In maart liet Apple tijdens een bijeenkomst zien hoe je vanuit iPhone-applicaties spullen kunt kopen, zoals een hansopje voor je virtuele huisdier of extra wapens in een schietspel. Ng:moco liet tijdens de bijeenkomst ook de FPS LiveFire zien, waarmee je een raket-lanceerinrichting kunt kopen. Op hun website hebben ze nu uitleg gegeven welke voortgang ze hebben geboekt en welke nadelen er kleven aan het kopen van spullen vanuit een game. Er zitten inmiddels meerdere wapens en kaarten in het systeem. Je naam, Combat Card en Rank Insigna worden bapaald op basis van je identiteit. Maar het gaat verder dan alleen het uitwisselen van statistieken.
De game bevat een inlogsysteem waarmee je een unieke identiteit krijgt, die aan allerlei zaken is gekoppeld. De Combat Card is een grafische weergave van je scores, die je bijvoorbeeld op je website kunt zetten. Sommige kleuren zijn alleen beschikbaar voor ervaren spelers, zodat je meteen de noobs kunt onderscheiden. Daarnaast kun je outfits kopen, zoals een amfibiepak of een gepantserd pak. Ng:moco werkt samen met artiesten uit het originele Halo-team zodat de pakken er ook nog mooi uitzien.
Meer info: ng:moco blog
Via: Touch Arcade
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Die screenshot herinnert mij aan de goeie ouwe Unreal Tournament 99 tijden..
Ik ben nog steeds tegen het “hoe meer je koopt, hoe beter je bent” principe. Uitbuiters.
Ng:moco
dan wordt het echt weer een top game !!!
al hun games zijn echt geweldig !!!
Ik ben het met Prana eens. Ik zal geen enkel spel kopen dat hier gebruik van maakt. Ik vind het uitbuiterij. Weet iemand of Apple ook een x-aantal % hiervan oppikt?
een noob is?
Newbie, beginneling.
Is moeilijk hè, vier letters in google intypen en op enter drukken…
haha
@iPhonefreak:
Haha, idd. Hier een
link dan maar..:marlinde:
Toen ik die screenshot zag moest ik aan Halo denken, stel je voor; Halo voor de iPhone 🙂
@rinus
Tuurlijk krijgt ook apple een (klein) deel van de koek. Het is ook via hun diensten dat het verkocht wordt.
dit was ook te zien in de 3.0 software presentatie
het is dus een spel van quake3 engine op de iPhone, denk ik :s
Ik bedoel maar, ontwikkelaars en Apple zullen er zoveel mogelijk uitslepen als het aan hun ligt. Nu ligt het aan de kopers of ze ermee wegkomen.