Prijs van populaire iPhone-applicaties gaat nog verder omlaag
Volgens cijfers van analysebedrijf Distimo gaan de prijzen van de populairste iPhone-applicaties steeds verder omlaag. De grootste prijsdaling werd in Australië gemeten: 27 procent. Gemiddeld daalde de prijs van populaire iPhone-applicaties tussen 1 december en 28 februari met 15 procent. De Europeanen besteden het meeste geld aan populaire applicaties. Dat zou ermee te maken kunnen hebben, dat navigatiesoftware in Europa populairder is dan bij de rechtlijnige Amerikaanse stratenplannen. Eind februari betaalden de Europeanen gemiddeld $3,86 uit voor een populaire applicatie, terwijl bij de Amerikanen het prijspeil op $2,43 lag.
Omdat Nokia en Google allebei gratis navigatiesoftware hebben aangekondigd, kan de verkoop van navigatiesoftware op het iPhone-platform straks wat inzakken. Dat de prijzen procentueel gezakt zijn, kan ook iets met navigatiesoftware te maken hebben: het voorgaande kwartaal kochten nog veel mensen een navigatie-applicatie, terwijl inmiddels alle potentiële kopers wel zijn voorzien.
Distimo keek voor het onderzoek niet naar alle applicaties die in de App Store worden gekocht, maar alleen naar de meest populaire, die in de toplijstjes van Apple voorkomen. Zo wordt duidelijk dat niet de Amerikanen een voorkeur hebben voor de duurdere games, maar juist de Europanen, Afrikanen en Zuid-Amerikanen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 3 reacties