Studenten van de opleiding Gamedesign van ROC Friese Poort hebben een game ontwikkeld: 'R.U.S.T.'. Docent Marcel Kanon legt uit hoe het gamedesign verliep.
Altijd leuk om over dit soort initiatieven te lezen. Ben reuze benieuwd wat de vervolgstappen zijn. Misschien is het iets om een samenwerking aan te gaan met een andere opleiding die de techniek gaan doen.
Erg leuk voor studenten en de omvang van een game kan dan al snel stijgen omdat je in 10 weken meer gedaan krijgt.
JanTM
Wel jammer dat de gekinkte site het op een iPhone dan weer niet doet :-\
Goed punt, nu toegevoegd.
Litberen
Geniaal dat ze Ugh als voorbeeld hebben gebruikt. Meesterlijk spel wat nog steeds leuk is.
Henk Maas
Lekker lame, die Unity demo. Dat is echt 5 minuten werk.
Ed
Valt unity straks niet onder de verboden crosscompiler regeling van het nieuwe apple developer regime?
Dutch_Razor
Een game die er beter uitziet is helemaal niet moeilijk te maken, wanneer je de juiste engine hebt.
Het enige jammere is dat je met 3 personen waarschijnlijk niet verder komt dan een halve minuut speeltijd, al zou een klein multiplayerlevel met 1 game character en bijvoorbeeld 2 verschillende wapens er misschien niet eens zo gek uitzien.
Je bent dan wel eerder een game aan het modden dan aan het maken.
Pipo
Goede actie! Tip: Ik vind de color study niet helemaal passen bij het RUST logo op de geroeste stalen plaat. Ik kan mijn vinger er niet op leggen maar het voelt alsof het level met het logo vloekt.
Verder top actie, heel veel success en ik houd de store in de gaten! GoGoGo! 🙂
M1ch3l
Leuk artikel!
Ingeborg
Goed bezig Marcel!
:-)))
Marcel Kanon
Misschien voor de geoefende Unity ontwikkelaar, maar dit zijn eerste jaars MBO studenten. Ook ligt de nadruk heel duidelijk op het design en gameplay en minder op de techniek (wat betreft leerdoel)@Henk Maas:
Marcel Kanon
@Dutch_Razor: De insteek is vooral een casual gameplay, met bijvoorbeeld een endless game heb je dus vaak ook maar een “level” nodig, zie doodle jump…
Marcel Kanon
@Pipo: Bedankt voor je tip, we staan ook erg open voor reacties, het moet ook echt een leer traject worden.
Altijd leuk om over dit soort initiatieven te lezen. Ben reuze benieuwd wat de vervolgstappen zijn. Misschien is het iets om een samenwerking aan te gaan met een andere opleiding die de techniek gaan doen.
Erg leuk voor studenten en de omvang van een game kan dan al snel stijgen omdat je in 10 weken meer gedaan krijgt.
Wel jammer dat de gekinkte site het op een iPhone dan weer niet doet :-\
Goed punt, nu toegevoegd.
Geniaal dat ze Ugh als voorbeeld hebben gebruikt. Meesterlijk spel wat nog steeds leuk is.
Lekker lame, die Unity demo. Dat is echt 5 minuten werk.
Valt unity straks niet onder de verboden crosscompiler regeling van het nieuwe apple developer regime?
Een game die er beter uitziet is helemaal niet moeilijk te maken, wanneer je de juiste engine hebt.
Het enige jammere is dat je met 3 personen waarschijnlijk niet verder komt dan een halve minuut speeltijd, al zou een klein multiplayerlevel met 1 game character en bijvoorbeeld 2 verschillende wapens er misschien niet eens zo gek uitzien.
Je bent dan wel eerder een game aan het modden dan aan het maken.
Goede actie! Tip: Ik vind de color study niet helemaal passen bij het RUST logo op de geroeste stalen plaat. Ik kan mijn vinger er niet op leggen maar het voelt alsof het level met het logo vloekt.
Verder top actie, heel veel success en ik houd de store in de gaten! GoGoGo! 🙂
Leuk artikel!
Goed bezig Marcel!
:-)))
Misschien voor de geoefende Unity ontwikkelaar, maar dit zijn eerste jaars MBO studenten. Ook ligt de nadruk heel duidelijk op het design en gameplay en minder op de techniek (wat betreft leerdoel)@Henk Maas:
@Dutch_Razor: De insteek is vooral een casual gameplay, met bijvoorbeeld een endless game heb je dus vaak ook maar een “level” nodig, zie doodle jump…
@Pipo: Bedankt voor je tip, we staan ook erg open voor reacties, het moet ook echt een leer traject worden.