iOS-game Punch Quest was eerst gratis in de App Store verkrijgbaar, maar zal voortaan worden verkocht voor 89 eurocent. Op deze manier probeert de ontwikkelaar de tegenvallende omzet die het spel genereerde te compenseren. Punch Quest werd in korte tijd 600.000 keer gedownload, maar wist alsnog amper geld op te leveren. Het spel was afhankelijk van in-app aankopen, maar spelers zouden zich niet snel geroepen voelen om hier ook daadwerkelijk gebruik van te maken.
Ontwikkelaars Rocketcat en MadGarden zouden een week na de verschijning van Punch Quest een vijf-cijferig bedrag aan omzet hebben gemaakt met de game. Een bedrag dat vies tegenviel omdat er negen maanden ontwikkeltijd in de game had gezeten. Daarnaast werd er voor gevreesd dat de omzet na de eerste week zou dalen. Waarom spelers niet zo snel een in-app aankoop maakten, is niet helemaal duidelijk. Het zou er aan kunnen liggen dat de koop-knop niet prominent genoeg in beeld stond. Een update moest dit probleem oplossen, maar volgens de makers bleef de omzet tegenvallen. Aangezien de ontwikkelaar de prijzen van in-app aankopen niet wil verhogen om meer aan de game te verdienen, is ervoor gekozen om het spel zelf een prijskaartje te geven.
Het is nog de vraag of Punch Quest meer omzet zal opleveren nu de game voor een vast bedrag wordt verkocht: spelers die de game al hadden gedownload, hoeven namelijk niet alsnog voor het spel te betalen. De ontwikkelaar zal nieuwe spelers moeten aantrekken om aan de prijsverhoging te verdienen.
Downloaden: Punch Quest (€0,89, iOS 4.3+)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 0 reacties