Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 15 reacties
Rooligan
Pas overgestapt op Things op mijn Mac en iPhone. Tot op heden nog steeds de perfecte combi voor mij… In tegenstelling tot Nozbe wel betaald! En heeft dan ook geen context-functie…
Maar ziet er zowel op de desktop als op de iPhone erg gelikt uit.
ben ook nog op zoek naar de ideale GTD app, maar ook deze gaat ‘m niet worden…hij synct niet met iCal.
Om dezelfde reden is Things voorlopig ook afgevallen; die synct weliswaar met de desktopversie, en die wisselt gegevens uit met iCal, maar hetgaat over teveel schijven en is niet in te stellen zoals ik wil. Jammer, want hij spreekt me wel het meest aan.
Nog even over Nozbe; er zijn echt veel meer apps die werken met contexts, volgende acties en projecten hoor…dat is de basis van GTD, dus dat is niet uniek aan Nozbe.
Ik hou het op OmniFocus, heeft contexten, en ik werk dagelijks op twee of drie computers. Syncen kan dan via MobileMe, en als je geen wifi -verbinding hebt gaat het ook heel snel met 3G. Things heeft het nadeel dat je met desktop en iPhone in hetzelfde wifi-netwerk moet zitten. En dan moet je telkens (= per computer) de verbinding opnieuw autoriseren. OmniFocus synct altijd en overal.
sredlums
Origineel geplaatst door Rob Ik hou het op OmniFocus, heeft contexten, en ik werk dagelijks op twee of drie computers. Syncen kan dan via MobileMe, en als je geen wifi -verbinding hebt gaat het ook heel snel met 3G. Things heeft het nadeel dat je met desktop en iPhone in hetzelfde wifi-netwerk moet zitten. En dan moet je telkens (= per computer) de verbinding opnieuw autoriseren. OmniFocus synct altijd en overal.
Dat is 1 van de weinigen die ik (nog) niet geprobeerd heb. Vanwege de prijs, maar ook omdat ik bang ben dat ik daarmee meer m’n taken aan het behéren ben dan dat ik ze daadwerkelijk uitvoer…
Synct-ie eigenlijk alleen met de desktopvariant, of ook met iCal zelf?
Peerfineer
iemand bekend met toodledo? Werkt na eenmalige configuratie echt top met outlook’s taken. Inclusief autosync! en mooiste van alles: als je het met de webapp doet is het H E L E M A A L G R A T I S !
@sredlums: Ook ik ben na veschillende apps uitgeprobeerd te hebben (ook in desktop variant, vóór ik een iPhone had) , overgestapt op OmniFocus. OmniFocus synct via MobileMe tussen je desktops en je iPhone. Je kunt ook instellen om het met iCal te syncen.
sredlums
Origineel geplaatst door Steven @sredlums: Ook ik ben na veschillende apps uitgeprobeerd te hebben (ook in desktop variant, vóór ik een iPhone had) , overgestapt op OmniFocus. OmniFocus synct via MobileMe tussen je desktops en je iPhone. Je kunt ook instellen om het met iCal te syncen.
Bedankt voor de info, moet ik toch maar eens gaan testen misschien.
Nog een extra vraagje (de info op hun website wad vorige keer wat onduidelijk herinner ik me): heb je persé de desktopversie nodig om te syncen? Want ook die is nogal prijzig dacht ik…
Steven
Ja, je hebt om te syncen ook een desktopversie nodig. (Waarmee wil je anders syncen?) De desktop client biedt wel een aantal extra’s, zoals het toevoegen van bestanden aan een taak of een stuk tekst uit een mail of webpagina direct als taak toevoegen. En je kunt ook syncen met je collega’s binnen een project. Het is van alle GTD lijstjes de meest geavanceerde.
De desktopversie is persoonsgebonden (en niet Mac gebonden), zodat je het op meerdere Macs kunt installeren. Zolang je er maar één licentie tegelijk gebruikt.
Soundbite
Ik werk al langer met Things, na kort naar Omnifocus te hebben gekeken. En Things bevalt me prima. Wifi sync vind ik niet onoverkomelijk. Ik houdt mijn iPhone gesynced met m’n MacBook en die zijn vaak genoeg samen in een netwerk. Bovendien is Things volop in ontwikkeling dus daar is nog veel van te verwachten.
Met iCal, via MobileMe, zoals Mail dat bijvoorbeeld ook doet, dat zou ik het liefste hebben.
Ik wil al die extra toeters en bellen juist niet, ik heb namelijk nogal de neiging om dingen te ingewikkeld te maken, dus ik dwing mezelf om volgens het KISS principe te werken (Keep It Simple, Stupid!).
Eeyore
Voor mij is de winnaar nog steeds Ultimate Todos. Synchroniseert met Toodledo en is dus en (ultieme) gratis combinatie. Heeft als (enige) nadeel dat het geen projecten ondersteunt.
Op de website van Toodledo staat een vergelijking me de concurrentie. Nozbe komt daar ongeveer net zo slecht vanaf als het in mijn (korte) ervaring is.
Origineel geplaatst door Eeyore Voor mij is de winnaar nog steeds Ultimate Todos. Synchroniseert met Toodledo en is dus en (ultieme) gratis combinatie. Heeft als (enige) nadeel dat het geen projecten ondersteunt.Op de website van Toodledo staat een vergelijking me de concurrentie. Nozbe komt daar ongeveer net zo slecht vanaf als het in mijn (korte) ervaring is.http://www.toodledo.com/info/compare.php
Helaas maakt syncen met een webservice het voor mij niet ‘dus’ een ultieme combinatie.
Ik wil syncen met iCal op m’n computer…
michal
Ik heb ook Things. (Desktop en Iphone.)
En met een apple schript erbij kan ik vanuit Mail met een toesten combinatie een email direct in Things zetten.
Wil je weten hoe kijk dan op de forum van Things zelf.
Appigo’s Todo synct met Ical. (via appigo sync) Wel maakt het voor elke lijst een kalender aan. Bovendien kan je nog kiezen om te syncen met toodledo. Je kan een gratis lite versie downloaden om de app te testen.
Pas overgestapt op Things op mijn Mac en iPhone. Tot op heden nog steeds de perfecte combi voor mij… In tegenstelling tot Nozbe wel betaald! En heeft dan ook geen context-functie…
Maar ziet er zowel op de desktop als op de iPhone erg gelikt uit.
Things heeft ook mijn grote voorkeur!
ben ook nog op zoek naar de ideale GTD app, maar ook deze gaat ‘m niet worden…hij synct niet met iCal.
Om dezelfde reden is Things voorlopig ook afgevallen; die synct weliswaar met de desktopversie, en die wisselt gegevens uit met iCal, maar hetgaat over teveel schijven en is niet in te stellen zoals ik wil. Jammer, want hij spreekt me wel het meest aan.
Nog even over Nozbe; er zijn echt veel meer apps die werken met contexts, volgende acties en projecten hoor…dat is de basis van GTD, dus dat is niet uniek aan Nozbe.
Ik hou het op OmniFocus, heeft contexten, en ik werk dagelijks op twee of drie computers. Syncen kan dan via MobileMe, en als je geen wifi -verbinding hebt gaat het ook heel snel met 3G. Things heeft het nadeel dat je met desktop en iPhone in hetzelfde wifi-netwerk moet zitten. En dan moet je telkens (= per computer) de verbinding opnieuw autoriseren. OmniFocus synct altijd en overal.
Dat is 1 van de weinigen die ik (nog) niet geprobeerd heb. Vanwege de prijs, maar ook omdat ik bang ben dat ik daarmee meer m’n taken aan het behéren ben dan dat ik ze daadwerkelijk uitvoer…
Synct-ie eigenlijk alleen met de desktopvariant, of ook met iCal zelf?
iemand bekend met toodledo? Werkt na eenmalige configuratie echt top met outlook’s taken. Inclusief autosync! en mooiste van alles: als je het met de webapp doet is het H E L E M A A L G R A T I S !
lees hier voor hoe en wat
@sredlums: Ook ik ben na veschillende apps uitgeprobeerd te hebben (ook in desktop variant, vóór ik een iPhone had) , overgestapt op OmniFocus. OmniFocus synct via MobileMe tussen je desktops en je iPhone. Je kunt ook instellen om het met iCal te syncen.
Bedankt voor de info, moet ik toch maar eens gaan testen misschien.
Nog een extra vraagje (de info op hun website wad vorige keer wat onduidelijk herinner ik me): heb je persé de desktopversie nodig om te syncen? Want ook die is nogal prijzig dacht ik…
Ja, je hebt om te syncen ook een desktopversie nodig. (Waarmee wil je anders syncen?) De desktop client biedt wel een aantal extra’s, zoals het toevoegen van bestanden aan een taak of een stuk tekst uit een mail of webpagina direct als taak toevoegen. En je kunt ook syncen met je collega’s binnen een project. Het is van alle GTD lijstjes de meest geavanceerde.
De desktopversie is persoonsgebonden (en niet Mac gebonden), zodat je het op meerdere Macs kunt installeren. Zolang je er maar één licentie tegelijk gebruikt.
Ik werk al langer met Things, na kort naar Omnifocus te hebben gekeken. En Things bevalt me prima. Wifi sync vind ik niet onoverkomelijk. Ik houdt mijn iPhone gesynced met m’n MacBook en die zijn vaak genoeg samen in een netwerk. Bovendien is Things volop in ontwikkeling dus daar is nog veel van te verwachten.
Met iCal, via MobileMe, zoals Mail dat bijvoorbeeld ook doet, dat zou ik het liefste hebben.
Ik wil al die extra toeters en bellen juist niet, ik heb namelijk nogal de neiging om dingen te ingewikkeld te maken, dus ik dwing mezelf om volgens het KISS principe te werken (Keep It Simple, Stupid!).
Voor mij is de winnaar nog steeds Ultimate Todos. Synchroniseert met Toodledo en is dus en (ultieme) gratis combinatie. Heeft als (enige) nadeel dat het geen projecten ondersteunt.
Op de website van Toodledo staat een vergelijking me de concurrentie. Nozbe komt daar ongeveer net zo slecht vanaf als het in mijn (korte) ervaring is.
http://www.toodledo.com/info/compare.php
Helaas maakt syncen met een webservice het voor mij niet ‘dus’ een ultieme combinatie.
Ik wil syncen met iCal op m’n computer…
Ik heb ook Things. (Desktop en Iphone.)
En met een apple schript erbij kan ik vanuit Mail met een toesten combinatie een email direct in Things zetten.
Wil je weten hoe kijk dan op de forum van Things zelf.
Appigo’s Todo synct met Ical. (via appigo sync) Wel maakt het voor elke lijst een kalender aan. Bovendien kan je nog kiezen om te syncen met toodledo. Je kan een gratis lite versie downloaden om de app te testen.