Problemen met Eredivisie Live via Ziggo op iPhone niet zomaar verholpen
De problemen die Ziggo-abonnees met de Eredivisie Live-app ervaren zijn gegrond, maar het is nog niet bekend wanneer ze opgelost zijn. Voor aanvang van het Nederlandse voetbalseizoen afgelopen weekeinde, kregen abonnees van Ziggo een brief toegestuurd waarin een prijsverhoging van de dienst werd bekendgemaakt. In ruil voor de extra euro aan abonnementskosten, konden abonnees dan wel live wedstrijden kijken via de iPhone-app van Eredivisie Live. Die functie kregen veel gebruikers afgelopen weekeinde echter niet aan de praat, met kwade App Store-recensies als gevolg.
Gebruikers stuitten op verschillende problemen. Bij video’s in de app die worden aangekondigd met een slotje, zoals livebeelden van de wedstrijd, kom je terecht in een scherm waarop je in kan loggen om de beelden als Ziggo-abonnee gratis te bekijken. Daar kwamen gebruikers voor de verrassing te staan dat inloggen tijdelijk niet mogelijk is. Andere gebruikers kwamen wel door de inlogprocedure heen, maar kregen geen beeld te zien bij de wedstrijden. En andere klacht tussen de App Store-recensies luidt dat iemand maar een gedeelte van het beeld te zien kreeg.
Ziggo is bekend met het voorval, laat een woordvoerder van het bedrijf aan iPhoneclub weten:
“We zijn ermee bezig. Het gaat om een heel erg technisch IT-probleem. Het is niet bekend wanneer we het probleem opgelost kunnen hebben. Ik kan helaas ook niet zeggen of het kijken van de live wedstrijden volgend weekeinde al lukt.”
Eredivisie Live telt nu al 36 één ster-waarderingen in de App Store sinds de laatste versie. Die bracht de gemiddelde beoordeling terug van 2,5 ster naar 1,5.
Downloaden: Eredivisie Live (gratis)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 18 reacties