Wat het eerste opvalt is het EA logo wanneer het spel gaat laden. Blijkbaar heeft Popcap dit spel uitbesteed. Die betrokkenheid van EA blijkt ook uit de vele in-app aankopen, waar het spel echt mee doordrenkt is.
Wil je een afgesloten pad in? Je kunt eerst een aantal sleutels verdienen in het spel waarmee je de deur opent, maar met een in-app aankoop gaat het ook open. Wil je een extra plantje wat je eigenlijk pas over een paar levels krijgt? Okee, betaal maar. Wil je alvast een kijkje nemen in het volgende tijdperk? Ook daar is een aankoop voor. Wil je extra vakjes voor planten hebben? Die ruimte kun je kopen. De Pokon is al genoemd, kost 1000 muntjes voor een “vulling” en om die muntjes te verdienen moet je toch eerst een paar levels spelen, of kopen natuurlijk. En ga zo maar door. Als je weinig geduld hebt, kun je zomaar 200-300 euro uitgeven binnen het “gratis” spel!
Het is uiteindelijk een erg mooi en leuk spel geworden (voor wie van dit genre houd), een waardige opvolger voor de eerste PvZ. Zoals ik het nu zie (ik heb pas een klein stukje gespeeld) lijkt het erop dat je het spel helemaal zonder in-app aankopen kunt spelen en dan uiteindelijk niets tekort komt. Maar het feit dat je er continu mee geconfronteerd wordt, bederft voor mij toch wel een flink deel van de pret…
@Alfred: Voor zover ik begrijp is deze game ook gewoon door PopCap gemaakt. Het EA-logo zit er in omdat zij PopCap een tijd geleden hebben overgenomen.
Marre
Ja lap, je hebt een iPhone nodig met een camera aan de voorkant. Waarvoor wordt die dan gebruikt?
Michiel
Klopt. PopCap is overgenomen door EA Games voor 650 miljoen dollar, 100 miljoen aandelen. Excl. bonussen. Inclusief kon het oplopen tot 1,3 miljard!!
Vrooemm
Dus je moet er telkens geld in blijven investeren nu of heb ik het mis? Ik hoop ik het mis heb.
Daar houd ik echt niet van, vele games houdener ook geen rekening mee als je de app eens wist of je problemen hebt met je iPhone en moet herstellen je je extra’s doodleuk kwijt bent,ttss.
Aygul
Pas op jongens….
In de settings staat automatisch een vinkje afgevinkt dat automatisch jou gegevens naar EA wordt verzonden.
ZET DAT UIT!
Tim Wachter
@Aygul: Hoezo? Bang dat de service en game beter worden?
Pipita
Kan ik hem spelen op mijn iPhone en verder gaan met de saved game op de iPad (zoals Hayday) ?
@Bastiaan Vroegop: @Michiel: Okee, dat had ik inderdaad wel eens gelezen maar was het even vergeten. Feit blijft dat het m.i. onder invloed van EA nog veel commerciëler van opzet is geworden dan PvZ1 was.
@Vrooemm: Voor zover ik het tot nu toe kan beoordelen, kun je het spel helemaal zonder aankopen spelen, maar a) dan moet je wel veel geduld, hebben want bv. sleutels krijg je op willekeurige momenten tijdens een spel en je hebt er 3 of 4 nodig om een poort te openen. En b) je wordt er in het spel constant aan herinnert dat je het veel sneller kunt spelen als je aankopen doet. En dat gaat gauw vervelen.
Chamonze
Ik had het spel gelijk gedownload maar jmmr dat PvZ 1 geld kost en PvZ 2 niet dat zuigt
An1lo
Waarom komen dergelijke spelletjes eerder uit in Nieuw-Zeeland. Dat was ook met Real Racing 3. Is het gewoon toeval of niet?
Ddej
Ik denk dat ik de enige ben die dit spel geen klap aan vind
Aaaahhh, kan mijn favoriete spel niet op Ipad1 spelen omdat er geen camerafunctie opzit.Echter op Iphone word de camera neegens voor de game gebruikt.
Wat het eerste opvalt is het EA logo wanneer het spel gaat laden. Blijkbaar heeft Popcap dit spel uitbesteed. Die betrokkenheid van EA blijkt ook uit de vele in-app aankopen, waar het spel echt mee doordrenkt is.
Wil je een afgesloten pad in? Je kunt eerst een aantal sleutels verdienen in het spel waarmee je de deur opent, maar met een in-app aankoop gaat het ook open. Wil je een extra plantje wat je eigenlijk pas over een paar levels krijgt? Okee, betaal maar. Wil je alvast een kijkje nemen in het volgende tijdperk? Ook daar is een aankoop voor. Wil je extra vakjes voor planten hebben? Die ruimte kun je kopen. De Pokon is al genoemd, kost 1000 muntjes voor een “vulling” en om die muntjes te verdienen moet je toch eerst een paar levels spelen, of kopen natuurlijk. En ga zo maar door. Als je weinig geduld hebt, kun je zomaar 200-300 euro uitgeven binnen het “gratis” spel!
Het is uiteindelijk een erg mooi en leuk spel geworden (voor wie van dit genre houd), een waardige opvolger voor de eerste PvZ. Zoals ik het nu zie (ik heb pas een klein stukje gespeeld) lijkt het erop dat je het spel helemaal zonder in-app aankopen kunt spelen en dan uiteindelijk niets tekort komt. Maar het feit dat je er continu mee geconfronteerd wordt, bederft voor mij toch wel een flink deel van de pret…
@Alfred: Voor zover ik begrijp is deze game ook gewoon door PopCap gemaakt. Het EA-logo zit er in omdat zij PopCap een tijd geleden hebben overgenomen.
Ja lap, je hebt een iPhone nodig met een camera aan de voorkant. Waarvoor wordt die dan gebruikt?
Klopt. PopCap is overgenomen door EA Games voor 650 miljoen dollar, 100 miljoen aandelen. Excl. bonussen. Inclusief kon het oplopen tot 1,3 miljard!!
Dus je moet er telkens geld in blijven investeren nu of heb ik het mis? Ik hoop ik het mis heb.
Daar houd ik echt niet van, vele games houdener ook geen rekening mee als je de app eens wist of je problemen hebt met je iPhone en moet herstellen je je extra’s doodleuk kwijt bent,ttss.
Pas op jongens….
In de settings staat automatisch een vinkje afgevinkt dat automatisch jou gegevens naar EA wordt verzonden.
ZET DAT UIT!
@Aygul: Hoezo? Bang dat de service en game beter worden?
Kan ik hem spelen op mijn iPhone en verder gaan met de saved game op de iPad (zoals Hayday) ?
Ja dat kan.
Heb het getest en op het moment kan het nog niet. Lees ook de Popcap forums maar.
@Bastiaan Vroegop: @Michiel: Okee, dat had ik inderdaad wel eens gelezen maar was het even vergeten. Feit blijft dat het m.i. onder invloed van EA nog veel commerciëler van opzet is geworden dan PvZ1 was.
@Vrooemm: Voor zover ik het tot nu toe kan beoordelen, kun je het spel helemaal zonder aankopen spelen, maar a) dan moet je wel veel geduld, hebben want bv. sleutels krijg je op willekeurige momenten tijdens een spel en je hebt er 3 of 4 nodig om een poort te openen. En b) je wordt er in het spel constant aan herinnert dat je het veel sneller kunt spelen als je aankopen doet. En dat gaat gauw vervelen.
Ik had het spel gelijk gedownload maar jmmr dat PvZ 1 geld kost en PvZ 2 niet dat zuigt
Waarom komen dergelijke spelletjes eerder uit in Nieuw-Zeeland. Dat was ook met Real Racing 3. Is het gewoon toeval of niet?
Ik denk dat ik de enige ben die dit spel geen klap aan vind