Apple moedigt uitgevers aan om hun tijdschriften via in app-aankopen te verkopen. Daarbij krijgt Apple 30% van al het binnenstromende geld. Toch blijken uitgevers bij nader inzien toch wel enthousiast. Zo heeft de iPad-app van Popular Science al 10.000 abonnementen verkocht sinds de app zes weken geleden overstapte op de nieuwe abonnementsvoorwaarden. De papieren editie van Popular Science heeft 1,2 miljoen abonnees, maar toch is de uitgever opgetogen over de cijfers. “We hebben gemiddeld 10.000 tot 12.000 stuks per maand verkocht sinds het begin, zegt Gregg Hano, groepsuitgever van de Bonnier Technology Group, die het blad uitbrengt. “We gaan er im maart overheen.”
Popular Science is een tijdschrift over populaire wetenschap.
Hano geeft echter toe dat het jammer is dat zijn bedrijf niet over abonneegegevens beschikt:
We hebben geen enkele informatie waar de abonnees vandaan komen en of ze al abonnees op de papieren editie zijn. Ook weten we niet hoeveel mensen ervoor hebben gekozen om hun gegevens te delen.
Apple voerde het abonnementensysteem in om het makkelijker te maken voor mensen om voor langere tijd een blad aan te schaffen. Bij Popular Science kun je voor €3,99 het nieuwste nummer kopen, of voor €2,39 een van de oudere nummers. Een digitaal jaarabonnement kost €11,99/$14,99. Neem je een abonnement op de papieren editie, dan betaal je $12,99.
Via: Ad Age
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 3 reacties