Er verschijnen zoveel applicaties in de App Store, dat het als ontwikkelaar niet meevalt om de aandacht te trekken. Daarom een flink aantal tips en trucs ontwikkelaars om een applicatie op te laten vallen in de App Store en de verkoop tot een succes te maken.
Goede kernwoorden in de omschrijving van de applicatie plaatsen. als mensen zoeken op bijvoorbeeld Michael Jackson of Sale dan zoekt iTunes ook in omschrijvingen van applicaties.
Dit is natuurlijk niet echt een top voorbeeld, maar het maakt mijn puntje duidelijk.
Samenvattend, gebruik goede kernwoorden die je applicatie het best omschrijven
justw1n
Sex werkt ook altijd 😉
Jru
Zoek een gat in de markt, vul het op… 😀
koenvdvoort
Zorg dat je een top app maakt ipv al die crap die er al is, en je valt vanzelf wel op!
sasf
Als je app een meerwaarde heeft die nog niet in de app store aanwezig is kan het interessant zijn om je app aan te kondigen.
Op die manier kan het zijn dat mensen alvast uitkijken naar je app.
Zo kan ik bv. niet wachten op de wat geavanceerdere/nuttiger augmented reality apps voor de 3GS, ookal heb ik zelf op het moment geen 3GS.
Daarnaast is het stunten met de prijs handig. Mensen die alles volgen plukken hier de vruchten van, maar zij spreken waarschijnlijk ook andere gebruikers aan die vervolgens de app aan zullen moeten schaffen om deze ook te kunnen gebruiken.
Dekon
Soms wordt een betaalde app ook voor 1 dag gratis aangeboden. Is al een hele goede reclame.
Als beginnend iPhone developer zit ik veel in forums van developers. Daar wordt vaak uitvoerig besproken of het verlagen van de prijs wel werkt. Meestal moet de app goed in zijn vel zitten (verkoop = redelijk, toegevoegde waarde hebben). Want goedkoop wordt soms ook al als cheap crap gekenmerkt. Zorg dus zowieso voor een goede prijs-app verhouding.
Ik heb met een developer van Battery Go! gechat (stond tijdje op 1 hier, en in top 10 van vele landen). Ze hebben 0 euro aan promotie uitgegeven; ze kwamen bij een reviewer van pcmag.com goed uit de bus en toen liepen de verkoopcijfers binnen 🙂
Dat van de top25/50 merk ik ook: iGroupEmail verkocht de eerste paar dagen tientallen keren p/dag maar toen hij gezakt was verkocht hij al snel maar <10 keer per dag. Omdat hij niet een hot sale was kon ik wel experimenteren met wat wel/niet werkte maar de impact bij een app die niet 1000en keren verkoopt is toch minder.
Oftewel; een goeie keuze maken welk idee ik nu ga uitvoeren. 🙂
Le0
Maak een icoontje welke aanspreekt.
Betrap mezelf er ook vaak op dat ik enkel apps ‘leuk vind’ wanneer het icoontje er nice uit ziet.
En hou een icoontje in de vorm van de rest. Geen driehoekjes etc etc.
sredlums
Ik mis twee tips:
– ‘viral’ reclame, bijvoorbeeld filmpjes op YouTube, apps die de nieuwsgierigheid aanwakkeren zoals Enviro-Bear , een spelletje dat zo’n slechte graphics heeft en zo absurd lijkt dat het wel rotzooi móét zijn, zo zou je zeggen, maar wat eigenlijk behoorlijk geniaal blijkt te zijn (zie ook sites als toucharcade.com voor meer info). Ik ben er van overtuigd dat virals werken, en het hoeft niet veel te kosten… maar het is wel verdomd moeilijk de juiste snaar te raken natuurlijk.
– een goede app. Alle leuk en aardig, maar de kwaliteit van de app blijft belangrijk. Een goede app garandeert helaas geen goede verkoopcijfers, maar een slechte app garandeert wel dat eventueel succes kortstondig zal zijn.
Harold
Wat ook helpt is een discussie beginnen over hoe je applicatie laat opvallen. Dan komen er meteen applicaties aan de beurt die het overwegen waard zijn…
ikke
Als gebruiker check ik jullie site (iphoneclub.nl) elke dag voor updates!
Dus app makers!!!!!!
Net zoals de makers van Hyves, Nu.nl, Uitzendinggemist, etc. een exclusieve review gaven aan de Iphoneclub => Wat mij betreft helpt dit om jullie naamsbekendheid te vergroten!!!!
Schulo
Denk eens aan leaftrombone en ocarina.
Leuke apps, maar waarom zo enorm populair, terwijl vergelijkbare apps minder populair waren…???
Hypen! Met name by Ocarina is er enorm veel gehyped in het begin. Ocarina was “koel” en er werden geinige wedstrijden georganiseerd. Het werd meer als een soort lifestyle gebracht ipv een app.
Koen Pijnenburg
Het is niet mogelijk om direct bij Apple te lobby’en om dit voor elkaar te krijgen.
Dit is wel degelijk mogelijk, wij hebben onze apps al in heel veel stores wereldwijd op verschillende manieren gefeatured gekregen. Dit kwam alleen omdat wij erop aandrongen. En het juiste contact bij Apple werkt ook natuurlijk.
Amine
Goede vriendjes worden met iPhoneclub en andere iPhone websites in de buitenland, door pre-release versie te sturen enzo.
JimVer
Een release datum vast stellen en dan neit die datum utigeven… Kijk maar naar need for speed xD
Goede kernwoorden in de omschrijving van de applicatie plaatsen. als mensen zoeken op bijvoorbeeld Michael Jackson of Sale dan zoekt iTunes ook in omschrijvingen van applicaties.
Dit is natuurlijk niet echt een top voorbeeld, maar het maakt mijn puntje duidelijk.
Samenvattend, gebruik goede kernwoorden die je applicatie het best omschrijven
Sex werkt ook altijd 😉
Zoek een gat in de markt, vul het op… 😀
Zorg dat je een top app maakt ipv al die crap die er al is, en je valt vanzelf wel op!
Als je app een meerwaarde heeft die nog niet in de app store aanwezig is kan het interessant zijn om je app aan te kondigen.
Op die manier kan het zijn dat mensen alvast uitkijken naar je app.
Zo kan ik bv. niet wachten op de wat geavanceerdere/nuttiger augmented reality apps voor de 3GS, ookal heb ik zelf op het moment geen 3GS.
Daarnaast is het stunten met de prijs handig. Mensen die alles volgen plukken hier de vruchten van, maar zij spreken waarschijnlijk ook andere gebruikers aan die vervolgens de app aan zullen moeten schaffen om deze ook te kunnen gebruiken.
Soms wordt een betaalde app ook voor 1 dag gratis aangeboden. Is al een hele goede reclame.
Wat Dekon zegt klopt, daar ga ik altijd op af… 😛
mijn tip; maak een kloon van flightcontrol en je krijg gegarandeerd gratis reclame van iphoneclub ?
Er wordt hier nu ook onopvallend reclame gemaakt voor apps… ^_^
Als beginnend iPhone developer zit ik veel in forums van developers. Daar wordt vaak uitvoerig besproken of het verlagen van de prijs wel werkt. Meestal moet de app goed in zijn vel zitten (verkoop = redelijk, toegevoegde waarde hebben). Want goedkoop wordt soms ook al als cheap crap gekenmerkt. Zorg dus zowieso voor een goede prijs-app verhouding.
Ik heb met een developer van Battery Go! gechat (stond tijdje op 1 hier, en in top 10 van vele landen). Ze hebben 0 euro aan promotie uitgegeven; ze kwamen bij een reviewer van pcmag.com goed uit de bus en toen liepen de verkoopcijfers binnen 🙂
Dat van de top25/50 merk ik ook: iGroupEmail verkocht de eerste paar dagen tientallen keren p/dag maar toen hij gezakt was verkocht hij al snel maar <10 keer per dag. Omdat hij niet een hot sale was kon ik wel experimenteren met wat wel/niet werkte maar de impact bij een app die niet 1000en keren verkoopt is toch minder.
Oftewel; een goeie keuze maken welk idee ik nu ga uitvoeren. 🙂
Maak een icoontje welke aanspreekt.
Betrap mezelf er ook vaak op dat ik enkel apps ‘leuk vind’ wanneer het icoontje er nice uit ziet.
En hou een icoontje in de vorm van de rest. Geen driehoekjes etc etc.
Ik mis twee tips:
– ‘viral’ reclame, bijvoorbeeld filmpjes op YouTube, apps die de nieuwsgierigheid aanwakkeren zoals Enviro-Bear , een spelletje dat zo’n slechte graphics heeft en zo absurd lijkt dat het wel rotzooi móét zijn, zo zou je zeggen, maar wat eigenlijk behoorlijk geniaal blijkt te zijn (zie ook sites als toucharcade.com voor meer info). Ik ben er van overtuigd dat virals werken, en het hoeft niet veel te kosten… maar het is wel verdomd moeilijk de juiste snaar te raken natuurlijk.
– een goede app. Alle leuk en aardig, maar de kwaliteit van de app blijft belangrijk. Een goede app garandeert helaas geen goede verkoopcijfers, maar een slechte app garandeert wel dat eventueel succes kortstondig zal zijn.
Wat ook helpt is een discussie beginnen over hoe je applicatie laat opvallen. Dan komen er meteen applicaties aan de beurt die het overwegen waard zijn…
Als gebruiker check ik jullie site (iphoneclub.nl) elke dag voor updates!
Dus app makers!!!!!!
Net zoals de makers van Hyves, Nu.nl, Uitzendinggemist, etc. een exclusieve review gaven aan de Iphoneclub => Wat mij betreft helpt dit om jullie naamsbekendheid te vergroten!!!!
Denk eens aan leaftrombone en ocarina.
Leuke apps, maar waarom zo enorm populair, terwijl vergelijkbare apps minder populair waren…???
Hypen! Met name by Ocarina is er enorm veel gehyped in het begin. Ocarina was “koel” en er werden geinige wedstrijden georganiseerd. Het werd meer als een soort lifestyle gebracht ipv een app.
Dit is wel degelijk mogelijk, wij hebben onze apps al in heel veel stores wereldwijd op verschillende manieren gefeatured gekregen. Dit kwam alleen omdat wij erop aandrongen. En het juiste contact bij Apple werkt ook natuurlijk.
Goede vriendjes worden met iPhoneclub en andere iPhone websites in de buitenland, door pre-release versie te sturen enzo.
Een release datum vast stellen en dan neit die datum utigeven… Kijk maar naar need for speed xD