Officiële Simyo-app toont nu historie en facturen

De officiële Mijn Simyo-app toont voortaan je bel- en internethistorie en je facturen.
Michel Lusthof -

Mijn SimyoTelecomaanbieder Simyo bracht in juni een eerste versie uit van de officiële Mijn Simyo-app. Die was toen nog beperkt tot het raadplegen van je belminuten/sms’jes en het dataverbruik. In versie 2.0 die vandaag is uitgebracht heeft Simyo een aantal nieuwe functies toegevoegd die eerder al waren aangekondigd. Zo kun je voortaan je bel-, sms- en internetgedrag opvragen en facturen in de app raadplegen.


Onder het nieuwe tabblad historie kun je voortaan zien wat je verbruik in het verleden geweest. Dit wordt, afhankelijk van je abonnement, opgesplitst in bellen, sms, internet en kosten. Standaard laat de app de laatste drie voorgaande maanden zien, maar als je je iPhone in landschapsweergave kantelt kun je het gehele voorgaande jaar zien. Bij het tabblad kosten zie je terug hoeveel kosten je binnen en buiten de bundel hebt gemaakt.

Mijn Simyo historieMijn Simyo facturen

Voorheen moest je je facturen opvragen via de website van Simyo, maar dat kan nu ook in de Mijn Simyo-app. Je kunt de facturen van de afgelopen twaalf maanden oproepen en je kunt meteen zien of ze al betaald zijn. Ook kun je door een maand te kiezen de PDF van de desbetreffende factuur weergeven. Die kun je helaas niet vanuit de app opslaan of afdrukken.

Verder is de app voorzien van een nieuw blauwgroen kleurtje en aangepast voor iOS 7. Het basisoverzicht waarin je terugvindt hoeveel tegoed je nog in je bundel hebt, laat voortaan met behulp van een stippellijntje zien hoeveel dagen het nog duurt tot je je nieuwe tegoed krijgt. Tot slot heeft Simyo nog een service-tab toegevoegd met een overzicht met meest gestelde vragen. Je gebruikt de Mijn Simyo-app met je Simyo-account waarmee je ook via simyo.nl inlogt. Het geldt alleen voor abonnees van de provider, niet voor prepaid-klanten.

Downloaden: Mijn Simyo (gratis, iPhone, iOS 5.0+)

Reacties: 6 reacties

  1. Top!

  2. Super update!

  3. Zeer blij met deze fraaie update inclusief iOS7 looks.
    Mooi facturen en kosten en bel/sms historie inzien. Eerder vandaag deed facturen deel het nog niet, maar ook dat werkt inmiddels top.
    Ik ben benieuwd of je nu ook automatisch ingelogd blijft ipv de max van 4 dagen.

    Het enige wat voor mij nog ontbreekt is aanpassen abonnement.

  4. Ik vind de update teven vallen, je ziet niet wat je kosten van de huidige maand zijn, alleen hoeveel je hebt verbruikt in je huidige bundel. Maar als je daar overheen bent heb je geen inzicht meer van de laatste status

  5. @Robin: Helemaal mee eens. Zet alleen wel mijn vraagtekens bij het resterende aantal MB’s. Lijkt dat ze fink afronden.
    Hoop dat het aanpassen van je abonnement ook nog komt, kan je alles regelen met de telefoon.

  6. @Vintcent: Ik heb zelf op dit moment geen 3G data bundel dus kan daar niet over meepraten. Ik heb praktisch constant WIFI op werk, thuis, bij vrienden en vakanties e.d.

    Het viel me overigens wel op dat ik wel de november kosten kan zien, maar nog niet de factuur maar uitgaande van de vorige uitgaves van de facturen moet die vandaag of morgen verschijnen op de site en in de app. Overigens vreemd genoeg is deze het dubbele qua kosten van mijn normale abonnement. Duidelijk even controleren als de factuur binnen is.

    @Beaux: Het zou inderdaad wel zeer handig zijn als in een volgende update net als op de site (Verbruik > huidige maand: december) je ook de huidige kosten van deze maand (december) kunt inzien.