Reacties voor: OV status en Vertrek HD: nieuwe openbaar vervoer-apps op iPhone
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
De zinnen “Vertrek HD is een simpele gratis app, die wel eens gebruikers voor zich kan winnen met het bedieningsgemak.” en “De applicatie laat zich alleen in de liggende houding van de iPhone bedienen.” gaan voor mij niet samen. Een OV app moet met 1 hand te bedienen zijn.
OV status heb ik alweer verwijderd. Slordig geprogrammeerd. Krijg meteen een melding dat “//(EN HIER STAAT DAN EEN LANG URL) wil toegang tot uw locatie”. En als ik dan op feedback klik in de app om dat te melden krijg ik de mededeling op een in-app website “Deze pagina is niet gevonden.” Jammer.
In Vertrek HD, kun je alleen maar zien hoe laat ze vertrekken, je kunt geen eindstation selecteren, dit zou wat handiger zijn.
@Hans: Dan zou het Aankomst HD moeten heten toch? ;-P
@BrutusNL: de Feedback pagina is vervangen. Dit probleem is vanmorgen opgelost via de mobiele applicatie. De melding van de URL hebben wij in de lijst voor de volgende update gezet. Bedankt voor het doorgeven!
@Hans: dit is ook de corefunctie van de app. De bedoeling is het simuleren van een treinbord op het station, dus hoe laat de treinen vertrekken van een geselecteerd station. Voor meer functie’s kun je de OV status-app downloaden.
@OV status: Okay, ik zeurde misschien net wel, maar er wordt wel snel gereageerd! Dat zie ik ook wel eens anders. Ik wacht dan maar even de update af en vorm dan opnieuw mijn oordeel.
@BrutusNL: geen probleem, daar zijn we voor. Alle feedback is van harte welkom en we ontvangen deze ook graag (alsnog). Je kunt via http://www.ovstatus.nl/ov/feedback/ je informatie opsturen. Fijne dag verder 🙂
OV Status geeft voor mijn woonplaats Enschede alleen ( eind- ) stations en knooppunten weer. Dan heb je er niet veel aan.
@rednose: dat is mogelijk omdat sommige vervoerders niet alle haltes doorgeven. Kun je aangeven om welke specifieke haltes of stations dit gaat? Ik zal het dan voor je uitzoeken.
@OV Status: Om precies te zijn worden alleen de trein stations en het bus knooppunt in het centrum van de stad weergegeven, en dus geen enkele “normale” bushalte. De vervoerder is Connexxion.
@Rednose: oke, duidelijk. Kunt u een halte geven die er niet in staat? Per regio is het namelijk anders bij grote vervoerders zoals Connexxion. Ik ga dan op zoek naar die ene specifieke halte en kijk of hij aanwezig is. Nogmaals onze excuses voor het ongemak. Ik heb het doorgegeven aan de dataprovider.
@OV Status: bv. bushalte “Hengeveldebrink” van Stadsbus 2 richting Deppenbroek.
In Amsterdam heb ik altijd het probleem dat de NS app niet ver genoeg vooruit kijkt en dat ik niet kan zien of de trein via Haarlem of Schiphol gaat, richting Leiden of verder.
Deze app zou dat moeten oplossen, maar doet dat niet. Bovendien ziet het scherm er raar uit op mijn 4S, de perrons staan schots en scheef, er vallen regels half weg en ik kan niet op een bestemming klikken om zeker te zijn dat het de goede trein is. Jammer!
@Hillechien: wat bedoel je precies? De regel bijv: ‘rijdt via Gouda, Rdam CS’? Dit kunnen we er bij zetten. Tevens is de app getest op iPhone 4S en hij werkt goed. Indien het toch onduidelijk is verzoeken we om een screenshot te sturen aan mobile@ovstatus.nl. We gaan er dan naar kijken. Bedankt voor de opmerkingen!