Nielsen: 32% van iPad-bezitters installeert nooit een app
Nielsen heeft 5.000 bezitters van een iPhone, iPad en Kindle ondervraagd en kwam tot interessante ontdekkingen. Zo blijkt dat 32% van de iPad-bezitters nog nooit een applicatie heeft geïnstalleerd. Uit de cijfers blijkt bijvoorbeeld dat 4% van de Amerikaanse huishoudens nu een tabletcomputer in huis heeft. Hoopgevend voor ontwikkelaars is dat het koopknopje makkelijk wordt gevonden: 5% installeert alleen gratis apps en 63% heeft de koopknop gevonden en schaft betaalde apps aan. De meest populaire categorieën zijn zoals verwacht games, boeken en muziek. Ook shoppen en nieuws doen het goed, maar sport en reizen waren nauwelijks populair bij de ondervraagden.
Nielsen vergeleek ook het mediagebruik op de iPhone en iPad. Daarbij bleek dat de iPad veel meer wordt gebruikt om boeken te lezen, tv-shows en films te kijken en magazines te lezen. Alleen bij het luisteren naar radioprogramma’s komen beide apparaten bij elkaar in de buurt:
Meer weten? Een samenvatting van het rapport is online te krijgen: Nielsen Connected Devices Summary Oct 2010 (PDF)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 22 reacties