OpenFeint ziet 187 procent groei in iOS-games tijdens feestdagen

OpenFeint zat het aantal downloads rond de kerstdagen met 187 procent groeien, dankzij nieuwe toestellen en meer gebruikers.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

openfeint logoDe feestdagen zijn traditioneel een periode waarin mensen tijd hebben om een spelletje te spelen. Mensen krijgen nieuwe iPhones en iPods en gaan aan de slag om leuke apps te installeren. Dat is te merken aan de cijfers van het sociale gamesnetwerk OpenFeint. Ze konden alleen al op eerste kerstdag 450.000 nieuwe gebruikers tegemoet zien, 184% meer dan op een normale dag. Het was de grootste groei die ooit op een dag is gemeten. In de vier dagen rondom kerst kwamen er 1,4 miljoen nieuwe gebruikers bij. Zij downloadden 5 miljoen games die ondersteuning voor OpenFeint hebben. Downloads op de iPhone en andere iOS-apparaten groeiden met 187 procent, op Android groeide het aantal downloads met 73%.


De groei is onder andere te danken aan OpenFeint’s keuze voor meerdere platformen: aanvankelijk was de dienst alleen beschikbaar op de iPhone en de iPad, maar nu kun je ook op Android-toestellen je gamescores uitwisselen. OpenFeint heeft plannen om uit te breiden naar nog meer platformen en daar hebben ze ook ruimte voor, want het bedrijf kreeg onlangs een kapitaalinjectie van 8 miljoen dollar van Intel Capital en het Chinese gamesbedrijf The9.

Informatie

Laatst bijgewerkt
1 januari 2011 om 20:13
Onderwerp
Categorie
Games

Reacties: 12 reacties

  1. Nou het zou niet van mij zijn

  2. Ik hoop dat Openfeint snel verdwijnt en plaats maakt voor Game Center.

  3. @Bart: Waarom? Ik heb beide niet, vandaar de vraag. Wat maakt openfeint zo erg dat het geen bestaansrecht heeft in jou ogen.

  4. Origineel geplaatst door bjørn@Bart: Waarom? Ik heb beide niet, vandaar de vraag. Wat maakt openfeint zo erg dat het geen bestaansrecht heeft in jou ogen.

    Het zit niet ingebakken in ’t iOS. Wel leuk voor de makers van OpenFeint!

  5. Game Center is toch wel veel beter en duidelijker. Vooral omdat het meteen te gebruiken is met Apple ID.

  6. Maar Openfeint is een leuke alernatief voor mensen die geen GameCenter hebben, vandaar! Ik gebruikte het ook toen ik nog op me 3G speelde. Maar nu GameCenter op de iPhone 4!

  7. Vind ik gamecenter nu juist slechter… Veel te aanwezig en het is nog lelijk ook. Bah, klassieke zooi

  8. Het vervelende is dat het zo opgedrongen word dat feint en gamecenter, net zoals facebook/twitter intergratie… als ik zoiets wil dan zeg ik het wel, nu start je een app en krijg je eerst openfeint in beeld en dan daarna nog is gamecenter. Hopelijk maken ze snel een functie om dat uit te zetten, want ik word er gek van.

  9. Hoop dat Openfeint snel verdwijnt. Game Center is zoals het hoort. Net als op bijv xbox Live is er geen plaats op 1 pltaform voor meerdere registratie systemen voor games. Dat is verwarrend voor ontwikkelaars en de gamers.

  10. @Ijeffrey4: Ik vind de meerwaarde ervan ook 0. Overigens is gamen op een iPhone sowieso geen geweldige ervaring. Geef mij maar een computer.

  11. OpenFeint mag wel blijven wat mij betreft, maar al die andere sociale game netwerken moeten weg (Crystal, Gameloft Live, Cloudcell…) dát is onhanding, overal weer een andere username enz…

  12. Ownee, er is ook nog Plus … die vind ik het best van allemaal 😉