iThemePark is de eerste native pretpark-applicatie, die binnenkort in de App Store verkrijgbaar zal zijn. iThemePark bevat all informatie over pretparken in Nederland en België: een samenvatting met afbeeldingen, adresgegevens, toegangsprijzen en een sterrenwaardering. De applicatie gaat €0,79 kosten. Er zijn alweer plannen voor een volgende versie (1.1), waarin meer landen in Europa toegevoegd gaan […]
Laat me raden, deze app is door een Belg ontwikkeld? Ik heb namelijk in de Efteling gewerkt, en daar is vaak de verhouding BE – NL ongeveer 50-50. Echt pretpark-volk volgens mij.
David Oppenheim
@Frank –
Nee , ik ben Rotterdammer (David) , Daan komt uit Haarlem en Owain in Den Haag
In ieder geval : gewoon Nederlanders 😉
Daarnaast beginnen we met NL & Belgie maar later gaan we heel europa op de kaart zetten en mischien daarbuiten.
Die screenshot is toch niet van de applicatie?
Anders mag er nog wel wat naar het design gekeken worden, lijkt me zo. Het oogt niet bepaald Apple-style.. 🙂
Daan
De Screenshot is van de applicatie, maar niet van een draaiende app… meer van een schets
De echte versie zal wel iets meer richting de apple kant gaan
Erp
Hebben jullie hier een marktonderzoekje naar gedaan of is dit in opdracht van de pretpark brancheorganisatie? Kan me niet voorstellen dat hier veel animo voor is. No offence.
DutchClick
@Erp: Vergis je niet… Ikzelf walg van pretparken, maar heb wel het idee dat er veel mensen met kinderen, danwel zelf met veel plezier pretparken bezoeken. Je hebt zelfs lui die vooral voor al die achtbanen gaan.
Maar dan moet de App wat meer informatie bevatten.
Zijn G en JP, per ongeluk ook niet van dat soort 😉 Staat me in de verte iets van bij.
Goed geïnformeerd 😉 (die link naar de Rollercoaster-database staat er niet voor niets :D)
Lars
Als je mensen dan nog laat invullen hoe lang de queues zijn voor de attractie waar ze staan te wachten wordt het al wat nuttiger (niet voor mij maar voor de achtbaanliefhebber 😉 )
Kun je mooi checken met GPS-coordinaten en dan opnemen in je database. Weet je tenminste waar je heem moet in zo’n ‘pret’park.
Erp
Daar wil ik als klant dan wel voor worden betaald. Dit gaat natuurlijk niemand doen.
Origineel geplaatst door Lars Als je mensen dan nog laat invullen hoe lang de queues zijn voor de attractie waar ze staan te wachten wordt het al wat nuttiger (niet voor mij maar voor de achtbaanliefhebber 😉 )
Kun je mooi checken met GPS-coordinaten en dan opnemen in je database. Weet je tenminste waar je heem moet in zo’n ‘pret’park.
DutchClick
Zijn G en JP, per ongeluk ook niet van dat soort 😉 Staat me in de verte iets van bij.
Goed geïnformeerd 😉 (die link naar de Rollercoaster-database staat er niet voor niets :D)
HaHa… Van Palm naar iPhone overgestoken, dan weet je waarschijnlijk genoeg…. 😉
Freek Lewestijn
Hoe kom je aan de benodigde info? Ga je zelf de pretfabrieken af?
David Oppenheim
Ik zou hier graag even op willen reageren.
Wij gaan ervoor zorgen dat je NIET via wifi verbonden hoeft te zijn maar slechts één download hoef te voeren.
Daarnaast kun je wifi wél gebruiken om berichten te versturen.
Ook zit er dankzij wifi een locolizer in zodat je weet waar je bent en waar het dichtsbijzijnde pretpark in de buurt staat. Stel je staat in de buurt van Villepinte, daar staan ong. 3 parken in de buurt : 2 disney parken en Parc Asterix.
Dan kijk je via je ipod (dankzij je localizer) welk park het dichstebij staat.
Informatie halen wij van andere pretparken sites. Waarom dan tóch een app maken?
Wellicht omdat je nu álle pretparken 24/7 in je zak hebt , waar je ook bent.
Wes
Ik hoop dat de Efteling goed vertegenwoordigd is. Of een aparte app en/of theme (met sounds) voor de Efteling
Freek Lewestijn
En welke preparksite’s bieden dan nu zo’n voorziening?
Ik kan volgens mij is er nog geen 1 site met alles erop?
Ik kan volgens mij is er nog geen 1 site met alles erop?
Hoe ga je dan werken met prijsveranderen updates?
Op pretparken.be (waar ik toevallig content manager van ben ;-)) vind je indicatie van de wachttrijd, ‘thrillgehalte’ thematisatie, gebaseerd op de mening van regelmatige pretparkbezoekers en stemgedrag van bezoekers. Dit geeft echter maar een idee over hoe de wachttijden tussen de attracties zich verhouden. De wachttijden variëren enorm van dag tot dag én van moment tot moment. De wachttijd van grote attracties vooraan het pretpark zullen ‘s morgens véél langer zijn dan ‘s avonds.
@David Oppenheim
Neem contact op (via ons contactform op de site) indien je geïnteresseerd bent in samenwerking (gegevens uit onze database plukken indien mogelijk).
Ben benieuwd wat dit wordt. ‘t Is iets waar ik zelf ook aan zat te denken, maar wegens gebrek aan kennis en tijd nooit verder aan dacht. Ben ook nogal sceptisch over de levensvatbaarheid van de app. De meeste mensen bezoeken pretparken nogal impulsief, ze slaan er meestal de site van het park niet op na (waardoor sommigen voor gesloten deuren komen te staan). Laat staan dat ze er speciaal een app voor gaan kopen en installeren. Maar ik kan natuurlijk ook helemaal verkeerd zitten.
Volgens mij moet je ergens een meerwaarde kunnen geven met de app tijdens het bezoek. In het Walt Disney Studio’s Park kon je vorig jaar de wachttijden op je GSM krijgen als je je in een Bluetooth zone bevond. (Dit werkte natuurlijk weer niet met een iphone, omdat die het protocol niet ondersteunde). De wachttijden in real-time bekijken kan echt een meerwaarde bieden.
Waar je misschien aan kan denken is een ‘gegidste rondleiding’, zodat je de drukke attracties ‘s ochtends kan vermijden en de kopers naar de rustigere attracties kan leiden.
Ik kan volgens mij is er nog geen 1 site met alles erop?
Hoe ga je dan werken met prijsveranderen updates?
Op pretparken.be (waar ik toevallig content manager van ben ;-)) vind je indicatie van de wachttrijd, ‘thrillgehalte’ thematisatie, gebaseerd op de mening van regelmatige pretparkbezoekers en stemgedrag van bezoekers. Dit geeft echter maar een idee over hoe de wachttijden tussen de attracties zich verhouden. De wachttijden variëren enorm van dag tot dag én van moment tot moment. De wachttijd van grote attracties vooraan het pretpark zullen ‘s morgens véél langer zijn dan ‘s avonds.
@David Oppenheim
Neem contact op (via ons contactform op de site) indien je geïnteresseerd bent in samenwerking (gegevens uit onze database plukken indien mogelijk).
Ben benieuwd wat dit wordt. ‘t Is iets waar ik zelf ook aan zat te denken, maar wegens gebrek aan kennis en tijd nooit verder aan dacht. Ben ook nogal sceptisch over de levensvatbaarheid van de app. De meeste mensen bezoeken pretparken nogal impulsief, ze slaan er meestal de site van het park niet op na (waardoor sommigen voor gesloten deuren komen te staan). Laat staan dat ze er speciaal een app voor gaan kopen en installeren. Maar ik kan natuurlijk ook helemaal verkeerd zitten.
Volgens mij moet je ergens een meerwaarde kunnen geven met de app tijdens het bezoek. In het Walt Disney Studio’s Park kon je vorig jaar de wachttijden op je GSM krijgen als je je in een Bluetooth zone bevond. (Dit werkte natuurlijk weer niet met een iphone, omdat die het protocol niet ondersteunde). De wachttijden in real-time bekijken kan echt een meerwaarde bieden.
Waar je misschien aan kan denken is een ‘gegidste rondleiding’, zodat je de drukke attracties ‘s ochtends kan vermijden en de kopers naar de rustigere attracties kan leiden.
Laat me raden, deze app is door een Belg ontwikkeld? Ik heb namelijk in de Efteling gewerkt, en daar is vaak de verhouding BE – NL ongeveer 50-50. Echt pretpark-volk volgens mij.
@Frank –
Nee , ik ben Rotterdammer (David) , Daan komt uit Haarlem en Owain in Den Haag
In ieder geval : gewoon Nederlanders 😉
Daarnaast beginnen we met NL & Belgie maar later gaan we heel europa op de kaart zetten en mischien daarbuiten.
Die screenshot is toch niet van de applicatie?
Anders mag er nog wel wat naar het design gekeken worden, lijkt me zo. Het oogt niet bepaald Apple-style.. 🙂
De Screenshot is van de applicatie, maar niet van een draaiende app… meer van een schets
De echte versie zal wel iets meer richting de apple kant gaan
Hebben jullie hier een marktonderzoekje naar gedaan of is dit in opdracht van de pretpark brancheorganisatie? Kan me niet voorstellen dat hier veel animo voor is. No offence.
@Erp: Vergis je niet… Ikzelf walg van pretparken, maar heb wel het idee dat er veel mensen met kinderen, danwel zelf met veel plezier pretparken bezoeken. Je hebt zelfs lui die vooral voor al die achtbanen gaan.
Maar dan moet de App wat meer informatie bevatten.
Zijn G en JP, per ongeluk ook niet van dat soort 😉 Staat me in de verte iets van bij.
Goed geïnformeerd 😉 (die link naar de Rollercoaster-database staat er niet voor niets :D)
Als je mensen dan nog laat invullen hoe lang de queues zijn voor de attractie waar ze staan te wachten wordt het al wat nuttiger (niet voor mij maar voor de achtbaanliefhebber 😉 )
Kun je mooi checken met GPS-coordinaten en dan opnemen in je database. Weet je tenminste waar je heem moet in zo’n ‘pret’park.
Daar wil ik als klant dan wel voor worden betaald. Dit gaat natuurlijk niemand doen.
HaHa… Van Palm naar iPhone overgestoken, dan weet je waarschijnlijk genoeg…. 😉
Hoe kom je aan de benodigde info? Ga je zelf de pretfabrieken af?
Ik zou hier graag even op willen reageren.
Wij gaan ervoor zorgen dat je NIET via wifi verbonden hoeft te zijn maar slechts één download hoef te voeren.
Daarnaast kun je wifi wél gebruiken om berichten te versturen.
Ook zit er dankzij wifi een locolizer in zodat je weet waar je bent en waar het dichtsbijzijnde pretpark in de buurt staat. Stel je staat in de buurt van Villepinte, daar staan ong. 3 parken in de buurt : 2 disney parken en Parc Asterix.
Dan kijk je via je ipod (dankzij je localizer) welk park het dichstebij staat.
Informatie halen wij van andere pretparken sites. Waarom dan tóch een app maken?
Wellicht omdat je nu álle pretparken 24/7 in je zak hebt , waar je ook bent.
Ik hoop dat de Efteling goed vertegenwoordigd is. Of een aparte app en/of theme (met sounds) voor de Efteling
En welke preparksite’s bieden dan nu zo’n voorziening?
Ik kan volgens mij is er nog geen 1 site met alles erop?
Hoe ga je dan werken met prijsveranderen updates?
Op pretparken.be (waar ik toevallig content manager van ben ;-)) vind je indicatie van de wachttrijd, ‘thrillgehalte’ thematisatie, gebaseerd op de mening van regelmatige pretparkbezoekers en stemgedrag van bezoekers. Dit geeft echter maar een idee over hoe de wachttijden tussen de attracties zich verhouden. De wachttijden variëren enorm van dag tot dag én van moment tot moment. De wachttijd van grote attracties vooraan het pretpark zullen ‘s morgens véél langer zijn dan ‘s avonds.
@David Oppenheim
Neem contact op (via ons contactform op de site) indien je geïnteresseerd bent in samenwerking (gegevens uit onze database plukken indien mogelijk).
Ben benieuwd wat dit wordt. ‘t Is iets waar ik zelf ook aan zat te denken, maar wegens gebrek aan kennis en tijd nooit verder aan dacht. Ben ook nogal sceptisch over de levensvatbaarheid van de app. De meeste mensen bezoeken pretparken nogal impulsief, ze slaan er meestal de site van het park niet op na (waardoor sommigen voor gesloten deuren komen te staan). Laat staan dat ze er speciaal een app voor gaan kopen en installeren. Maar ik kan natuurlijk ook helemaal verkeerd zitten.
Volgens mij moet je ergens een meerwaarde kunnen geven met de app tijdens het bezoek. In het Walt Disney Studio’s Park kon je vorig jaar de wachttijden op je GSM krijgen als je je in een Bluetooth zone bevond. (Dit werkte natuurlijk weer niet met een iphone, omdat die het protocol niet ondersteunde). De wachttijden in real-time bekijken kan echt een meerwaarde bieden.
Waar je misschien aan kan denken is een ‘gegidste rondleiding’, zodat je de drukke attracties ‘s ochtends kan vermijden en de kopers naar de rustigere attracties kan leiden.
Wat raar dat we allemaal van die micro functionaliteit apps krijgen. kan dat niet gewoon online, via een web app?
http://m.rides.nl
Ehm is dat niet themepark vision ;)?
juist 😀
Ik heb nick een mailtje gestuurd 🙂