De grote namen in de game-industrie beginnen de iPhone steeds meer als gamemachine te zien. Eerder begon EA al flink te ontwikkelen voor de iPhone, vandaag werd bekend dat MachineWorks Northwest Prey voor de iPhone zal gaan ontwikkelen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 12 reacties
Marco
ff in de gaten houden dan maar….
Pr4n4
Klinkt goed. Ben erg benieuwd naar de besturing. Ik wil eindelijk wel eens een goede firs-person shooter op de iPhone. Maar de graphics zullen wel niet zo goed zijn. De iPhone is nou eenmaal geen game-device, daarvoor trekt dat ding te weinig.
Simon
Een volgende iPhone eventueel wel!
Dus goed dat ze er toch al mee beginnen.
Marco
Weer zo’n onbestuurbaar baggerspel, oh joy. De iPhone is niet geschikt voor games, wanneer leren ontwikkelaars het nou eens.
iph0wned
ik zit nog steeds op undercover te wachten en word er een beetje kwaad van! Zit er over te denken hem niet meer aan te schaffen, maarja alsof dat EA iets kan schelen. En nu de game al meer dan 3 maanden te laat is zal het wel heeeeeel moei worden;-)
Ja undercover duurt wel erg lang. Toch zal deze waarschijnlijk niet echt leuk zijn omdat je de telefoon steeds moet kantelen. Zo ook waarschijnlijk bij dit spel. Een fysieke controller is dan toch fijner vind ik(knopjes zoals bv op psp)
Barabaz
@Marco: daar ben ik het toch niet echt mee eens, de iPhone is wel degelijk goed voor games. En kan denk ik de concurrentie met de PSP en de DS wel aan! Niet met de xbox360, want dat is, en dat zij gonny al, hele andere koek. Een firstpersonshooter op de iPhone lijkt mij ook wat minder, maar dat moet je nog even afwachten. Daarom is Rolando zo geweldig, dat spel maakt vol gebruik van de dingen die de iPhone biedt. Heel veel ontwikkelaars willen spellen zoals hier, die origineel op een ander platform horen, ombouwen naar een iPhone versie. Dat gaat moeilijk, ook omdat de mensen dan gaan denken van “oh, zal die net zo leuk zijn als op de xbox360?”, nou dat kan ik iedereen waarschijnlijk wel vertellen dat deze Prey niet zo leuk zal zijn als op de xbox. Ik zou zeggen tegen mensen die van plan zijn spelletjes te gaan maken voor de iPhone: maak een nieuwe start!
@Pr4n4:
Er zijn al enoeg games op de iphone die jou ongelijk bewijzen
@Marco:
Stuur ze is een mailtje misschien luisteren ze naar je
Gelukkig verplicht niemand julie op een iPhone te gamen.
Er zijn alternatieven als de DS en PSP maar iedereen ziet dat de specs van de iphone beter zijn. Dat de ontwikkeling van PSP games aan het terug lopen is. Er komt al maanden niks van betekenis voor uit. “ECHT LEUKE” DS games zijn vaak alleen nog van nintendo zelf.
De iphone is nieuw en word snel door heel veel game huizen omarmd.
Vergeet niet dat het tijd kost om goede games te maken voor welk platform dan ook.Dus het beste gaat nog komen.
Een Portering van een bestaande game is relatief snel gedaan maar ga maar is iets specifiek ontwikkelen voor een console of handset waar je nog nooit eeder voor ontwikkeld hebt. Dan zal je zen dat het in het begin tegenvalt wat optimalisatie betreft.
Ik ben echt benieuwd of alle nee zeggers er volgend jaar nogsteeds zo over denken.
Ik denk dat apple met de iphone als game platform een schot in de roos heeft.
net als de wii ook weer een nieuwe markt open brak wat gameplay betreft.
ook die gameplay invloeden hebben hun afdruk nagelaten in de xbox en PS3 consoles.
daar is motionsensing controlled gaming ook geimplementeerd nadat ze zagen dat het succesvol werkte bij nintendo. en zie nu na 2, 3, jaar is de Wii de meest verkochte console waar eerst iedereen zat te gillen dat de graphics *** waren en dat de wii een antwoord op het geweld van de de PS3 en xbox eigenlijk nooit zou trekken.
wie het laatst lacht lacht het best.
en ik zet mijn kaarten in op Apple en Nintendo.
Dennis Sanchez
@4saus: Ik ben het helemaal met je eens! uiteindelijk iemand met hoofdinhoud..
Marco
Je kan nooit een spel fatsoenlijk op de iPhone spelen. De reden is simpel, bijna altijd gaan de controls d.m.v. de accelerometer. Ik weet niet of jullie het handig vinden, maar als het schermpje waar ik naar kijk steeds wegdraait terwijl ik beweeg vind ik dat bijzonder irritant. Daarnaast is er geen enkele mogelijkheid tot nauwkeurige bediening (zoals een muis, toetsenbord, of controller). Op deze manier kan je alleen maar simpele spelletjes zonder veel uitdaging maken.
Christophe
Origineel geplaatst door Marco Je kan nooit een spel fatsoenlijk op de iPhone spelen. De reden is simpel, bijna altijd gaan de controls d.m.v. de accelerometer. Ik weet niet of jullie het handig vinden, maar als het schermpje waar ik naar kijk steeds wegdraait terwijl ik beweeg vind ik dat bijzonder irritant. Daarnaast is er geen enkele mogelijkheid tot nauwkeurige bediening (zoals een muis, toetsenbord, of controller). Op deze manier kan je alleen maar simpele spelletjes zonder veel uitdaging maken.
Je kan toch wel een controler kopen als het je zo erg stoort.. ?
@Marco: heb jij uberhaubt wel eens een spelletje uit de app store gespeeld op een echte iPhone ?
Dan weet je dat het niet voor elke game even goed werkt maar dat ligt meer aan de software dan aan de hardware. Ik heb verschillende racegames en touchscreen bediende games die aan de hand van software updates van Apple uit en van de makers van de games uit alleen maar nauwkeuriger geworden zijn.
En er zitten games tussen die ik toch echt fijner vind spelen op een iPhone dan op de PSP kuis vanwegede bediening
Rolando is daar een goed voorbeeld van
De PSP versie heet Locoroco
Zo zijn er tal van games op te noemen waarin blijkt da de bediening van een exact de zelfde game of een soortgelijke op de iPhone beter te bedienen is juist door accelerometer en touch bediening.
Het ligt uiteindelijk gewoon aan de implementatie van de controlls. En die kunnen net zo nauwkeurig zijn zoniet nauwkeuriger dan een gewone controller keyboard of muis.
Plus met de controls die de iPhone heeft zijn dingen mogelijk die met een muis of keyboard nooit mogelijk zouden zijn. Laatstaan met een controller met veel te veel knopjes.
ff in de gaten houden dan maar….
Klinkt goed. Ben erg benieuwd naar de besturing. Ik wil eindelijk wel eens een goede firs-person shooter op de iPhone. Maar de graphics zullen wel niet zo goed zijn. De iPhone is nou eenmaal geen game-device, daarvoor trekt dat ding te weinig.
Een volgende iPhone eventueel wel!
Dus goed dat ze er toch al mee beginnen.
Weer zo’n onbestuurbaar baggerspel, oh joy. De iPhone is niet geschikt voor games, wanneer leren ontwikkelaars het nou eens.
ik zit nog steeds op undercover te wachten en word er een beetje kwaad van! Zit er over te denken hem niet meer aan te schaffen, maarja alsof dat EA iets kan schelen. En nu de game al meer dan 3 maanden te laat is zal het wel heeeeeel moei worden;-)
Ja undercover duurt wel erg lang. Toch zal deze waarschijnlijk niet echt leuk zijn omdat je de telefoon steeds moet kantelen. Zo ook waarschijnlijk bij dit spel. Een fysieke controller is dan toch fijner vind ik(knopjes zoals bv op psp)
@Marco: daar ben ik het toch niet echt mee eens, de iPhone is wel degelijk goed voor games. En kan denk ik de concurrentie met de PSP en de DS wel aan! Niet met de xbox360, want dat is, en dat zij gonny al, hele andere koek. Een firstpersonshooter op de iPhone lijkt mij ook wat minder, maar dat moet je nog even afwachten. Daarom is Rolando zo geweldig, dat spel maakt vol gebruik van de dingen die de iPhone biedt. Heel veel ontwikkelaars willen spellen zoals hier, die origineel op een ander platform horen, ombouwen naar een iPhone versie. Dat gaat moeilijk, ook omdat de mensen dan gaan denken van “oh, zal die net zo leuk zijn als op de xbox360?”, nou dat kan ik iedereen waarschijnlijk wel vertellen dat deze Prey niet zo leuk zal zijn als op de xbox. Ik zou zeggen tegen mensen die van plan zijn spelletjes te gaan maken voor de iPhone: maak een nieuwe start!
@Pr4n4:
Er zijn al enoeg games op de iphone die jou ongelijk bewijzen
@Marco:
Stuur ze is een mailtje misschien luisteren ze naar je
Gelukkig verplicht niemand julie op een iPhone te gamen.
Er zijn alternatieven als de DS en PSP maar iedereen ziet dat de specs van de iphone beter zijn. Dat de ontwikkeling van PSP games aan het terug lopen is. Er komt al maanden niks van betekenis voor uit. “ECHT LEUKE” DS games zijn vaak alleen nog van nintendo zelf.
De iphone is nieuw en word snel door heel veel game huizen omarmd.
Vergeet niet dat het tijd kost om goede games te maken voor welk platform dan ook.Dus het beste gaat nog komen.
Een Portering van een bestaande game is relatief snel gedaan maar ga maar is iets specifiek ontwikkelen voor een console of handset waar je nog nooit eeder voor ontwikkeld hebt. Dan zal je zen dat het in het begin tegenvalt wat optimalisatie betreft.
Ik ben echt benieuwd of alle nee zeggers er volgend jaar nogsteeds zo over denken.
Ik denk dat apple met de iphone als game platform een schot in de roos heeft.
net als de wii ook weer een nieuwe markt open brak wat gameplay betreft.
ook die gameplay invloeden hebben hun afdruk nagelaten in de xbox en PS3 consoles.
daar is motionsensing controlled gaming ook geimplementeerd nadat ze zagen dat het succesvol werkte bij nintendo. en zie nu na 2, 3, jaar is de Wii de meest verkochte console waar eerst iedereen zat te gillen dat de graphics *** waren en dat de wii een antwoord op het geweld van de de PS3 en xbox eigenlijk nooit zou trekken.
wie het laatst lacht lacht het best.
en ik zet mijn kaarten in op Apple en Nintendo.
@4saus: Ik ben het helemaal met je eens! uiteindelijk iemand met hoofdinhoud..
Je kan nooit een spel fatsoenlijk op de iPhone spelen. De reden is simpel, bijna altijd gaan de controls d.m.v. de accelerometer. Ik weet niet of jullie het handig vinden, maar als het schermpje waar ik naar kijk steeds wegdraait terwijl ik beweeg vind ik dat bijzonder irritant. Daarnaast is er geen enkele mogelijkheid tot nauwkeurige bediening (zoals een muis, toetsenbord, of controller). Op deze manier kan je alleen maar simpele spelletjes zonder veel uitdaging maken.
Je kan toch wel een controler kopen als het je zo erg stoort.. ?
@Marco: heb jij uberhaubt wel eens een spelletje uit de app store gespeeld op een echte iPhone ?
Dan weet je dat het niet voor elke game even goed werkt maar dat ligt meer aan de software dan aan de hardware. Ik heb verschillende racegames en touchscreen bediende games die aan de hand van software updates van Apple uit en van de makers van de games uit alleen maar nauwkeuriger geworden zijn.
En er zitten games tussen die ik toch echt fijner vind spelen op een iPhone dan op de PSP kuis vanwegede bediening
Rolando is daar een goed voorbeeld van
De PSP versie heet Locoroco
Zo zijn er tal van games op te noemen waarin blijkt da de bediening van een exact de zelfde game of een soortgelijke op de iPhone beter te bedienen is juist door accelerometer en touch bediening.
Het ligt uiteindelijk gewoon aan de implementatie van de controlls. En die kunnen net zo nauwkeurig zijn zoniet nauwkeuriger dan een gewone controller keyboard of muis.
Plus met de controls die de iPhone heeft zijn dingen mogelijk die met een muis of keyboard nooit mogelijk zouden zijn. Laatstaan met een controller met veel te veel knopjes.