lol

  21. En wat wil men doen met de mensen die thuis op de computer met MSN / Facebook / weetikveelwatnogmeerallemaal chatten, im-en etc. Wordt dat ook belast omdat KPN daarmee inkomsten misloopt.

    Wat een nonsens. KPN was voor mij al ten dode opgeschreven, maar nu gaat het in de ban hoor. Het enige waar ik KPN nog goed voor vind is de “concurrentie”, maar ook daar loopt deze jaren 70 firma hopeloos in achter.

  22. Origineel geplaatst door Nilles
    Dit gaat KPN veel klanten kosten. Als je naast je internetbundel ook nog extra moet betalen voor whatsapp, viber, Skype en msn dan denk ik dat veel mensen overstappen naar een andere provider omdat ze logischerwijs niet dubbel genaaid willen worden. Echt belachelijk beleid.

    Precies!

    Ze slaan de plank volledig mis… Van een van de grootste providers naar een van de kleinste?

    Voorspelling… massale leegloop bij KPN

  23. Inside info:

    gewoon je tel op 2g laten. Dit wordt niet extra belast 😀

  24. Wil KPN failliet? Ik zou per direct m’n abonnement beëindigen, dan maar contract breuk…

  25. Aan de ene kant zou het belachelijk beleid zijn. Je betaald voor internet dus mag je ermee doen wat je wilt zou je zeggen. Als jij wilt VOIP-en over 3G dan zit je gewoon sneller aan je fair use policy dus moet je eerder bijbetalen. (logisch dat er een bepaald limiet is).

    Aan de andere kant staat in de voorwaarde, waarmee je akkoord gaat als je een contract tekent, (ookal leest niemand ze): “Internetbundels zijn niet bedoeld voor VoIP (Voice over IP) of sms over IP diensten. KPN behoudt zich het recht voor om maatregelen te nemen omtrent het gebruik van deze diensten.”

    Nu zou KPN dus streng ga toezien op het naleven van de al bestaande voorwaarden. Ik denk dat ALS ze het daadwerkelijk gaan uitvoeren dat het ze super veel klanten gaat kosten, zowel zakelijk als particulier. Iets dan KPN echt niet kan gebruiken.

    Uit een artikel op nu.nl blijkt dat trouwens ook het moederbedrijf van T-Mobile hier al eens naar gekeken heeft.

  26. Dit ga je toch niet serieus menen! Ik ben net overgestapt naar KPN vanwege een fikse korting op de internetbundel om te kunnen whatsappen wat ik eerst nog niet kon. Als dit uitkomt laat ik binnenkort nog mijn contract beëindigen.

  27. Uitzending gemist is toch nl1 nl2 en nl3.
    Deze zenders mogen niet tegen betaling aangeboden worden.

  28. Als er iemand zijn of haar bezwaar wilt insturen tegen de beslissing van de opta: Reactieformulier.

    Dit heb ik ingestuurd;

    Geachte OPTA,

    Met betrekking tot de recente ontwikkelingen en nieuwsberichten omtrent extra kosten voor VoIP en chat applicaties bij een kpn abonnement ben ik mij af gaan vragen waarom hier geen bezwaar voor wordt aangetekend. 

    Het hele idee van een smartphone met alternatieven voor bellen en smsen is hiermee helemaal verdwenen en heeft KPN alsnog de mogelijkheid om ongestraft de zakken van de klant uit te kloppen met dit dictatoriale gedrag! Er wordt een significant bedrag betaald voor een abonnement plus toestel, wordt contractueel vastgelegd en voor getekend en naderhand worden dit soort geldkloppende acties goedgekeurd. Men kiest voor een abonnement omdat het bijvoorbeeld als een goeie deal wordt aangekondigd! Hoe kan KPN ongestraft een extra betaalmiddel inzetten en het abonnement op die manier aanpassen zodat de klant geen keus heeft en maar moet betalen?

    Dit is toch gewoon oplichting? Heb je als klant zijnde nog de mogelijkheid om bezwaar te maken omtrent deze veranderingen?

    Met vriendelijke groet,

    V. M

  29. Goed bezig Eelco Blok!

  30. Als ze dit doorzetten bij de KPN gaan ze heel veel klanten verliezen en hoe willen ze dit gaan controleren dan en als dit doorgaat dan stap ik gelijk op “wat een topnetwerk zeg”

  31. Mij benieuwen of de dochter bedrijven hierin meegaan. Zit bij Telfort…

  32. Nu vraag ik mij af hoe KPN dit gaat handhaven? Is er ook geen jailbreak programma gelijk aan IP Firewall die in tegenstelling tot het ingaande het uitgaande verkeer beheerd?

    T-Mobile ziet dat je tethered omdat je bijvoorbeeld de PC client van Safari gebruikt. Wanneer dit te manipuleren is, het gegeven dat ik bijvoorbeeld Skype (mobiele versie) gebruik, kan KPN dit toch niet controleren/ handhaven?

  33. Dit kan niet voor lopende abonementen gelden, alleen voor nieuwe, daarnaast valt het makkelijk te omzijlen.

    Het is eveneens onrechtmatig omdat KPN op deze manier oneerlijke concurrentie veroorzaakt. door deze heffingen kunnen applicatie ontwikkelaars zoals de jongens die whatsapp de wereld in hebben geholpen centjes mislopen, en dat mag niet van Europa…ook al vind de opta het een goed idee….dus

  34. Zo gaan de klanten toch alleen maar weg bij KPN? Krijgen ze nog minder omzet! KPN fail!

  35. 10 jaar terug in de tijd?

  36. Vlak Tmobile niet uit, een I abbo is 100% duurder geworden. Kun je makkelijker over je limiet heen. Het zat er aan te komen meer data dan tikken. Het zal straks wel een behoorlijk geshop worden bij het einde van de abbo’s

  37. Voor de klanten die aan KPN vastzitten: gebruik 3G unrestrictor (jailbreak)
    Voor alle anderen: OVERSTAPPEN!

  38. Ben benieuwd of dit dan ook voor Telfort gaat gelden…

  39. Dit is toch niet te geloven..
    Blij dat ik bij T-Mobile zit.

  40. Ben ik blij dat ik bij t-mobile zit!

  41. 1 waar blijft de consumentenbond?
    2 mensen met een contract nu moeten die nu oppeens bijbetalen ?
    3 kijken ze nu niet welke data je verstuurd? Dus overtreden ze geen privacy wetteb
    4 waarom gaat opta akkoord?
    5 hoe staat vodafone er tegen over dit zijn in mijn ogen ook best geldwolven

  42. welkom terug bij t-mobile jongens, ghehehe
    want dit is echt kansloos

  43. Gelukkig zit ik bij Vodafone !

  44. Ik bel en sms genoeg om elke maand 200 erover te zijn. Moet wel grap zijn

  45. 1 waar blijft de consumentenbond?
    2 mensen met een contract nu moeten die nu oppeens bijbetalen ?
    3 kijken ze nu niet welke data je verstuurd? Dus overtreden ze geen privacy wetteb
    4 waarom gaat opta akkoord?
    5 hoe staat vodafone er tegen over dit zijn in
    mijn ogen ook best geldwolven
    6 is het mogelijk om bijv dmv ssl data te versturen dat kpn helemaal niks ziet
    7 hoe zit het met pingen op de BB

  46. @ Gert-Jan is dat net zo iets als my3g??

  47. Hahahahaha wss zal 9 vd 10 die deze diensten gebruiken gelijk hun abbo afzeggen. Zou ik ook doen jezus wat een afzetters

  48. Stelletje bloedzuigers zijn het! Als de andere profiders dit maar niet gaan doen!

  49. ze zullen dan echt het datatraffic moeten gaan monitoren, nogal een privact dingetje.

    Het gaat trouwens ook grappig worden met wifi hebben of niet, je gaat voor onverwachte kosten staan als je wifi bereik in de tuin even weg valt en je net een whatsappje stuurt. Beetje alsof je op de grens met duitsland woont en moet opletten dat je op de juiste telefoonpaal aangemeld bent.

    Kansloze actie, het enige geld wat ze hiermee gaan verdienen is de besparing van administratiekosten voor de mobiele klanten…

    edit: Een workaround zou zijn de dns verwijzing van whatsapp spoofen (in je iphone) naar een andere server; Enige wijze waarop kpn kan zien dat je whatsappt (als het SSL is) is de server waarnaartoe verbonden wordt vergelijken met een lijst van whatsapp servers. Als je dat via een andere server laat proxyen, wellicht zelfs een repeater thuis ofzo, kunnen ze niet zien dat je eigenlijk whatsappt.

  50. Ik neem aan dat de € 31 miljoen die vriend Scheepbouwer (die geweldige altruïst, die ‘t allemaal voor “ons” klanten deed) de afgelopen jaren bij KPN heeft opgestreken onderdeel van de verliesgevende exploitatie uitmaken…
    En dat daarom nu ook 3000-4000 man weg moeten ?

    Lekker bezig Adje, altijd dichtbij – alleen nu even niet.

  51. Tmobile is zo slecht nog niet..

  52. Wat loopt iedereen weer toch als schaapjes achter een mediabericht aan. Denken jullie nu echt dat het zover zal lopen. Dit kudde gedrag en altijd alles voor niks willen hebben is ook weer iets typisch Nederlands trouwens. Geen wonder dat KPN het in het buitenland beter doet.

  53. Tsja… ik zal mijn huidige KPN contract (nog een jaar) uitdienen, maar daarna stap ik dan wel over op een andere provider. Ik vond KPN sowieso al erg duur, maar door middel van Whatsapp kon je tenminste nog gratis chatten/sms’en. Als dat verleden tijd wordt ga ik op zoek naar een andere provider.
    Begrijp dat ze het niet leuk vinden inkomsten mis te lopen, maar zo’n gigantisch concern dat zoveel miljoenen winst maakt op mobiele telefonie is eigenlijk toch echt niet meer van deze tijd. Net zoals winkels als Free Record Shop, overigens.

    Ik zie het wel voor mij dat je over een aantal jaar alleen nog mobiele internetproviders hebt (internet tegen een vast, relatief laag maandbedrag), en dat alle (mobiele) telefoongesprekken en berichten via internet lopen.

  54. ik moet zo lachen om deze berichten.

    het mag toch duidelijk zijn dat het bedrijven enkel en alleen gaat om GELD!!!
    En dat komt door HONGERIGE AANDEELHOUDERS en TOPBESTUURDERS die maar aan 1 ding denken en dat is: HUN EIGEN PORTOMONEE !!

    Dat dit ten koste gaat van bijvoorbeeld werknemers, het aanzien van het bedrijf en de klant, dat is van GEEN BETEKENIS.

    De gemiddelde topbestuurder zit er 2 jaar en wil in die twee jaar zoveel mogelijk binnen harken.

    Let wel, ik heb niets tegen commercieel denken en doen van bedrijven maar het lijkt wel of ze alleen maar met een grote moker in een servieskast kunnen slaan.
    Ondanks dat de banken en verzekeraars hebben laten zien hoe het NIET moet en welke schade het aanricht voor je merk en naamsbekendheid, blijft men maar stuntelen en de bekende paden bewandelen.

    Als ze willen weten wat echte klantenservice is dan daag ik ze bij deze uit contact op te nemen.
    ( vsp@live.nl )

  55. Ben benieuwd hoelang t nog duurt voor ook vodafone en t-mobile gebruikers dit voor de kiezen krijgen.. (heb zelf t-mobile)

  56. De vraag is, wat houdt je uiteindelijk databundel nog in? Want mogen we geen What’s App gebruiken, dan zoeken we wel naar een ander alternatief zolang KPN dat ook niet blokkeert. Op het moment dat KPN zoveel App’s heeft geblokkeerd is er altijd nog e-mail. En als we ook daar apart voor mogen betalen, dan denk ik dat er niet veel meer overblijft van internet op je mobiel.

    In de ergste mate zie ik dit nog wel eens uitlopen tot een halt van internet op je mobiel.

  57. en hier is mee aangetoond dat er dus een deep packet inspection plaatsvindt op het internetverkeer. Dat was toch wettelijk verboden.
    Wat jij op de ip-trein mikt is niet relevant voor het feitelijke transport. Maar nu mag er toch voor de verschillende pakketjes die je er op gooit een gedifferentieerd tarief worden geheven. Dat is eigenlijk té gek voor woorden. Arme KPN, ze kunnen de veranderende wereld niet bijhouden, er moeten 5000 man buitengekegeld worden en omdat we een zo zielig verkapt staatsbedrijf zijn en alle afluistertechnieken uitproberen voor de USA moeten we geld blijven verdienen. Dus gaan we gewoon heffen, (lees: dit is gewoon een belasting) voor het gebruik van facebook, whatsapp etc via onze IP-trein. WTF, het moet niet gekker worden. En de consument gaat dit gewoon weer slikken in z’n slaafsheid met het gevolg dat straks iedereen dit gaat doen!!

    Tip: mocht je bij KPN zitten: opzeggen die handel. Wie niet meekan in een snel veranderende technologische wereld heeft geen bestaansrecht en kan maar beter zo snel mogelijk van de markt verdwijnen … Bovendien, wat heeft een telecom provider überhaupt van doen met het feit HOE jij hun IP-trein gebruikt die overigens zowieso al 150 keer te duur is……

    Neelie: dit is écht iets voor jou om je tanden in te zetten!

  58. Met de komende wijzigingen door KPN en T-Mobile wordt het wel heel gemakkelijk klanten scoren voor Vodafone.
    Die lachen zich in hun vuistjes..tenzij die uiteraard ook nog met klantonvriendelijke wijzigingen komen.

    De klant is weer eens de dupe van de miljoenen bonussen en aandeelhouders. Bij ons moeten de centen weer vandaan komen om tegenvallers wef te werken.. Zucht

  59. Ik wilde mn T-Mobile abo opzeggen en naar KPN verkassen maar mischien is Vodafone toch een betere oplossing!!
    KPN=uitzuigers

  60. Ik dacht dat t-mobile rare sprongen kon maken maar KPN gaat ook lekker. Gaan we toch gewoon voipen en chatten over een constante VPN verbinding via kantoor 😉

  61. Origineel geplaatst door Gert-Jan
    Stelletje bloedzuigers zijn het! Als de andere profiders dit maar niet gaan doen!

    Idd, Hoop niet dat dit een standaard word!!!!

  62. @Daan:

    Inderdaad. KPN heeft het verprutst! Stap dan uit die markt, maar ga niet lopen zeiken als het klantgedrag ineens wijzigt!

  63. Zou dit alleen voor IOS zijn of ook voor android en Blackberry?

  64. nee, dit kunnen ze toch gewoon niet menen?! gelukkig zit ik bij t-mobile ;D

  65. Even dat iedereen ‘t weet, My3G en 3G Unrestrictor hebben hier compleet niks mee te maken. Het enige wat die apps doen is iOS laten denken dat je op Wifi zit terwijl je op je 3G netwerk zit.

  66. Gaat een beetje op de BB lijken dan. Dan kan je deze apps ook alleen gebruiken als je extra betaald. Hallo Vodafone en in zekere maten ook t-mobile 🙂

  67. In plaats van innovatieve ideeën te ontwikkelen en voorop te lopen gaat KPN het soort gebruik belasten om hun kop boven water te houden?

    In plaats van bedrijven kopen zou KPN misschien wat Creativiteit moeten kopen…

  68. Voor de mensen die denken dat dit alleen voor nieuwe abonnementen gaat gelden heb ik slecht nieuws. Kennelijk staat nu al in de voorwaarden dat Voip en SMS diensten over IP niet toegestaan zijn. Ze worden alleen nu oogluikend toegestaan.

    Dit betekend dat er geen sprake is van verandering van de voorwaarden, wat betekend dat je niet je bestaande contract kan opzeggen.

  69. Ik was sterk aan het overwegen om mijn volgende iPhone abonnement bij KPN af te sluiten. Ik heb me zojuist bedacht en ik denk velen met mij.

  70. Snap best dat KPN in wil spelen op het veranderende gedrag, maar toch niet op deze manier? Beetje meeliften of het succes van bestaand apps? als ze nou zelf met een innovatieve dienst komen of iets dergelijks..

  71. KPN zit in nood. Dat was eerder al duidelijk. En nu graven ze hun eigen graf. Feest…!

    Ik kan er echt niet mee zitten. KPN was sowieso het laatste Nederlandse netwerk waar ik aan zou denken om me aan te melden. Die arrogante ‘wij kunnen alles maken’ houding van ze komt me al jaren de strot uit! Dit bewijst maar weer eens mijn gevoel.

    Succes KPN! Nog even en we zijn van u verlost!

  72. Origineel geplaatst door Fatboysmart: Voor de mensen die denken dat dit alleen voor nieuwe abonnementen gaat gelden heb ik slecht nieuws. Kennelijk staat nu al in de voorwaarden dat Voip en SMS diensten over IP niet toegestaan zijn. Ze worden alleen nu oogluikend toegestaan.

    Dit betekend dat er geen sprake is van verandering van de voorwaarden, wat betekend dat je niet je bestaande contract kan opzeggen.

    Echt waar? Hoe zit dat met zakelijke abbo’s die geen bel- of sms bundel hebben maar alleen databundel?

  73. Ook mijn abonnement bij T-Mobile (hier en daar eens 3g bereik, nu bij een nieuw i-abonnement 2 maal zoveel betalen en een datacap van 1 gig, daarna al helemaal geen snelheid meer) loopt bijna af. Dacht over KPN, maar dat gaat ‘m dus bij deze niet worden. Ben al met bellen en internet weg daar. Ze zijn een klant kwijt voor het leven, dat is zeker.
    Je kunt er overigens donder op zeggen dat ook de andere providers hiervan wel een graantje gaan meepikken. Conclusie: (On)beperkt internet ja, maar: Geen leuke dingen doen of bekijken, niet chatten. Je mag dus alles met je internetverbinding, als je er maar geen nuttig gebruik van maakt. Lutsers zijn het. Dus.

  74. Grappig dat iedereen nu al schreeuwt dat het niet kan en bla bla.. Vodafone doet dit al langer volgens mij, je hebt ook een voip bundel als ik het goed heb.

    Verder is niet eens bekend hoe duur dit geintje gaat worden, straks is het maar een paar euro..

  75. Das pech, KPN abonnement weg.

  76. Origineel geplaatst door Makstra
    Das pech, KPN abonnement weg.

    En deze: Mobiel internet van KPN? Ik denk dat ik letterlijk wég van ben.

  77. Hoppa hier een linkje! Ook voor mensen met een bestaande abbo zijn de @#$&* !

  78. Mensen verklaarden me voor gek dat ik geen KPN abonnement zou afsluiten en een T-Mobile had genomen.

    Blijkbaar heb ik toch de goeie gekozen, wie het laatst lacht…

  79. Origineel geplaatst door Hans: Hoppa hier een linkje! Ook voor mensen met een bestaande abbo zijn de @#$&* !

    Ik krijg de melding dat de pagina niet bestaat..

  80. tja, voor Nederlanders moet alles natuurlijk gratis blijven, muziek, films en games lekker jatten van internet, telefoneren gratis etc etc. ach en chatten, reden te meer om je vrienden eens op te zoeken ipv op je luie reet achter de pc of telefoon te zitten

  81. Origineel geplaatst door zilli
    Ik krijg de melding dat de pagina niet bestaat..

    Zo dan: http://tinyurl.com/3vrcqjk

  82. Straks moet je ook nog betalen voor emailen.

  83. Haha KPN is dom bezig…
    Laten we hopen dat T-Mobile ook niet zoiets doms gaat doen anders doeii doeii 2 abonnementen

    Ps. Als goed is kan je wel per direct je abonnement opzeggen wanneer KPN deze verandering door brengt!

  84. T-Mobile lacht hard. Al die gasten die over gingen van t mo naar mr KPN zullen er nu denk ik een klein beetje spijt hebben.
    Ik blijf mooi (tot nu toe ) bij T-Mobile. Abonnement is zo afgelopen en dan neem ik nu een 1 jarig abo met nieuwe iPhone.
    No stress

  85. Als ik de berichtgeving volg en interviews op TV zie heeft KPN gewoon jaren zitten slapen. ‘We hebben het aan zien komen maar niet zo snel’. Zoals bij zoveel grote bedrijven is innovatiekracht ver te zoeken. Niet alleen mobiele gebruikers worden geslachtofferd, ook 3 a 4000 medewerkers kunnen hun biezen pakken.

    Voor de mensen die ‘blij zijn dat ze niet bij KPN zitten’ en ‘zo snel mogelijk bij KPN weggaan en het abbo wel even over gaan zetten’. Wakeup!

    Denken jullie nou echt dat andere providers niet volgen?

  86. Begin allemaal maar vast te schrijven:

    Indien een Contractant een wijziging, die betrekking heeft op een door hem
    afgenomen Dienst, niet wenst te accepteren, kan hij de overeenkomst met
    betrekking tot die Dienst schriftelijk beëindigen met ingang van de datum
    waarop de wijziging kracht wordt. De schriftelijke opzegging dient voor de
    ingangsdatum van de wijziging door kpn te zijn ontvangen.

  87. Dit zou een zeer domme actie zijn van kpn, dan gaat dus iedereen hun abonnement opzeggen en naar een provider die dit soort vreemde zaken niet doet. Het hek is toch al van de dam, waarom niet innoveren en iets anders bedenken dan zoiets doms te gaan doen. Ze graven hun eigen graf.

  88. Als KPN dit Serieus door gaat voeren zien ze mij nooit meer terug zodra ik kan overstappen

  89. Kpn = slecht…

    Als veel klanten van kpn naar t-mobile gaan…. Gaat t-mobile misschien meer investeren in 3g netwerken en weer onbeperkt internet aanbieden?

    Ik ben klant van kpn (iphone) en t-mobile = ipad En t is snel, en betrouwbaar!!

    Mocht iemand van kpn dit lezen IK EN VELEN ANDEREN KLANTEN GAAN WEG!!!!

  90. BELACHELIJK dat ze dat gaan doen!!!

  91. Wat een onzin zeg! Je koopt toch een iPhone voor de apps e.d. Dat zit toch al bij de prijs. Dat is alsof je een vliegticket koopt en vervolgens nog een bij moet betalen omdat er brandstof in het vliegtuis zit!

  92. Denk maar niet dat je er onder uit komt als je sowieso na 01-01-2011 een abbo heb afgesloten met internetbundel:

    ‘Internetbundels zijn niet bedoeld voor VOIP (Voice over IP) of SMSoIP (SMS over IP) diensten. KPN
    behoudt zich het recht voor om maatregelen te nemen omtrent het gebruik van VOIP en SMSoIP
    diensten met gebruikmaking van Internetbundels.’

    Bron: KPN: Aanvullende voorwaarden voor internetbundels

  93. Origineel geplaatst door eric
    tja, voor Nederlanders moet alles natuurlijk gratis blijven, muziek, films en games lekker jatten van internet, telefoneren gratis etc etc. ach en chatten, reden te meer om je vrienden eens op te zoeken ipv op je luie reet achter de pc of telefoon te zitten

    Jij begrijpt er niets van. Je koopt internet je gebruikt internet. KPN denkt hmmm we hebben niet zo veel winst dit jaar, laten we mensen die via het al ingekochte internet Abo nog even extra afzetten. Doormiddel van een chat tax. Heeft niets met gratis of jatten te maken. Ik zou heel graag voor goede dekking en sneller onbeperkt internet 20-25€ willen betalen maar dan wil ik er een prepaid kaart bij en niet verplicht worden om een abonement af te sluiten en ernaast internet aangezien ik nooit bel.

  94. Dit moet toch niet gekkker worden he .. Als je de malle naar vodafone!

  95. Internet bundels zijn bedoeld voor communicatie over IP. OF dit pakketje IP data nu VOIP of HTTP data bevat maakt niet uit. IP verkeer is IP verkeer.

  96. Op 10 mei weten we meer volgens NU.nl.. Ben erg benieuwd welke nieuwe bundels er nu weer bij komen.. ‘Ben jij een fanatieke socializer en twitter, ping, whatsapp, facebook, skype en viber jij graag? Dan is het nieuwe ‘Social Bundel’ wat voor jou! Voor 15 euro in de maand kan je hier gebruik van maken!’ Voorwaarden: max aantal mb’s, minuten etc.. Oh misschien breng ik ze hier mee nog op gekke ideeen 😉

  97. Wat zijn jullie allemaal aan het kakkelen?
    Zullen we de nieuwe voorwaarden met de daarbijbehorende prijzen afwachten!

  98. Zou T-mobile zo niet naar net only abonnementen toe werken?

  99. Burgers en bedrijven in de Europese Unie hebben recht op een open en neutraal internet. Er mogen geen verborgen beperkingen zijn. Gebruikers moeten kunnen rekenen op de snelheden die door de aanbieders zijn beloofd.
    Dat benadrukte Europees Commissaris Neelie Kroes (Digitale Agenda) dinsdag. Zij sluit maatregelen niet uit als de aanbieders de nieuwe Europese telecomregels niet nakomen die vanaf 25 mei gaan gelden.

    De aanbieders moeten hun klanten correct informeren. Zij mogen geen internetverkeer blokkeren of afknijpen, bijvoorbeeld van spraakdiensten zoals Skype of bepaalde websites. Ook moeten klanten binnen één werkdag kunnen overstappen.

    Kroes kondigde aan de naleving van de nieuwe regels streng in de gaten te houden.

    Bron: Telegraaf

  100. Beetje suffe actie. Eerst hebben ze ons binnen zitten halen met goedkope internet bundels, en nu we allemaal lekker gebruik aan het maken zijn van die bundels draaien ze het weer om.

  101. Dan klinkt die actie van T-mobile, dat je na 1GB data, 76kb/s snelheid krijgt, en tot die 1GB 7,2Mbit, maar zonder extra kosten, toch ineens als muziek in de oren. 🙂

  102. 10jaar KPN klant maar als het echt zover komt ben ik ook weg! *****

  103. Well kpn is not dutch anyway its spanish owned by telfonica so no suprise they just want money, be interesting to see how kpn can block one app and not another , another good reason to jailbreak

  104. Ik heb mijn KPN abbonement eind Oktober afgesloten omdat KPN voor nog minder dan een tientje onbeperkt internet had bij een HTC Desire HD, die ik dan wel via coolblue afgesloten heb.

    Mochten ze het bij bestaande abonnementen doorvoeren dan ontbind ik mijn contract en dan heb ik heel goedkoop mijn smartphone.

  105. Het enige waar ik bang voor ben: waarom durft KPN dit te zeggen. Het staat bijna gelijk aan zelfmoord. Wat weet KPN wat wij niet weten? Ga dit landelijk beleid worden? Zijn er hele stiekeme afspraken gemaakt tussen de boevenbazen van de telecom providers? Waarom durf je anders zo opzichtig je eigen glazen zo hard in te gooien. De provider die dit soort zaken niet extra gaat belasten wordt in ieder geval de grote winnaar en krijgt maandelijks mijn centjes. De provider wie dit idiote idee doorvoert in ieder geval niet!!!

  106. Origineel geplaatst door vxp
    ( vsp@live.nl )

    hahaha en wie mag jij dan wezen. haha
    1 de bestuursleden gaan hier echt niet zitten kijken om daarop te reageren.

    2 ga gauw fietsen met je hoog in je bol hebben.

  107. Wat ben ik blij dat ik bij T-Mobile zit zeg. Het lijkt wel op een 1 april grap die 20 dagen te laat is.

    KPN is blijkbaar de kluts kwijt. Dit kunnen zij niet menen.
    Als de omzet tegenvalt dan bied je zoals T-Mobile toch een onbeperkte bundel aan? Zo trek je juist nog meer klanten aan maar blijkbaar wil KPN gewoon failliet gaan.

  108. Haha wat een grap! Nu is T-Mobile ineens zo slecht nog niet :p iedereen met hangende pootjes terug naar T-mobile?

  109. Lijkt me logisch dat KPN dan na de zomer in reclame over die abbonnementen het niet over *Inter*net mag hebben.

  110. Straks is tele2 een van de weinige providers die onb. Internet aanbied, en dan gaan ze pas echt binnenlopen.. Dan zit t-mobile,vodafone en KPN (als die dan al niet ten onder is) te huilen omdat ze hun benussen niet kunnen betalen. Tele2 is volgens mij bezig aan een opmars, binnenkort komen er blackberry’s en sinds kort bieden ze blackberry internet aan, dus zulke regelingen als hierboven zullen dan wel achter wegen gelaten worden denk ik. bovendien bied tele2 ook basistoestellen aan waardoor de minder techneutishe mensen onder ons zich alsnog pretig voelen bij het netwerk. Alleen moet tele2 zijn telefoonaanbod vaker refreshen vindt ik. Zo kan ik nergens een iphone of een htc desire hd vinden

  111. Jajaja ik heb ooit bij dit droevige bedrijf gewerkt, ben blij dat ik destijds zelf ben weg gegaan en daarna alles wat met KPN te maken had de deur uit heb gedaan! Tjuuus KPN!

  112. Hmm, ik denk dat John’s Phone ineens heeel retro-hip gaat worden dan. Dag mobiel internet! Snap niet dat providers niet meer investeren in data-abo’s. Bellen en smssen is zo 1992. Mensen blijven zo in t verleden hangen, denk eens vooruit! Deed Apple ook met z’n iPhone, en zie t succes. Nee lekker blijven hangen in; vroeger was alles beter. Tijd voor pensioen voor wat KPN-types…

  113. KPN is k*t! Gelukkig heb ik T-mobile!

  114. Over een half jaar in het nieuws,

    KPN sluit meer dan de helft van al zijn vestigingen. Daar tegenover maken Vodafone en Tmobile een omzet van 50%.

    Dit word het einde van KPN…

  115. Mooi he? Jarenlang konden telco’s cashen door dikke bedragen te vragen voor iets wat ze feitelijk geen ene cent kost. SMS was namelijk een feature die aanvankelijk nooit bedoeld was om door de consument benut te worden.

    SMS wordt verstuurd in het dataverkeer wat toch al noodzakelijk is om de verbinding met een cel toren te houden. Omgerekend kost het versturen van een SMS in ieder geval minder dan een duizendste van 1 cent. Dus tel uit je winst.

    Consumenten worden wakker en gaan alternatieven gebruiken. Dikke SMS bundels worden van de abbo’s gehaald want met die internet bundel kan het ook prima. Nu blijkt dat smart phones ietsje meer data zuipen dan verwacht. (Nog steeds gemiddeld ruim binnen 1 GB per klant per maand.) Alle netwerken overbelast en dus moet er fors geïnvesteerd worden. En daar loopt het scheef. Het kost telco’s op dit moment meer dan dat het oplevert. Vandaar dat ze van dit soort acties uitvreten. Ik kan het goed begrijpen, immers het zijn bedrijven en geen non-profit instellingen.

    Maar waarom dan op zo’n slinkse wijze? Zeg dan gewoon: “Jongens, sorry, alle internet bundels worden 5 euro duurder en als je over een X hoeveelheid data heengaat in 1 maand, dan knijpen we je snelheid, kun je nog wel mail ophalen en normale dingen doen. Enkel de echte data varkens gaan dan wat minder.”

    Maar nee, de vette ruif genaamd SMS heeft vet en lui gemaakt.

  116. Sjonge jonge.. Waarom denken de grootste bedrijven zo dom? Ze krijgen het geld van de bundel toch? Ongeacht of het tegoed verbruikt wordt of niet.. Ik vergelijk et voor de dombo’s van een managers van KPN met de kermis: als die de prijs omlaag zouden doen van een ritje achtbaan, ipv 3€ maar 1,50 dan ligt wellicht hun break even point iets hoger.. Maar ze hebben À. Veel meer klanten want iedereen Wil nu wel een ritje in hun achtbaan.. En B. Ze zijn verzekerd van continuïteit want klanten komen de volgende keer weer een ritje doen. Wat gebeurt er op dit moment? De kermis loopt op dit moment leeg. Dat is hetzelfde als wat met KPN gaat gebeuren. En als ik me niet zou vergissen met de hele telcom markt als ze dit idee gaan volgen.

  117. Goed nieuws voor concurrerende providers, niemand hoeft meer iets met KPN (dat zal de cijfers ten goede komen)!

  118. Leest niemand meer?

    “Naar een idee van Maarten Reijnders (@rohy), met dank aan @Leon_V voor de selectie”

  119. Op zich toch apart….

    Je neemt een bundel om gebruik te mogen maken van het internet. Hieraan wordt een limiet gekoppeld, dus een maximaal aantal MB te gebruiken (meestal) en vervolgens mag je die alleen gebruiken voor dingen die door KPN worden goedgekeurd…

    Ben benieuwd of dit wel mag.

  120. Het is niet zo omdat iets met kleine letters in de voorwaarden staat vermeld dat je je contract niet kan opzeggen.

    Je mag er van uitgaan dat wanneer je een abonnement afsluit voor internet je ook gebruik kan maken van alle vormen van internetverkeer.

    Met kleine letters belangrijke zaken uitsluiten kan niet zomaar. Zo iets cruciaals hadden ze dan duidelijker moeten vermelden.

  121. Origineel geplaatst door JustOleg
    Origineel geplaatst door NillesDit gaat KPN veel klanten kosten.

    Duidelijk een teken waarom men bij KPN in Nederland moet bezuinigen. Ze zien al gebeuren dat ze klanten bij hun weg gaan xD

  122. Voor de mensen die denken dat T-Mobile en Vodafone achterblijven. Let op. Die komen er ook aan. Maar de marktleider moet beginnen anders graven ze hun eigen graf.
    Wat is er tegenwoordig nog GRATIS ??

  123. Wat ik me afvraag is dat er ook wordt gesproken over betalen voor streaming video. Volgens mij hoort YouTube etc. daar ook onder. Wat ik eigenlijk raar vind omdat dat gewoon internet gebruik is?!?!

    Het messaging konden we op wachten.. De consument verschuift zijn gebruik, dus de abbo’s ook. De andere providers gaan echt wel volgen, maar eerst wat klantjes van de KPN wegsnoepen ;).

    De huidige abbo’s van kpn zullen deze wijziging niet meekrijgen, omdat jij als consument dan in je recht staat om deze op te zeggen.

  124. Eerst laten ze ons allemaal een smartphone kopen in de ban dat je snel kan internetten en nu is hun doel berreikt en hun succes te groot waar ze niet mee om kunnen gaan dan gaan ze alles maar aanpassen

  125. Hoe werk je concurent in het zadel! T-mobile spint er garen bij
    Olie dom

  126. Dit is een hele slechte stap van KPN. KPN is sinds de millenium steeds slechter geworden vind ik. Het lijkt wel of KPN niet meer zo innoverend is en dat men niet meer mee kan concurreren met de andere grote telecombedrijven in Europa. Hoewel KPN vroeger best vooruitstrevend was. Wie kent de I-mode nog van KPN. Maar goed dat was uiteindelijk ook een flop.

    Ik denk denk dat KPN zich maar weer bezig moet gaan houden waar ze al een halve eeuw goed in zijn geweest, zich weer bezig houden met de huis-telefoons!

  127. Is dit nu geen contractbreuk ofzo? Want je tekend voor internet en opeens kan je niet meer gebruik maken van bepaalde opties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.