De Amerikaanse magazine-uitgevers Condé Nast, Hearst, Meredith, Time en News Corp hebben de iPad-app Next Issue uitgebracht. Door in deze app een abonnement voor 10 dollar per maand af te sluiten, kun je in totaal 39 magazines vanuit de app lezen. Tussen het aanbod vind je onder andere Wired, Fortune, Glamour en Elle. Bij een abonnement voor 15 dollar per maand mag je ook weekbladen en tabloids in de app lezen.
Next Issue biedt een abonnement 39 verschillende tijdschriften voor 10 of 15 dollar per maand. Hierdoor lijkt de app op diensten zoals Spotify, waarbij je voor een vast bedrag per maand toegang krijgt tot een groot aanbod aan muziek. Het aanbod van Next Issue zal naar verloop van tijd groeien: volgens Engadget hoopt de ontwikkelaar voor het einde van het jaar het aanbod te verdubbelen.
Om Next Issue te gebruiken heb je op het moment nog een Amerikaanse App Store-account nodig. Niet iedere iPad-bezitter kan daarom met de tijdschriftendienst aan de slag. De ontwikkelingen achter de app zijn echter interessant. In Nederland kijken uitgevers ook al een tijdje naar een soortgelijke dienst: in april bleek nog dat verschillende krantenuitgevers een soort van Spotify-dienst voor krantenartikelen overwegen, waarbij je een abonnement op verschillende kranten zou kunnen hebben. Hoe dit concreet zal worden ingevuld is nog niet duidelijk.
Downloaden: Next Issue (gratis, Amerikaanse App Store)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
WOW, wat een goed initiatief. Ik vind de abonnementsprijs eigenlijk relatief goedkoop gezien het grote aanbod. Ben benieuwd of dit in Nederland inderdaad van de grond kan komen… Je krijgt het principe van de leesmap zo weer in digitale vorm terug.
Inderdaad, een moderne leesmap. Zonder plukjes shag, vieze vegen en vochtkreukels waarvan je nooit wist of je lezende voorgangers die in bad of op het toilet hadden veroorzaakt.
En de afstand met de Nederlandse uitgevers wordt weer groter! Op deze manier krijg je veel meer mensen aan het lezen. Mensen die momenteel waarschijnlijk geen enkele magazine kopen. Extra omzet op deze manier en een veel grotere afzetmarkt voor de adverteerders.
Nederlandse uitgevers zien het internet/tablets nog steeds vanuit het half-leeg principe: internet is geen extra omzet en is een concurrent van hun papieren edities. Erg teleurstellend. Je zou verwachten dat in een klein, compact land als Nederland bedrijven flexibeler zouden zijn en sneller zouden inspelen op nieuwe kansen.
Dit is dus de toekomst.
oke en nu opschieten! nu een abonnement van 20 euro per maand om onbeperkt films te kijken in elk gewenst formaat! Hoppa! ik zit er klaar voor!!