Ondanks gefaseerde uitrol toch problemen bij Mailbox-app
De Mailbox-app trok de aandacht omdat ze gebruikers maar mondjesmaat toegang gaven tot de app. Dat was nodig om te zorgen dat de servers de toestroom aan gebruikers konden verwerken. Het team achter Mailbox had het helemaal uitgedokterd. In blogpostings legden ze uit hoe ze de uitrol gepland hadden, zodat alles soepel zou verlopen. Maar het plan blijkt toch anders uit te pakken. De ontwikkelaars van Mailbox hebben in een nieuwe blogposting uitgelegd dat er synchronisatieproblemen zijn.
Zelfs als je een sterk internetsignaal hebt, kan het voorkomen dat e-mail niet direct binnenkomt. Gebruikers zien de foutmelding: “Having trouble connecting, please try again soon.” Het toelaten van nieuwe gebruikers is tijdelijk stilgelegd. Via Twitter geeft het team aan dat er al zo’n 10 uur problemen zijn.
Aanvankelijk reageerde het team met een opmerking dat er een ongebruikelijk serverprobleem was opgetreden:
http://twitter.com/mailbox/status/302115495082078209
Later veranderde dat in de boodschap dat er syncproblemen waren opgetreden:
http://twitter.com/mailbox/status/302122678117085184
Op de redactie merkten we eind van de middag al dat sommige mailtjes erg veel tijd nodig hadden om binnen te komen. CEO Gentry Underwood gaf eerder aan dat het bereikbaar houden van de server een behoorlijke verantwoordelijkheid is, waar hij wakker van ligt. Mensen zijn sterk afhankelijk van e-mail en willen niet een paar uur wachten. Ondertussen staan er ook nog een paar honderdduizend mensen in de wachtrij bij Mailbox.
Het berichtje op de website van Mailbox:
We’re currently seeing intermittent issues with our servers syncing mail. We’ve paused filling reservations so that we can focus on a fix.
If you’re currently using Mailbox, you’re most likely seeing a message that says “Having trouble connecting, please try again soon.” Don’t worry, any messages that you take action on or any new emails you create should not be lost. Once we have resolved the issue your Mailbox will simply update and process all actions you’ve taken inside the app.
The team is working on resolving this now, and we’ll let you know as soon as we’re filling reservations again. We hope to get things moving shortly.
Thank you for your patience,
The Mailbox Team
Weten wat je mist? We schreven een review en maakten een filmpje over Mailbox, dat je hieronder kunt bekijken.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 24 reacties