
Quickoffice krijgt autosync en PowerPoint-ondersteuning
Sinds een paar dagen is de complete suite van Quickoffice in de App Store verkrijgbaar. Quickoffice gaat al heel wat jaren mee en heeft inmiddels kantoorsoftware voor alle mobiele platformen. Macworld sprak met David Halpin, VP of Engineering and Product Development over hun ervaringen en de plannen voor de toekomst. De versie die nu in de App Store staat kan Word- en Excel-bestanden bewerken en bekijken, maar alleen voor Office 97 tot en met 2003. Bestanden bedoeld voor Office 2007 (Windows) en 2008 (Mac) kun je voorlopig alleen bekijken. In een toekomstige versie zal het ook mogelijk zijn om te bewerken.
Quickoffice huurde Cocoa-ontwikkelaars in om de Symbian-versie van C++ naar Cocoa’s Objective-C om te zetten. De applicatie heeft een wat verwarrende voorgeschiedenis, met de applicatie MobileFiles, die opeens ook Excel-bestanden kon bewerken. Gebruikers kregen de indruk dat de Word-functionaliteit na verloop van tijd aan MobileFiles zou worden toegevoegd, maar dat was niet het geval. Wel komen er andere functies aan: binnen een week wordt het mogelijk om bestanden binnen Quickoffice te e-mailen. Het mounten van een iPhone als draadloze opslagschijf voor bestanden komt er ook aan. Er zijn meer opmaakopties gepland, je kun straks zoeken en vervangen en er komt uiteindelijk ook ondersteuning voor PowerPoint. Verder krijgt Quickoffice krachtiger synchronisatiefuncties en integratie met meer online diensten dan alleen Mobile Me. Het synchroniseren van wijzigingen in bestanden moet straks automatisch plaatsvinden tussen desktop en iPhone.
Via: Macworld
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
die e-mail functie is zeker wel handig! powerpoint is ook wel een leuke toevoeging 🙂 ik ben benieuwd, ik vind het een top programma’tje, ook wel vet dat ze het kopieren en plakken al op de firmware 3.0 manier hebben toegepast!
ja, die voorgeschiedenis is inderdaad verwarrend.
Ik heb destijds ook MobileFiles gekocht, omdat het toegang tot m’n computerbestanden via Wi-Fi mogelijk maakt, en ook toegang geeft tot m’n MobileMe disc, én omdat deze bestanden dan weer naar m’n iPhone te halen zijn voor offline gebruik. wat een stom gedoe trouwens dat we de iPhone/iPod touch nog steeds niet gewoon als harde schijf kunnen gebruiken via een usb-kabel, maar da’s een ander verhaal.
Afijn, toen werd er inderdaad een Excel-functionaliteit aan toegevoegd, en ook ik zat te hopen op een nog toe te voegen Word-functionaliteit. Maar nu ‘moet’ ik dus ineens een hele nieuwe app kopen :-/
Niet zo handig.
ik heb het gehad met quickoffice !!
eerst op het verkeerde been gezet door de aankoop mobile files pro en nu weer allerlei betaalde “uitbreidingen”.
ik ga wachten op docs to go.
http://www.dataviz.com/products/documentstogo/iphone/notify/
enough said 😉
ik gebruik wel gewoon mijn iMac of Macbook om word, powerpoint en excel files te bewerken.
wat en productiviteit verlagend gepriegel op je iphone man…
Goeie app dat quickoffice alleen 1 ding klopt niet want als je bij een document wil gaan typen druk je op het toetsenbord icoon maar hoe haal je het toetsenbord dan weg?