App-analysebedrijf App Annie heeft een blik geworpen op Newsstand, de digitale kiosk van Apple. Volgens de onderzoekers is de omzet verviervoudigd sinds Newsstand van start ging. Vooral op de iPad worden veel tijdschriften gekocht: daar wordt driemaal zoveel omzet geboekt als op de iPhone. De VS is het land waar de meeste omzet wordt geboekt, China is het land met de meeste downloads. De omzet uit de Kiosk/Newsstand komt vrijwel geheel (99,5%) uit in-app aankopen. Van de Newsstand-apps biedt 88% de mogelijkheid om in-app aankopen te doen.
De overige 12% Newsstand-apps die geen in-app aankopen bieden, pakken het minder slim aan. Zij zijn goed voor maar 0,5% van de wereldwijde omzet. Op de iPhone zag App Annie een toename van 3200% sinds de lancering. Op de iPad zijn er minder gebruikers, maar ze kopen wel fors meer.
App Annie merkte op dat Newsstand vooral populair is bij traditionele printbedrijven, die hun tijdschriften nu digitaal beschikbaar stellen zoals New York Times, Cosmopolitan en The New Yorker. Start-ups die met iets compleet nieuws komen, zie je veel minder. Toch staat The Daily op de nummer 2-positie in de ranglijsten.
Nederland komt in de top van de ranglijstjes niet voor. Wel Noorwegen, Australië, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk. Wereldwijd ligt de gemiddelde omzet per app op $0,45 en in de VS ligt dat op $0,97. Manieren om extra geld te verdienen zijn buiten Newsstand te vinden: zo kondigde de New York Times aan om abonnementen via Flipboard te gaan aanbieden.
Via: Techcrunch
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 5 reacties