De app-ontwikkelaar van Carcassonne en Lost Cities op de iPhone kaart grote problemen aan bij Apple's sociale netwerk Game Center, nadat de dienst afgelopen weekeinde onderuit ging bij het woordspel Letterpress.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 10 reacties
Dennis A.
Ja zeker waar. Soms wacht ik gewoon 2 minuten om gamecenter te laten autoriseren. Anders werkt mijn spel niet of loopt het zo traag dat ik ook niets kan. Best vervelend dus.
Als ontwikkelaar zelf zijn er nog zo een hoop dingen naast het authorizen die ik noemen kan die vervelend zijn.
Waaronder de 1000 punten max score, deze zou met updates mogelijk moeten kunnen scalen (net als xbox bv doet met DLC), zodat je met nieuwe content niet aan je max al zit, en dus geen nieuwe achievements meer kan unlocken.
Ook met leaderboards heb je maar 25 max leaderboards die je kan gebruiken, zelfde verhaal, als je game meer levels heeft, ben je meteen verplicht andere oplossing te gebruiken (OpenFeint oid), of de helft van je game niet met leaderboards te laten werken.
Daarnaast zijn de sandbox servers om het als developer te testen ook zo ontzettend traag, nog erger dan de normale servers, hier kan het gewoon gebeuren dat je 5-10 minuten later een achievement ergens pas zichtbaar unlocked. Authorizen zelfde verhaal.
Zou fijn zijn als ze hier wat aan doen gaan, tijd zal het leren!
JohnnyricoMC
Game Center is gewoon geflopte rotzooi die je apparaten trager maakt. Op een eerste generatie iPad is het een regelrechte hel.
geraaar
Ik moet nu zeggen dat ik er dit weekend last heb gehad, bij carmageddon, angry birds en carcasonne dat ik achievements dubbel moet behalen
Herby
MobileMe-achtige servermeuk.
(Inplaats van een oplossing voor een probleem wat niet bestaat hebben we nu een probleem waar de oplossing niet voor bestaat)
Tom
Dat je je iedere keer moeten laten autoriseren, is inderdaad irritant. En ik gebruik Game Center ook niet echt, behalve voor het behalen van achievements. Dit kan echter ook gewoon in-game, zonder Game Center, zolang de ontwikkelaar dat zelf maar mogelijk maakt. 😛
Evert
Het zou fijn zijn als Game Center ook savegames opslaat. Als je een game weer eens er opnieuw opzet, je weer verder kan met waar je gebleven bent.
Jim Kroon
@Evert: Infinity Blade 2 heeft dat de savegame op icloud opgeslagen wordt. Het is nog dat andere game studio’s het niet implementeren.
Tom
@Evert: Met CSR Racing werkt dat al. Nieuwe Iphone gehaald en had de app opnieuw geïnstalleerd hier op. Kreeg een melding dat ik via GameCenter verder kon gaan waar ik was gebleven & dit werkte ook.
Ivan
Er is ook een bug dat iphone/ipod gebruikers geen ipad gebruikers kunnen uitnodigen… Niet handig voor letterpress en al die andere cross platform games :/
Ja zeker waar. Soms wacht ik gewoon 2 minuten om gamecenter te laten autoriseren. Anders werkt mijn spel niet of loopt het zo traag dat ik ook niets kan. Best vervelend dus.
Helemaal mee eens!
Als ontwikkelaar zelf zijn er nog zo een hoop dingen naast het authorizen die ik noemen kan die vervelend zijn.
Waaronder de 1000 punten max score, deze zou met updates mogelijk moeten kunnen scalen (net als xbox bv doet met DLC), zodat je met nieuwe content niet aan je max al zit, en dus geen nieuwe achievements meer kan unlocken.
Ook met leaderboards heb je maar 25 max leaderboards die je kan gebruiken, zelfde verhaal, als je game meer levels heeft, ben je meteen verplicht andere oplossing te gebruiken (OpenFeint oid), of de helft van je game niet met leaderboards te laten werken.
Daarnaast zijn de sandbox servers om het als developer te testen ook zo ontzettend traag, nog erger dan de normale servers, hier kan het gewoon gebeuren dat je 5-10 minuten later een achievement ergens pas zichtbaar unlocked. Authorizen zelfde verhaal.
Zou fijn zijn als ze hier wat aan doen gaan, tijd zal het leren!
Game Center is gewoon geflopte rotzooi die je apparaten trager maakt. Op een eerste generatie iPad is het een regelrechte hel.
Ik moet nu zeggen dat ik er dit weekend last heb gehad, bij carmageddon, angry birds en carcasonne dat ik achievements dubbel moet behalen
MobileMe-achtige servermeuk.
(Inplaats van een oplossing voor een probleem wat niet bestaat hebben we nu een probleem waar de oplossing niet voor bestaat)
Dat je je iedere keer moeten laten autoriseren, is inderdaad irritant. En ik gebruik Game Center ook niet echt, behalve voor het behalen van achievements. Dit kan echter ook gewoon in-game, zonder Game Center, zolang de ontwikkelaar dat zelf maar mogelijk maakt. 😛
Het zou fijn zijn als Game Center ook savegames opslaat. Als je een game weer eens er opnieuw opzet, je weer verder kan met waar je gebleven bent.
@Evert: Infinity Blade 2 heeft dat de savegame op icloud opgeslagen wordt. Het is nog dat andere game studio’s het niet implementeren.
@Evert: Met CSR Racing werkt dat al. Nieuwe Iphone gehaald en had de app opnieuw geïnstalleerd hier op. Kreeg een melding dat ik via GameCenter verder kon gaan waar ik was gebleven & dit werkte ook.
Er is ook een bug dat iphone/ipod gebruikers geen ipad gebruikers kunnen uitnodigen… Niet handig voor letterpress en al die andere cross platform games :/